Armbaser/armboards til Luxman PD441/PD444/PD555

L

larkus!

Gjest
Armbaser og armboards til Luxman PD441/444 og PD555 er uhyre sjeldne på bruktmarkedet og har vært bortimot umulige å få tak i.
Men her er et firma som kan levere.
Tenkte jeg måtte nevne det:)
LUXMAN TONEARMS BASES
 

toral1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.06.2005
Innlegg
176
Antall liker
76
Torget vurderinger
13
larkus

takk skal du ha

interessant
 
L

larkus!

Gjest
Det hadde vært moro å vite hvor mange her på hfs som eier noen av disse legendariske grammfonene.
Sjøl har jeg en PD441.
 

toral1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.06.2005
Innlegg
176
Antall liker
76
Torget vurderinger
13
Jeg har en Luxman PD 441 med en Sumiko arm og en Fidelity Research pickup, pluss flere armbord

Etter ryktet kom 50 stk. til Frankrike, hvorav 10 stk. videre til Danmark, som så sendte 3 stk. til Norge

Disse 3 tror jeg er de 3 som eies av medlemmer her på sentralen.

Korriger meg hvis jeg tror feil

PS. betalte nesten ingen ting for den for 10 år siden
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Har en PD-444.

Har larkus! eller andre en servicemanual? (Alltid greit å ha! Det ene lyset for hastighetsindikasjonen funker ikke)

Tillegg:
Hentet den i København for en del år siden. Første eier hadde visstnok vært en av eierne/eieren av hfiklubben der ned; det sa i det minste han jeg kjøpte av.
 
Sist redigert:
L

larkus!

Gjest
Jeg har en Luxman PD 441 med en Sumiko arm og en Fidelity Research pickup, pluss flere armbord

Etter ryktet kom 50 stk. til Frankrike, hvorav 10 stk. videre til Danmark, som så sendte 3 stk. til Norge

Disse 3 tror jeg er de 3 som eies av medlemmer her på sentralen.

Korriger meg hvis jeg tror feil

PS. betalte nesten ingen ting for den for 10 år siden
Jeg kjøpte min i 1980. Betalte kr. 6000 for den.
 
L

larkus!

Gjest
Har en PD-444.

Har larkus! eller andre en servicemanual? (Alltid greit å ha! Det ene lyset for hastighetsindikasjonen funker ikke)

av.
Tror jeg har et skjema over elektronikken liggende. Lampen for hastighetsindikatoren skiftet jeg ut med en LED formange år siden. Det samme med lampen for av/på indikatoren. Den flyttet jeg like godt til fronten av plintet
led1.jpg
led2.jpg
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Armbaser og armboards til Luxman PD441/444 og PD555 er uhyre sjeldne på bruktmarkedet og har vært bortimot umulige å få tak i.
Men her er et firma som kan levere.
Tenkte jeg måtte nevne det:)
LUXMAN TONEARMS BASES

For de som har vært innom lenken, så var det også en liten sak om tweak av 444. Jeg sendte spørsmål om den var tilgjengelig for kjøp, og det var den. EUR 1000 + frakt (usikker på om prisen var med eller uten VAT, men alle deres priser oppgies med VAT, så …)

(Bruk Google til å oversette.)

http://www.audiogears.it/pimages/FCKeditorFiles/Image/immagini home/PD444_R2.pdf
 
Topp Bunn