ArtDeco's lydgreier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Hei, takk for svar.
    Det skurret ikke hele tiden. Det virket som om det skjedde når kvinnelig vokal fikk et visst lydtrykk. Ganske smalt frekvensområde Jeg har koblet den fra nå, må sette opp en alternatiiv rigg i kjelleren for å teste litt mere i morgen.

Håper det kan være noe så enkelt som rør, men det med at det skjer i begge kanaler gjør meg tvilende.

Heldigvis har jeg kvittering, og reklamasjonstiden er ikke ute.

Gratulerer med ny sofa, den så riktig fin ut. Du får si i fra hvis du finner et egnet bord, jeg er også på leting etter et som er lite nok, lett nok og som har heltre plate.

Tollef

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Enda en platespiller har kommet i hus. Og i motsetning til alle repobjektene i kjelleren står denne nå i stuen og spiller.

Thorens TD 147 MkIII i meget god forfatning, med en Shure V15VxMR og Project Tubebox II spiller dundrende flott. Akkurat nå er det Black Crowes på grønn Vinyl.

Helt ærlig så fortrekker jeg(i alle fall i kveld) dette fremfor AA Prestige. Systemet har en kanalseparasjon på ca 30dB, og gir bedre stereoperspektiv en SACD spilleren.. Hvem ville vel trodd det?

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    En liten oppdatering, McIntosh C220'en kom etterhvert hjem fra service uten at de hadde funnet noen feil.
    I Mc'ens fravær har jeg benyttet AA som preamp og jeg kan ikke si jeg savner stort. Det eneste må være triggersignalet til blokkene, pr i dag må jeg slå de på manuelt.
    220'en blir stående i kjelleren enn så lenge.

For øvrig er et par AV M3 avantgarde på veg i retning heimen, har store forventninger til disse.

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Kjøpte et par Klipsch RF-82 for å kunne spare Virgoene når vi eller yngres avdeling skal ha fest. Førsteinntrykket var ikke helt galt, men nå, etter tre, fire timers innspilling gjør det vondt vondt vondt å høre på. Må finne en løsning for å få dem innspilt uten at jeg hører det. De lyder helt grusomt akkurat nå..

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Hmm, her var det dødt gitt, og slik blir det vel i fortsettelsen også. Får bare legge opp et par bilder for å dokumentere at sommeren 2012 slett ikke var ille. Det har blitt mange sene kvelder på verandaen, og all verdens store artister har vært innom. I går, mens jeg koste meg med snadda og Oban, kom selveste Chet Baker innom. Det var så vakkert at jeg grein, men jeg fikk da tatt et par bilder :)
    IMG_9859.jpg

Her er sjøl'en, kona har lagt seg.

IMG_9868.jpg

Ikke stort, og anlegget er ikke allverdens, kun en SB Boom, det funker.

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Anlegget pr 9.9.2012
    IMG_2946-001.jpg

Sist redigert:

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Stilig oppsett. Men blir ikke forsterkerne veldig varme slik de står, med minimalt med luft over?

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Takk for kommentaren. Det er godt med luft på sidene og bak. Har ikke opplevd problemer med varme i dette møbelet, til tross for et til tider løssluppent lydnivå.

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Takk så mye, er godt fornøyd selv, neste trinn blir litt skånsom tuning av rommet, blant annet Furutech difusorer, som du har?, er ført opp på ønskelisten

Ambings

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    5
    Gratulerer med nye høyttalere! Er det 200 eller 300? Merker du stor forskjell fra de forrige (det var vel Audio Physics Virgo 5?)

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Hei, det er PL300. Har hatt dem halvannet år, men er ikke flink til å oppgradere siden min. De forrige var Virgo III, supplert med 2 stk Dynaudio Sub 300 .
    Høyttalerne er virkelig vidt forskjellige, begge er på en måte kompromisser, på hver sin måte. Svært enkelt sagt så kunne jeg utforme scenen som jeg ville med Virgoene, men jeg fikk ikke bassen til å henge med. PL 300 gir på ingen måte samme følelse av opptaksrommet, men de er mye mer groovy, og har en letthet i toppen som er ganske besnærende. Slik opplever i alle fall jeg det i mitt lytterom/stue.
    Virgoene har så mange gode kvaliteter at jeg har beholdt dem, håpet er å f¨rigget et anlegg nr 2 i et egnet rom en gang i fremtiden.

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Skal etterhvert legge ut noen bilder av anlegget, begynner i det små med noe pensjonert utstyr som til daglig står og samler støv:

Riia: Project Tubebox II
    IMG_3195.jpg
    IMG_3197.jpg

Så har vi en headamp: Heed Canamp
    IMG_3198.jpg
    IMG_3199.jpg

En Headamp til: Little Dot Mk IV SE
    IMG_3200.jpg
    IMG_3201.jpg

Og til slutt i denne omgang: Dac/Headamp: Berersford TC-7510
    IMG_3203.jpg
    IMG_3204.jpg

Edit: Øver meg på produktfoto, bruker rullegardinen i stuen som bakgrunn :)

Vedlegg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn