Z
Zomby_Woof
Gjest
Disser du vintage-damer, Lars Erik? Fy!! ;D
Så hvem er arrogant, snobbete eller har fordommer mot hvem ?Arrogante "hifisnobber" og fordommer
Hva er det å diskutere ser ikke helt poenget ditt ? Hvorfor er det bare du og Asbjørn som skal ha en mening rundt det ? Sist jeg så var dette ett forum for allmenheten.vredensgnag skrev:lars-erik klarer kanskje å snakke for seg selv, JG?
I min oppfatning begår lars-erik ikke annet enn støy i denne og andre tråder, og det er jeg i min fulle rett til å påpeke. Skulle du ha problemer med det, får vi diskutere det.
Når lars-erik kommer med innhold utover det Asbjørn kaller one-liners, når han faktisk sier noe med substans, så er jeg mer enn villig til å lytte og lære. Men det jeg ser over side etter side, er bare støy, og om noe skader det hans sak.
Dette er forøvrig en dritt-tråd.
Det kan vel være opp til andre å bedømme, men når jeg legger litt tid og arbeid i å legge frem en idé for diskusjon, synes jeg det er litt vel lettvint å bli møtt av en serie one-liners. Går det ikke an å diskutere innholdet heller enn å gå i beina på mannen hver gang? Personlig angrer jeg litt på å ha forsøkt å bidra med saklig innhold i en tråd hvor personsjikane tydeligvis var hovedpoenget. Off-topic, ser jeg nå.johnnygrandis skrev:Så hvem er arrogant, snobbete eller har fordommer mot hvem ?
Jeg prøver i mange tilfeller selv om jeg kan bli forbannet å forbigå irriterende innlegg i stillhet, ikke alltid jeg klarer det men jeg prøver å holde i tøylene.Asbjørn skrev:Det kan vel være opp til andre å bedømme, men når jeg legger litt tid og arbeid i å legge frem en idé for diskusjon, synes jeg det er litt vel lettvint å bli møtt av en serie one-liners. Går det ikke an å diskutere innholdet heller enn å gå i beina på mannen hver gang? Personlig angrer jeg litt på å ha forsøkt å bidra med saklig innhold i en tråd hvor personsjikane tydeligvis var hovedpoenget. Off-topic, ser jeg nå.johnnygrandis skrev:Så hvem er arrogant, snobbete eller har fordommer mot hvem ?
Fra nå av skal jeg begrense meg til personkarakteristikker av andre debattanter i tråden. På trøndersk.
Jepp det er alltid vanskelig å "se seg selv" selv om det er lett å se hverandre og ha en mening om dem, rart det der.Asbjørn skrev:Det kan vel være opp til andre å bedømme, men når jeg legger litt tid og arbeid i å legge frem en idé for diskusjon, synes jeg det er litt vel lettvint å bli møtt av en serie one-liners. Går det ikke an å diskutere innholdet heller enn å gå i beina på mannen hver gang? Personlig angrer jeg litt på å ha forsøkt å bidra med saklig innhold i en tråd hvor personsjikane tydeligvis var hovedpoenget. Off-topic, ser jeg nå.johnnygrandis skrev:Så hvem er arrogant, snobbete eller har fordommer mot hvem ?
Fra nå av skal jeg begrense meg til personkarakteristikker av andre debattanter i tråden. På trøndersk.
Flotterssoundscape skrev:Jeg tilhører vel kategorien gammel gubbe her på sentralen, men forsøker å holde meg fordomsfri og fri for arroganse. Selv om jeg har et anlegg til en årslønn etterhvert, så synes jeg det er vel så spennende å se hva man kan hente ut av rimeligere produkter. Jeg skal ikke uttale meg om Denon spilleren trådstarter nevner, men vil understreke hvor viktig det er med MATCHING av komponenter, dyrt eller billig anlegg. Resultatet avhenger også mye av hva slags musikk / innspillinger du lytter til. Noen spillere / anlegg kan være veldig bra på en ting, men falle igjennom på annet.
Kan jo nevne at jeg kjøpte at par høyttalere til datteren min nylig. Monitor Audio Bronze BX2. Koblet de til en litt eldre Denon PMA-200R forsterker som jeg hadde "tilovers". Koblet først til
min Cary SACD spiller, og det spilte helt vanvittig bra ! Litt overkill med så dyr CD spiller på et par høyttalere med veil pris på ca 3000,- , men det var helt utrolig bra lyd i forhold til kostnadene. Hun bruker nå en Pioneer DVD 737 spiller til CD avspilling, og det funker slett ikke verst det heller.
Konklusjonen er vel at man kan ha musikkglede i alle prisklasser.
Se på elmers innlegg på side 1 - i tråden har enkelte forsøkt å legge opp til en slik saklighet, men mange er komplett ute av stand til å få sine hifi-dogmer utfordret, og gjør hva de kan for å sabotere diskusjoner omkring emnene.johnnygrandis skrev:Hva er det å diskutere ser ikke helt poenget ditt ? Hvorfor er det bare du og Asbjørn som skal ha en mening rundt det ?vredensgnag skrev:lars-erik klarer kanskje å snakke for seg selv, JG?
I min oppfatning begår lars-erik ikke annet enn støy i denne og andre tråder, og det er jeg i min fulle rett til å påpeke. Skulle du ha problemer med det, får vi diskutere det.
Når lars-erik kommer med innhold utover det Asbjørn kaller one-liners, når han faktisk sier noe med substans, så er jeg mer enn villig til å lytte og lære. Men det jeg ser over side etter side, er bare støy, og om noe skader det hans sak.
Jeg er tildels enig men vi er nå alle inne her engang,.. allikevel bør vi holde oss for gode til å begynne med utspill som leder oss enda lengre ned i søla.vredensgnag skrev:Se på elmers innlegg på side 1 - i tråden har enkelte forsøkt å legge opp til en slik saklighet, men mange er komplett ute av stand til å få sine hifi-dogmer utfordret, og gjør hva de kan for å sabotere diskusjoner omkring emnene.johnnygrandis skrev:Hva er det å diskutere ser ikke helt poenget ditt ? Hvorfor er det bare du og Asbjørn som skal ha en mening rundt det ?vredensgnag skrev:lars-erik klarer kanskje å snakke for seg selv, JG?
Jeg syns dette har utviklet seg til en dritt-tråd, og det er å beklage.
DCD 2560 er ikke den beste jeg har hørt / hatt heller, men for 12-1300 finner du neppe bedre vil jeg påstå, mao et røverkjøp uansettrock skrev:Er over 50 og sikkert "gamling" i manges øyne selv om jeg ikke føler meg som særlig gammel enda.
Har heller ikke stereo til 2X årslønner.
Men har og har hatt Denon 2560 siden 1994 - mener spilleren var ca 3 år gammel da jeg kjøpte den og meget lite brukt.
Denon 2560 er ikke den beste cd spiller jeg har hørt...
En tid før jeg kjøpte 2560 hørte / lånte jeg en meget rimelig Teac som kostet neppe særlig over 2.000,- kr
Den syntes jeg låt bedre.
Ellers bruker jeg for det meste Tandberg 4025 nå som låter bedre og ikke minst har ett ryddigere lydbilde, samme gjelder SONY DVP-S9000ES multispiller som jeg lånte hjem ei Jul av en kamerat.
Minuset på den siste var at den var meget treg ved bruk av fjernkontroller, bla. ved å skifte mellom formater.
Electrocompaniet,s EMC 1 var bedre både uten og med UP oppgraderingen, denne ble dog hørt på via ett annet betydelig dyrere anlegg.
2560 ble en reservespiller hos meg, fikk nylig byttet reimer slik at skuffen virket, men nå greier spilleren ikke å finne sporene på cd platen... så hvis ikke dette blir bedre havner den i søpla og muligens kjøpes det en ny spiller.
For meg gjelder det å få det beste ut av det jeg har, det betyr ikke å bruke 10.000,- av kroner på kabler, underlagsplater, spikes osv.
Resten bruker jeg på musikk, enten som Vinyl eller CD.
Koblet opp nylig anlegg nr. 2 med signal og høytalerledninger fra Clas Ohlson, og det fungerer utmerket, eneste råflotte er bananplugger som er påmontert høytalerledninger - tidligere monterte jeg uten terminaler i det hele tatt.
Langt på vei enig basert på egne erfaringer, faktiskKetil skrev:Disse som har rådyre CD spillere og som visstnok ikke innser at spillere fra Elkjøp til 2k visstnok er like bra har vel en gang i tiden også startet opp med en rimelig spiller. Her i heimen har det vært innom alt fra en såkalt rimelig Sony spiller fra en gang rundt 1990 via en Marantz CD63 og Pioneer PDS06 til Hegel CDP2A og CDP4A, før jeg endelig sitter her med en EC EMP-1/S.
Hvis man ikke hører forskjell på disse spillerene er man rimelig tunghørt. Men til en hvis grad kan jeg være enig i at forskjellen ikke trenger å være så stor hvis musikkutvalget heller i retning av den mer kunstig produserte arten. I mine ører befinner den største forskjellen seg i måten en dyr spiller reproduserer ekte instrumenter. Man blir temmelig fort lei av måten rimelige spillere får akustiske instrumenter til å høres ut som plastikkprodukter. I tillegg er det også for meg klare forskjeller i oppløsning, dynamikk, kontroll. Men her kan kanskje rimelige spillere lettere holde følge da den digitale signalbehandlingen ikke er så forskjellig mellom en rimelig og dyr spiller, da mindre high end produsenter ofte ikke har kunnskap og ressurser til å lage egne drivverk og lignende så dette kan ofte være det samme i en rimelig og dyr spiller.
Om det nå forholder seg slik at signalbehandlingen i det digitale domene i en CD spiller gir utslag i parametre som oppløsning, mens behandling i det analoge domene er ansvarlig for klangfarver, er kanskje en litt tendensiøs påstand fra min side. Men ofte kan det virke som om forskjellen mellom rimelig og dyr befinner seg i sistnevnte område, noe som kan stemme med hvor en high end produsent kan legge inn ressurser.
DoMentor skrev:DCD 2560 er ikke den beste jeg har hørt / hatt heller, men for 12-1300 finner du neppe bedre vil jeg påstå, mao et røverkjøp uansettrock skrev:Er over 50 og sikkert "gamling" i manges øyne selv om jeg ikke føler meg som særlig gammel enda.
Har heller ikke stereo til 2X årslønner.
Men har og har hatt Denon 2560 siden 1994 - mener spilleren var ca 3 år gammel da jeg kjøpte den og meget lite brukt.
Denon 2560 er ikke den beste cd spiller jeg har hørt...
En tid før jeg kjøpte 2560 hørte / lånte jeg en meget rimelig Teac som kostet neppe særlig over 2.000,- kr
Den syntes jeg låt bedre.
Ellers bruker jeg for det meste Tandberg 4025 nå som låter bedre og ikke minst har ett ryddigere lydbilde, samme gjelder SONY DVP-S9000ES multispiller som jeg lånte hjem ei Jul av en kamerat.
Minuset på den siste var at den var meget treg ved bruk av fjernkontroller, bla. ved å skifte mellom formater.
Electrocompaniet,s EMC 1 var bedre både uten og med UP oppgraderingen, denne ble dog hørt på via ett annet betydelig dyrere anlegg.
2560 ble en reservespiller hos meg, fikk nylig byttet reimer slik at skuffen virket, men nå greier spilleren ikke å finne sporene på cd platen... så hvis ikke dette blir bedre havner den i søpla og muligens kjøpes det en ny spiller.
For meg gjelder det å få det beste ut av det jeg har, det betyr ikke å bruke 10.000,- av kroner på kabler, underlagsplater, spikes osv.
Resten bruker jeg på musikk, enten som Vinyl eller CD.
Koblet opp nylig anlegg nr. 2 med signal og høytalerledninger fra Clas Ohlson, og det fungerer utmerket, eneste råflotte er bananplugger som er påmontert høytalerledninger - tidligere monterte jeg uten terminaler i det hele tatt.
Mvh![]()
Trodde ikke du den kunne forsvare seg mot dCS, Emmlabs og Goldmund også da ?F.eks. så utfordret jeg alle som har dyre og for den saks skyld avanaserte CD rigger til test mot min gamle Denon DCD 2560 til duell, men det var faktisk INGEN som svarte. Hvis man virkelig mener / er overbevist om at f.eks DCS, Wadia, EMM labs, Goldmund etc er så bra som man skal ha det til og ikke minst forsvarer prisen burde det vel ikke være noe problem å takke ja til en sånn oppfordring, men hva vet vel jeg ? ?
Jeg tillater meg å minne deg om dette avsnittet : Hva som er "best" er jo i aller høyeste grad subjektivt så motivet mitt med en "duell" er egentlig mer for å detektere forskjeller enn å kåre en "vinner"lars_erik skrev:Jeg har gått veien fra billig-spiller og oppover. Å påstå at en billig spiller like bra, ja endog bedre enn en dyr, er en smule rart for meg. For å si det forsiktig.
Det beror nok mest på at de som ikke har hørt dyrere spillere ikke vet hva de går glipp av, og derav ikke savner noe.
Jepp, men vet ikke når han brukte den sånn sett, og om han brukte / bruker andre CDP ogsåHCS skrev:" pga at den er forbedret / oppgradert av Geir Fredriksen / Adyton, han brukte den til utvikling av Adytons høyttalere. " - Hva ble spilleren din konkret brukt til ? Sier du at Adytons høytalerere er voicet etter speilleren din ? Bare litt nyskjerrig siden dette er ikke noe som er alment kjent..At Geir Frediksen har brukt en modda Denon til sitt utviklingsarbeide...
Forøvrig . Smak og behag er ikke så lett å diskutere.. At cdp kan bli marginalt bedre med høyere pris pga drivverk, teknologi brukt på dac osv osv vil jeg tro. Men bare inntil et visst pristak. At en modda spiller skal kunne spille meget godt er jeg ikke i tvil om.![]()
I min oppfattnig har du aldri bedrevet noe annet enn overopphøyd, pompøst, navlebeskuende idioti i flere år. Men jeg har lært å ignorere deg. Til en viss grad. Når pomopøsiteten din tar overhånd, sier jeg fra.vredensgnag skrev:lars-erik klarer kanskje å snakke for seg selv, JG?
;DZomby_Woof skrev:Disser du vintage-damer, Lars Erik? Fy!! ;D
Hjertelig takk for det durumath skrev:Tråden bekrefter at det er mange der ute som er opptatt av god lyd. At man iblant kan få det til en rimelig penge burde man skrive mer om.
Flott tråd
Det er en oppfatning om meg som du er i din fulle rett til å ha. Likefullt må det være lov å oppfordre til at man faktisk kikker litt på det man lirer av seg her inne, før man trykker "Legg til innlegg".lars_erik skrev:I min oppfattnig har du aldri bedrevet noe annet enn overopphøyd, pompøst, navlebeskuende idioti i flere år. Men jeg har lært å ignorere deg. Til en viss grad. Når pomopøsiteten din tar overhånd, sier jeg fra.vredensgnag skrev:lars-erik klarer kanskje å snakke for seg selv, JG?
Herregud!!
Vel, jeg har 0 problem med å stå for det jeg har sagt da, og for den saks skyld bevise noe sånn sett. Men som sagt er det for å detektere forskjeller, IKKE kåre en vinner, vettu ;DAnonym skrev:Nå er det jo du som har opprettet en tråd for å bevise noe.DoMentor skrev:Oki, dumt det da, urkjohnnygrandis skrev:Etter å ha fått feil på min Densen B400 cd spiller mener jeg å huske at den het, satte jeg inn en billig Sony spiller. Ved første lytt tenkte jeg "hmm dette låt da slett ikke verst" for så å finne ut etter ettpar spor at oppløsning, klangfarger og 3D effekten var helt borte fra den kjente kjære lyden jeg hadde hatt.
Oppe i high-end land er det nok ikke stor forskjell fra de forkjellige spillere men den Denon spilleren til trådstarter er jeg redd kan falle igjennom i ett avslørende anlegg uten at jeg har tid eller ork til en duellering.
(Han skal ha kredit for frisk overskrift uansett )
Tja, uansett er det vel de med steindyre rigger som har mest å bevise / forsvare da
Takk for kompliment vedr. trådtittelen
Mvh![]()
I mine øyne er det på grensen til naivt å tro at det ikke har vært noen utvikling på digitalsiden i løpet av periode på over 20 år.
Om det ble skrevet som at jeg tok han i forsvar leste du innlegget feil. Det var heller måten de tok opp jakten som provoserte meg. De ønsket mer topic i tråden men endte med å spa opp mer dritt.JENO skrev:Personangrep og krangling tar jeg som regel avstand fra, jeg liker å diskutere sak og ikke person. Men at noen (jg) finner på å forsvare l_e synes jeg er merkelig. Det han skriver kan da umulig gi mening for andre enn ham selv. Beklager l_e om du tar anstøt av dette, men du bidrar ofte kun med støy, kanskje med unntak av på musikksidene. Håper du tar dette konstruktivt og kanskje bidra med noe annet enn å drite på andre. I beste mening. Grunnen til at jeg skriver det her og ikke på pm er for å vise støtte til Asbjørn og vreden (selv om de kanskje ikke trenger det)
Det er du i din fulle rett til å mene. Selv mener jeg nok at det, som alltid, viser seg at de gutta ikke takler at noen er uenige med de og sier de i mot. Noe jeg virkelig håper folk fortsetter å gjøre. Og når man i hver eneste tråd om blir foret med grafer og målinger som et slags orakel-svar på alt, er det sannelig ikke rart man ikke tar på alvor det de kommer med.JENO skrev:Personangrep og krangling tar jeg som regel avstand fra, jeg liker å diskutere sak og ikke person. Men at noen (jg) finner på å forsvare l_e synes jeg er merkelig. Det han skriver kan da umulig gi mening for andre enn ham selv. Beklager l_e om du tar anstøt av dette, men du bidrar ofte kun med støy, kanskje med unntak av på musikksidene. Håper du tar dette konstruktivt og kanskje bidra med noe annet enn å drite på andre. I beste mening. Grunnen til at jeg skriver det her og ikke på pm er for å vise støtte til Asbjørn og vreden (selv om de kanskje ikke trenger det)
Nå er det stort sett alltid "målemafiaen" som starter disse kranglene såvidt jeg har lagt merke til.vredensgnag skrev:Jeg syns dette har utviklet seg til en dritt-tråd, og det er å beklage.
Ok. Det gir mening. Beklager at jeg ikke klarte å la være å bidra i negativ retning.johnnygrandis skrev:Om det ble skrevet som at jeg tok han i forsvar leste du innlegget feil. Det var heller måten de tok opp jakten som provoserte meg. De ønsket mer topic i tråden men endte med å spa opp mer dritt.JENO skrev:Personangrep og krangling tar jeg som regel avstand fra, jeg liker å diskutere sak og ikke person. Men at noen (jg) finner på å forsvare l_e synes jeg er merkelig. Det han skriver kan da umulig gi mening for andre enn ham selv. Beklager l_e om du tar anstøt av dette, men du bidrar ofte kun med støy, kanskje med unntak av på musikksidene. Håper du tar dette konstruktivt og kanskje bidra med noe annet enn å drite på andre. I beste mening. Grunnen til at jeg skriver det her og ikke på pm er for å vise støtte til Asbjørn og vreden (selv om de kanskje ikke trenger det)
Har du fått prøvd andre spillere i oppsettet ditt da ?DoMentor skrev:Vel, jeg har 0 problem med å stå for det har sagt da, og for den saks skyld bevise noe sånn sett. Jeg har aldri påstått at det ikke har skjedd en utvikling på digitalsiden, da...MEN at også eldre, velkonstruerte CDP forts.kan både levere og begeistre og formidle MUSIKKEN på en levende og engasjerende måteAnonym skrev:Nå er det jo du som har opprettet en tråd for å bevise noe.DoMentor skrev:Oki, dumt det da, urkjohnnygrandis skrev:Etter å ha fått feil på min Densen B400 cd spiller mener jeg å huske at den het, satte jeg inn en billig Sony spiller. Ved første lytt tenkte jeg "hmm dette låt da slett ikke verst" for så å finne ut etter ettpar spor at oppløsning, klangfarger og 3D effekten var helt borte fra den kjente kjære lyden jeg hadde hatt.
Oppe i high-end land er det nok ikke stor forskjell fra de forkjellige spillere men den Denon spilleren til trådstarter er jeg redd kan falle igjennom i ett avslørende anlegg uten at jeg har tid eller ork til en duellering.
(Han skal ha kredit for frisk overskrift uansett )
Tja, uansett er det vel de med steindyre rigger som har mest å bevise / forsvare da
Takk for kompliment vedr. trådtittelen
Mvh![]()
I mine øyne er det på grensen til naivt å tro at det ikke har vært noen utvikling på digitalsiden i løpet av periode på over 20 år.
Mvh![]()
Absolutt enig i mange tilfeller bunner det ut en måling eller en setning som er feil skrevet i ett blad. Også er helvete igang.sinep skrev:Nå er det stort sett alltid "målemafiaen" som starter disse kranglene såvidt jeg har lagt merke til.vredensgnag skrev:Jeg syns dette har utviklet seg til en dritt-tråd, og det er å beklage.
En eller annen bruker her inne eller et hifiblad poster en lytteerfaring av et produkt og så kommer målemafiaen løpende for å fortelle oss alle at produktet er ubrukelig eller at det ikke kan gi de effektene som blir beskrevet fordi det ikke stemmer med måledataene. Så er krigen i gang...
Det virker jo som de aller fleste er enige om at man ikke kun kan basere denne hobbyen på tradisjonelle målinger (som åpenbart er mangelfulle), og da blir det jo litt merkelig når alle skeptikerne blir helt fra seg av frustrasjon når brukere forteller om endringer i systemet som gjør lyden bedre, selv om de tradisjonelle målingene ikke skulle tilsi dette.
SUNN skepsis er bra. 100% skepsis derimot....
Helt enig. Akkurat som det blir for dumt å sammenligne Denon eller Sony med Emm Labs eller dCS.johnnygrandis skrev:Absolutt enig i mange tilfeller bunner det ut en måling eller en setning som er feil skrevet i ett blad. Også er helvete igang.sinep skrev:Nå er det stort sett alltid "målemafiaen" som starter disse kranglene såvidt jeg har lagt merke til.vredensgnag skrev:Jeg syns dette har utviklet seg til en dritt-tråd, og det er å beklage.
En eller annen bruker her inne eller et hifiblad poster en lytteerfaring av et produkt og så kommer målemafiaen løpende for å fortelle oss alle at produktet er ubrukelig eller at det ikke kan gi de effektene som blir beskrevet fordi det ikke stemmer med måledataene. Så er krigen i gang...
Det virker jo som de aller fleste er enige om at man ikke kun kan basere denne hobbyen på tradisjonelle målinger (som åpenbart er mangelfulle), og da blir det jo litt merkelig når alle skeptikerne blir helt fra seg av frustrasjon når brukere forteller om endringer i systemet som gjør lyden bedre, selv om de tradisjonelle målingene ikke skulle tilsi dette.
SUNN skepsis er bra. 100% skepsis derimot....
Jeg nekter fremdeles for at "målerne" kan forutse god lyd fra en komponent kun utifra hva den måler, eller at de kan "se" at den kan ikke låte bra pga noen målinger de ikke for til å stemme.
Nei da skal plutselig rommet og komponenter måles i forkant og du skal helst ha bodd med elektronikken i flere uker før du kan eller bør si noe subjektivt om den i det hele tatt. Det blir rett og slett for dumt !
Det er ikke alltid like lett å vite hva «god lyd» er, men en transparent forsterker er som regel lett å lese ut av «papiret» (et mer eller mindre fullstendig målesett), og er forsterkeriet transparent så gjør det jobben godt nok for meg.johnnygrandis skrev:...Jeg nekter fremdeles for at "målerne" kan forutse god lyd fra en komponent kun utifra hva den måler, eller at de kan "se" at den kan ikke låte bra pga noen målinger de ikke for til å stemme.
...
Hvorfor lager ikke alle da bare ett slikt forterkersett da ? Tipper de fleste kan det.KJ skrev:Det er ikke alltid like lett å vite hva «god lyd» er, men en transparent forsterker er som regel lett å lese ut av «papiret» (et mer eller mindre fullstendig målesett), og er forsterkeriet transparent så gjør det jobben godt nok for meg.johnnygrandis skrev:...Jeg nekter fremdeles for at "målerne" kan forutse god lyd fra en komponent kun utifra hva den måler, eller at de kan "se" at den kan ikke låte bra pga noen målinger de ikke for til å stemme.
...
mvh
KJ
Edge GCD var jo Editor's Choice i ett eller annet britisk blad. Redaktøren der har sikkert testet ett og annet opp gjennom årene og like fullt holdt fast på en spiller som vel alle her på forumet nå har sett hva egentlig er. Den ble også her på berget funnet bedre enn Esoteric sin kombo til et par hundre tusen av noen. Sony Discman har også blitt funnet bedre av alle(!) testdeltagerene i blindtest enn en ganske kostbar DAC fra Audio Note.lars_erik skrev:Akkurat som det blir for dumt å sammenligne Denon eller Sony med Emm Labs eller dCS.
Og å stadig vekk komme med slike utspill gjør de ikke mer troverdige.
På prinipielt grunnlag?nb skrev:Edge GCD var jo Editor's Choice i ett eller annet britisk blad. Redaktøren der har sikkert testet ett og annet opp gjennom årene og like fullt holdt fast på en spiller som vel alle her på forumet nå har sett hva egentlig er. Den ble også her på berget funnet bedre enn Esoteric sin kombo til et par hundre tusen av noen. Sony Discman har også blitt funnet bedre av alle(!) testdeltagerene i blindtest enn en ganske kostbar DAC fra Audio Note.lars_erik skrev:Akkurat som det blir for dumt å sammenligne Denon eller Sony med Emm Labs eller dCS.
Hva er det nøyaktig som blir for dumt på prinsipielt grunnlag?
Så hva sier det deg ? ingen forskjell på digitale avspillere ? isåfall er du i undertall, kraftig.nb skrev:Edge GCD var jo Editor's Choice i ett eller annet britisk blad. Redaktøren der har sikkert testet ett og annet opp gjennom årene og like fullt holdt fast på en spiller som vel alle her på forumet nå har sett hva egentlig er. Den ble også her på berget funnet bedre enn Esoteric sin kombo til et par hundre tusen av noen. Sony Discman har også blitt funnet bedre av alle(!) testdeltagerene i blindtest enn en ganske kostbar DAC fra Audio Note.lars_erik skrev:Akkurat som det blir for dumt å sammenligne Denon eller Sony med Emm Labs eller dCS.
Hva er det nøyaktig som blir for dumt på prinsipielt grunnlag?
Det blir så gørkjeldelige omtaler i ymse hifi-blekker ut av det (blant annet). EDIT: dessuten så blir handlingsromet for produktdifferensiering noe begrenset.johnnygrandis skrev:...
Hvorfor lager ikke alle da bare ett slikt forterkersett da ? Tipper de fleste kan det.
Det finnes nok mange veier til ens hi-fi nirvana og det er ikke sikkert det trengs perfekte målinger for å oppnå det.