Armkabel til Graham II

Cadillacman

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.10.2007
Antall liker
120
Torget vurderinger
0
Bruker for tiden VdH D-501 Silver Hybrid på VdH Condor pickup.
Er i grunn veldig fornøyd, men lufter spørsmål for annen type kabel.
Noen som har noen tips til eventuell oppgradering.

PS: Det ikke Phantom II

Cadillacman

Cadillacman

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.10.2007
Antall liker
120
Torget vurderinger
0
Hvis ingen melder seg på med anbefalinger føler jeg at jeg
har en kabel som er bra nok.

Det er muligens ikke så mange som kjenner kombinasjonen heller.

Cadillacman

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.004
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Bruker en Cardas reference til min B-44, funker fint! men har heller ikke prøvd noen annen.

Cadillacman

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.10.2007
Antall liker
120
Torget vurderinger
0
Kjenner ikke noe av Cardas kabler.
Ser det er en kobberkabel, og min er sølv, og da kan vel lydsignaturen bli litt annerledes.
Kunne vært interessant å prøvd den.

Cadillacman

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Cadillacman skrev:
Kjenner ikke noe av Cardas kabler.
Ser det er en kobberkabel, og min er sølv, og da kan vel lydsignaturen bli litt annerledes.
Kunne vært interessant å prøvd den.

Cadillacman
Til Graham er det i mine ører enten Grahams egen IC-70 eller Hovland Music Groove 2 som gjelder.

Graham kabelen er kanskje noe mer homogen og ensartet fra de laveste basstonene til den høyeste diskant, og dybden i lydbildet er noe bedre. IC70 vil mest trolig være den beste matchen for pick up og system som er nøytralt eller heller litt mot det lyse. Hovland MG2 viser sin styrke og storhet i et litt klarere definert lydbilde (spesielt på mikro nivå), men med et litt mindre lydbilde (stadig helt på referansenivå!!). Hovland MG2 mer detaljert i øvre mellomtone og nedre diskant, og vil nok være en bedre partner med pick up/system som peker litt mer mot det varme og med litt mer fylde i bassen.

Nå vet jo ikke jeg hvilken retning du ønsker å dra din oppgradering (det vet vel bare du ::)), men hvis jeg skulle valgt bare på basis av din VdH Condor ville jeg nok valgt Grahams egen IC-70. Jeg vet derimot ikke hva du ellers sitter på av utstyr i kjeden og hva du eventuelt savner/mener kan forbedres. Nå kan det jo også være noe mer vanskelig å finne Hovland kabelen etter at firmaet "la inn årene". Vit at Bob Graham mente at Hovland kabelen var den absolutt beste match mot sine egne armer, og at han vel forsøkte å få ta over Hovland kabelen etter konkursen deres. Hvis du elsker mellomtonebriljering er valget lett, da leter du i grøten etter en Hovland.

Cadillacman

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.10.2007
Antall liker
120
Torget vurderinger
0
Er vel mer ute etter det mørke og veldig detaljerte fremfor lyst og analytisk.
Kjenner du kabelen jeg bruker ?
Du ser jo i profilen hva slags utstyr jeg bruker, eller tenkte du på den enkelte kabel også.
Jeg har The Platinum hybrid (VdH) mellom riaa og preamp.

Cadillacman

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.039
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Cadillacman skrev:
Du ser jo i profilen hva slags utstyr jeg bruker, eller tenkte du på den enkelte kabel også.

Cadillacman

Jeg våger påstanden om at i din første settning her over, er det en selvmotsigelse, det kan ikke bli veldig detaljert uten at det samtidig er analytisk........ analytisk betyr ikke lyst selvom det foreligger en generell misoppfattelse vedr akurat det..... men sak samme....... jeg skal ikke være et petimeter som visse andre her inne ;D
VdH 501 låter fint den bare den er tilspillt..... men !!.... akurat det tar mange timer uten dedikert innbrenning, jeg kan skrive under på at det ER stor forskjell på en velbrukt sådan kabel og på en helt ny....... en velbrukt er VESENTLIG bedre.
Jeg bruker selv den nevnte Hovland kabelen både i u-ballansert og i ballansert utgave og er veldig godt fornøyd med den, jeg har sammenlignet den med en rekke armkabler og mine ører er Hovland kabelen den klart beste. Cardas kabling medfører hos meg en noe mere "ullen" mellomtone (les varm fremtoning/svak farging) enn Hovland kablene, VdH 501 synes jeg blir låtene litt "grå" i lyden i forhold og kanskje litt mere tilbakeholden når det gjelder klangfarger i forhold til Hovland kabelene, Nordost Vallhalla har jeg bare hørt hos en kamerat og sammenlignet mot Hovland og inntrykket der var at det slettes ikke var lett og bestemme seg for hvem som var best, de hadde begge deres sterke sider.
Men når det er sagt så husker jeg at det var en forumdeltaker her på HFS som hadde byttet ut Hovland kablene sine med et annet merke og det var hvistnok UUUUUUTROLIG MYE BEDRE enn Hovland kablene, jeg husker dog ikke merke han hadde byttet til....... på den annen side skulle jeg likt og hørt noe som er UTROLIG MYE BEDRE enn Hovland kablingen ;D

Cadillacman

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.10.2007
Antall liker
120
Torget vurderinger
0
Rudi skrev:
Cadillacman skrev:

Cadillacman

Jeg våger påstanden om at i din første settning her over, er det en selvmotsigelse, det kan ikke bli veldig detaljert uten at det samtidig er analytisk........ analytisk betyr ikke lyst selvom det foreligger en generell misoppfattelse vedr akurat det..... men sak samme....... jeg skal ikke være et petimeter som visse andre her inne ;D
VdH 501 låter fint den bare den er tilspillt..... men !!.... akurat det tar mange timer uten dedikert innbrenning, jeg kan skrive under på at det ER stor forskjell på en velbrukt sådan kabel og på en helt ny....... en velbrukt er VESENTLIG bedre.
Jeg bruker selv den nevnte Hovland kabelen både i u-ballansert og i ballansert utgave og er veldig godt fornøyd med den, jeg har sammenlignet den med en rekke armkabler og mine ører er Hovland kabelen den klart beste. Cardas kabling medfører hos meg en noe mere "ullen" mellomtone (les varm fremtoning/svak farging) enn Hovland kablene, VdH 501 synes jeg blir låtene litt "grå" i lyden i forhold og kanskje litt mere tilbakeholden når det gjelder klangfarger i forhold til Hovland kabelene, Nordost Vallhalla har jeg bare hørt hos en kamerat og sammenlignet mot Hovland og inntrykket der var at det slettes ikke var lett og bestemme seg for hvem som var best, de hadde begge deres sterke sider.
Men når det er sagt så husker jeg at det var en forumdeltaker her på HFS som hadde byttet ut Hovland kablene sine med et annet merke og det var hvistnok UUUUUUTROLIG MYE BEDRE enn Hovland kablene, jeg husker dog ikke merke han hadde byttet til....... på den annen side skulle jeg likt og hørt noe som er UTROLIG MYE BEDRE enn Hovland kablingen ;D
Veldig interessant og utfyllende resonement. Jeg tok litt feil, men jeg er en gammel mann. Finner du navnet på den ukjente kabelen er jeg veldig takknemlig.
Jeg håper du ikke blander meningen om D-501 med D-501 Silver Hybrid, der er vel forskjellen formidabel.

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.716
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
det er ikke så veldig store forskjell mellom Hovland og Graham IC-70 kabelen og Graham kabelen er lettere å få tak i...

her er det en interessant sammenligning og med utgangspunktet i at du har en VDH Condor ser det ut at en IC-70 skulle passe bra, den (gjør den ihvertfall med Colibrien og Phantom II)

http://www.10audio.com/graham_hovland.htm

Cadillacman

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.10.2007
Antall liker
120
Torget vurderinger
0
Takk David for gode tips og lesestoff. Har dått tak i ny rett plugg, da blir det lyd i begge kanaler (den vinklede var ikke bra).
Har planer om å skaffe IC70.
Vet du om andre interssante kabler ?

Cadillacman

Cadillacman

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.10.2007
Antall liker
120
Torget vurderinger
0
Hei David !

Tysk er ikke noe jeg mestrer (samboeren skjønner noe)
Jeg kunne jo sjekke ut din armkabel når du kommer så kan vi
høre om forskjellen er marginal eller formidabel.
Tar en tur til Roar i ettermiddag for å lodde på den nye pluggen.

Cadillacman

Topp Bunn