Jeg har forstått at Arne Scheie legger opp etter hoppuka. Det er vel fortjent; han har tjent NRK lenge og vel. Men jeg kommer jo til å savne den kruttønna. Følgende har festet seg hos meg:
Da han tok fullstendig av etter at Norge hadde slått Brasil i fotball-VM.
Da Tommy Ingebrigtsen vant VM-gull i hopp: "Får jeg kysse deg Jon?"
Og da han og Jon Herwig Carlsen satt på en benk, iført hhv lyseblå og rosa kyse og sang Tuppen og Lillemor.
Han nevner i en artikkel kommentatorer som gikk bort for tidlig, og jeg har noen artige minner om en del av dem:
Terje Dalby under sending fra Paralympics: "Her kommer litt av en idrettsutøver"
Øyvind Johnsen under sending fra fotballkamp: "Det skuddet går høyt over...og i mål!"
Rolf Hovden under fotballkamp: "Nå er det faen meg tolv negre på banen!"
Det finnes visst en slags Wall of Fame med slike klassikere, og hvis noen har den komplette listen, hadde det vært artig om de kunne legge den ut her.
Da han tok fullstendig av etter at Norge hadde slått Brasil i fotball-VM.
Da Tommy Ingebrigtsen vant VM-gull i hopp: "Får jeg kysse deg Jon?"
Og da han og Jon Herwig Carlsen satt på en benk, iført hhv lyseblå og rosa kyse og sang Tuppen og Lillemor.
Han nevner i en artikkel kommentatorer som gikk bort for tidlig, og jeg har noen artige minner om en del av dem:
Terje Dalby under sending fra Paralympics: "Her kommer litt av en idrettsutøver"
Øyvind Johnsen under sending fra fotballkamp: "Det skuddet går høyt over...og i mål!"
Rolf Hovden under fotballkamp: "Nå er det faen meg tolv negre på banen!"
Det finnes visst en slags Wall of Fame med slike klassikere, og hvis noen har den komplette listen, hadde det vært artig om de kunne legge den ut her.