Arm til AT OC9ML/II

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
Har nettopp fått i hus en ny OC9, og lurer på hvilken arm som er best match for den?
Jeg har en SME309 (som er på reise i gamlelandet og får litt pleie og stell), og jeg har en SME3009/S2 Imp.

Hadde i grunnen tenkt den til 309'ern, men så har det vært litt diskusjon på VinylEngine om hvorvidt den spiller bedre i en lett arm enn i en tung, så da har jeg jo begynt å stusse litt :-/.

Har dere som har denne pu'en noen tips i så henseende?

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.163
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Jeg kan bekrefte at den fungerer utmerket i en tyngre arm (~15+g).

Arne K

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.334
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Hei, Trondkj, hvordan ordnet du utenlandsreisen (spaoppholdet) for SME en din? Har SME en agent i Norge, eller henvendte du deg til SME direkte? Min SME begynner å bli sliten, og kunne hatt godt av en husmorferie og et velværeprogram... Og hva må du betale?
mvh

virak

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2005
Antall liker
62
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Noen som har prøvd AT'en i en Rega-arm (har en OL-moddet RB250)?

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.428
Torget vurderinger
10
Bruker denne i Rega RB700 som vel har omtrent samme masse som SME 3009 S2 Impr. med løst headshell. Synes det fungerer flott. Av målebladet til din AT 0C 9 fremgår imidlertid at pickupen er målt med en AT-arm som jeg innbiller meg har høyere masse. Jeg kan derfor ikke forstå at denne pickupen skulle være bedre egnet på lette armer.

mvh.
Ketil

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Noen som har prøvd AT'en i en Rega-arm (har en OL-moddet RB250)?
Den passer supert i alle Rega-armer jeg har hørt den i (RB250, 300, 600 og 700). Vi bruker sågar en i en P25/RB600, og en på en AN TT1/RB300.
Siden den er en MC og scorer på høy detaljering og renhet, så er den ikke veldig glad "billige" drivverk, så om det er av interesse så er ikke dette pu'en for Rega P2 og tilsvarende drivverk f.eks..

Mvh Vidar P

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
Hei, Trondkj, hvordan ordnet du utenlandsreisen (spaoppholdet) for SME en din? Har SME en agent i Norge, eller henvendte du deg til SME direkte? Min SME begynner å bli sliten, og kunne hatt godt av en husmorferie og et velværeprogram... Og hva må du betale?
mvh
Kontaktet SME direkte via deres hjemmeside. Full overhaling koster noen kroner (eller pund, da ;D ) Her er utdrag av det de svarte meg: The service cost is GBP229.61 + carriage.

SME har representant/importør i Bergen, men jeg tok nå bare kontakt direkte jeg...

Er nå likevel spent på hva de gjør med den, ba dem om generell sjekk og overhaling.

mvh Trond Kjetil

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
...
Siden den er en MC og scorer på høy detaljering og renhet, så er den ikke veldig glad "billige" drivverk, så om det er av interesse så er ikke dette pu'en for Rega P2 og tilsvarende drivverk f.eks..

Mvh Vidar P
Nå er ikke jeg videre plaget med Rega P2 her i huset, så det blir neppe et problem. Jeg kommer til å prøve den på Systemdek'en med SME309, og muligens også på Thorens TD124, bare jeg får tak i et egnet mellomlegg til å ha på tallerkenen. Må øke avstanden mellom pu og tallerken så ikke stakkaren flater ut og brekker cantilevern.
På sikt blir det nok en ny tallerken til gamlingen ;D

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.334
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Kontaktet SME direkte via deres hjemmeside. Full overhaling koster noen kroner (eller pund, da ;D ) Her er utdrag av det de svarte meg: The service cost is GBP229.61 + carriage.

SME har representant/importør i Bergen, men jeg tok nå bare kontakt direkte jeg...

Er nå likevel spent på hva de gjør med den, ba dem om generell sjekk og overhaling.

mvh Trond Kjetil
Takker! Får ta kontakt direkte.
                               mvh
Edit: Hadde vært kjekt å høre fra deg når du får den tilbake!

Topp Bunn