Arken mässan 2008

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • RoKo

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    107
    Antall liker
    0
    En av våre favoritter - Martin Logan - lanserer i år to nye modeller, bl.a. Spire som vises på bildet.

    Sammen med CLX 25 ble disse presentert på Vincent elektronikk - i samme rom. Navnet skjemmer ingen, for lyden er stor, men unøyaktigheter med plasseringen (mangel på symmetri) førte til en redusert lydopplevelse.
    Men det kommer flere anledninger til å bli bedre kjent med de nye modellene.


     

    RoKo

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    107
    Antall liker
    0
    Den nye prosessoren fra Marantz med tilhørende forsterker, samt høyttalere fra Boston ble presentert.

     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Det første jeg gjorde i dag var å få bekreftet hvor viktig rommets utforming er! Dette er noe alle utstillerene skulle tatt mer seriøst..

    Engelholm Audio kom med den dristige påstanden at deres akustikkprodukter til SEK 70000,- (messetilbud 35000:) kanskje ville gi større lydforbedring enn en kabel til ca. samme pris..

    Satt i underkant av en time på en beste plassen i rommet sammen med datteren min på 6 år og ja, hun satt stille hele tiden! Det er utrolig hva de har fått til med et vansklig og kvadratisk rom på 16m2. Rommet var kvadratisk både i høyde, lengde og bredde. Det hadde i utgangspunktet en heving på 15dB ved 40Hz. Dette tilsvarer at en forsterker på 25 watt plutselig leverer 800 watt. Etter akutikkbehandlingen var hevingen ved 40Hz senket til 2 - 5 dB! Å oppleve hva et godt så godt rom betyr for lydopplevelsen, var vært turen til Arken alene :)
    Godt å få bekreftet hvor viktig akustikken er for sluttresultatet! Dette har satt kraftige spor i sjelen og jeg drømmer om hvor bra dette kunne bli med høytalerer og elektronikk tilpasset mine preferanser..

    Høytalererne som ble spillt på var en liten toveis gulvstående fra Engelholm Audio til SEK 23000. 1" diskant fra Scan-Speak og en 6,5" bass med dansk opphav produsert etter Engelholm Audio sine spesifikasjoner. Spesifikasjonene var forøvrig ganske heftige for størrelsen. Følsomhet 90 dB, motstand aldri under 4ohm og de spillte flatt ned til 30 Hz!

    Har i grunnen kun en liten ting å utsette på akustikkproduktene. Utseende vil ikke passe for alle fruer i alle stuer, men akustikkproduktene kan skjules med tynt stoff. Det finnes også akustikkprodukter fra Engelholm Audio som er penere å se på.
    Et eksempel på hvor pent diffusorer kan være er å se på inngangshallen til den nye operaen :D
     

    Vedlegg

    U

    utgatt60135

    Gjest
    SAL skrev:
    Lyngen skrev:
    Da var første dag over. Gikk rundt i begynnelsen og lurte på hvorfor jeg tok turen hit da ingenting klarte å fange interessen. Men det snudde heldigvis med Response (de største) og AR. Det låt meget, meget bra tross lite rom. Veldig behagelig og veldig musikalsk. Naturlig ja, men helt nøytralt i forhold til platene? Littegrann mot det mørke/runde i mellomtonen syntes jeg. Littegran tilbaketrukket mellomtone? Åkkesom- det var flott å lytte til musikk med anlegget.

    Martens (2 veis) låt også meget flott i mellomtonen og oppover. Bassen kunne vært bedre, imo. Kunne tenkt meg mer "sting" i bassen.

    Martin Logan CLX og Spire låt så bra som forventet. De store hadde godt trykk i bassen.

    Men høydepunktet kom med Revel Ultima sammen med Mark Levinston. Sånn skal det låte!! Perfekt? Skryt til demomannen som tydeligvis var en musikkelsker. Dessverre skurret den ene kanalen når jeg endelig fant beste plass, snufs.. Men det er en dag til om det får/fikk fikset det...

    Monitor Audios nye flaggskip skuffet stort! Hva var det?? Bare dårlig match? Samme med Klipsch`s dyre nye modell. Kanskje hagge Harman Kardon noe av skylden..

    Resten var så som så men har ikke vært over alt. Skulle kanskje ha tatt med kamera alikevel...

    Mer kommer...
    Tror ikke Responsene var de største............ ;)
    Ellers meget hyggelig lyd også med Levinson/Revel!
    Jo, det sa sjefen sjøl ;)..

    Enig med deg i at de låt littegrann slapt/svulstig i bassen. Og at Revel låt mer nøytralt.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Lyngen skrev:
    SAL skrev:
    Lyngen skrev:
    Da var første dag over. Gikk rundt i begynnelsen og lurte på hvorfor jeg tok turen hit da ingenting klarte å fange interessen. Men det snudde heldigvis med Response (de største) og AR. Det låt meget, meget bra tross lite rom. Veldig behagelig og veldig musikalsk. Naturlig ja, men helt nøytralt i forhold til platene? Littegrann mot det mørke/runde i mellomtonen syntes jeg. Littegran tilbaketrukket mellomtone? Åkkesom- det var flott å lytte til musikk med anlegget.

    Martens (2 veis) låt også meget flott i mellomtonen og oppover. Bassen kunne vært bedre, imo. Kunne tenkt meg mer "sting" i bassen.

    Martin Logan CLX og Spire låt så bra som forventet. De store hadde godt trykk i bassen.

    Men høydepunktet kom med Revel Ultima sammen med Mark Levinston. Sånn skal det låte!! Perfekt? Skryt til demomannen som tydeligvis var en musikkelsker. Dessverre skurret den ene kanalen når jeg endelig fant beste plass, snufs.. Men det er en dag til om det får/fikk fikset det...

    Monitor Audios nye flaggskip skuffet stort! Hva var det?? Bare dårlig match? Samme med Klipsch`s dyre nye modell. Kanskje hagge Harman Kardon noe av skylden..

    Resten var så som så men har ikke vært over alt. Skulle kanskje ha tatt med kamera alikevel...

    Mer kommer...
    Tror ikke Responsene var de største............ ;)
    Ellers meget hyggelig lyd også med Levinson/Revel!
    Jo, det sa sjefen sjøl ;)..

    Enig med deg i at de låt littegrann slapt/svulstig i bassen. Og at Revel låt mer nøytralt.
    Det var de største?...., ok jeg gir meg! ;)
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Martin Logan CLX i messens største sal. En amerikaner holdt et langt, kjedelig fordedrag om Martin Logan sin historie og hvorfor alle dynamiske høyttalere låter dårlig :'(

    Jeg liker lyden av andre elekrtostathøyttalere, men Martin Logan har aldri truffet mine preferanser!

    Uansett så la jeg merke til benyttet at de et sett med høyttalerkabler som hadde en diger boks på seg. Tipper den var 40 cm lang og kunne rommet en 15000watts klasse D forsterker, undres hva boksen var til ;)
     

    Vedlegg

    U

    utgatt60135

    Gjest
    Back home!

    Det er nå jeg skulle ha kost meg med å legge inn bilder. Søren og... andre-angre... :-\

    Ja - messens beste lyd var uten tvil Response/Mark Levinston. Det var trolig det beste jeg har hørt noensinne. Men nå var demoene strengt gjennomført med kun utvalgte plater. Hadde vært morsomt å hørt de med andre plater. Men jeg har fått ett nytt favorittmerke: Revel :D. Bare 150.000 SEK for modellen under som skal ha samme klang ifølge dem - bare å ta ut fra banken det :p.

    No2 må bli Martin Logan CLX. Men jeg vet ikke - det føles som dynamiske høyttalere av beste sort er mer komplette- mer kropp og fylde.

    Tredje plasssen går til.... Response/ARC eller ML Spire/.... hmm.... ok; Response. Skulle likt å høre dem i et større rom!

    Men når det gjelder rom så synes jeg messen klarte seg veldig fint. Ingen rom som var helt håpløse og mange hadde gode forutsetninger akustisk synes jeg. Flott sted for HiFi messe!

    Heldigvis låt Monitor Audio klart bedre i dag. Var det innspillingen? Eller var jeg uheldig med musikken lørdag? Dette synes jeg er det vanskeligste med messer. Ukjente plater. Kom ikke unna Brææmæss, Keith og andre kjente der heller dessverre men fordelen er iallefall at man kjenner innspillingene.

    De nye modellene til Rainho?? låt svært så bra. Nydelig og behagelig klang. Stiv pris dog.. 120k var det det? Fadet jeg har problemer med å huske navn og hva som spilte med hva. Bildeeeerrrrr....

    Ellers syntes jeg Patos sine største låt bra om enn ikke perfekt match med Densen?

    Likte ikke helt Canton´s dyreste modell. Litt for "metallisk". QRS sine største imponerte heller ikke med sin mellomtone. Burmester blir litt for "analytiske". B&W 800D låt meget godt, men litt vel fet bass og litt for frempå med Classé? De var stilt opp med kort innebyrdes avstand. selgeren sa at det var som Diana Krall sto foran dem. Nei, det hadde lådt tamt og lite i forhold ;).
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    John_Harald skrev:
    .... bedre enn virkeligheten, men ikke som i Konserthuset.
    Men i konsertsalen sitter du vel ute i salen? Der er ikke mikrofonene plassert og ved dirigenten er jo akustikken mer direkte. Og så er jo ellers nesten alle intrumenter og stemmer spilt inn med tja... 30 cm avstand til mikkene. Ikke så lett å vite hva som er mest nøytralt men jeg tror alså at Revel var meget nærme. Og for et åpent og luftig lydlandskap de ga! Det må være det anlegget som har vært nærmest virkeligheten av de jeg har hørt. Hadde vært moro å hørt Response på samme plass med samme elektronikk.
     

    EngelholmAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Innlegg
    434
    Antall liker
    1
    John_Harald skrev:
    Det første jeg gjorde i dag var å få bekreftet hvor viktig rommets utforming er! Dette er noe alle utstillerene skulle tatt mer seriøst..

    Engelholm Audio kom med den dristige påstanden at deres akustikkprodukter til SEK 70000,- (messetilbud 35000:) kanskje ville gi større lydforbedring enn en kabel til ca. samme pris..

    Satt i underkant av en time på en beste plassen i rommet sammen med datteren min på 6 år og ja, hun satt stille hele tiden! Det er utrolig hva de har fått til med et vansklig og kvadratisk rom på 16m2. Rommet var kvadratisk både i høyde, lengde og bredde. Det hadde i utgangspunktet en heving på 15dB ved 40Hz. Dette tilsvarer at en forsterker på 25 watt plutselig leverer 800 watt. Etter akutikkbehandlingen var hevingen ved 40Hz senket til 2 - 5 dB! Å oppleve hva et godt så godt rom betyr for lydopplevelsen, var vært turen til Arken alene :)
    Godt å få bekreftet hvor viktig akustikken er for sluttresultatet! Dette har satt kraftige spor i sjelen og jeg drømmer om hvor bra dette kunne bli med høytalerer og elektronikk tilpasset mine preferanser..

    Høytalererne som ble spillt på var en liten toveis gulvstående fra Engelholm Audio til SEK 23000. 1" diskant fra Scan-Speak og en 6,5" bass med dansk opphav produsert etter Engelholm Audio sine spesifikasjoner. Spesifikasjonene var forøvrig ganske heftige for størrelsen. Følsomhet 90 dB, motstand aldri under 4ohm og de spillte flatt ned til 30 Hz!

    Har i grunnen kun en liten ting å utsette på akustikkproduktene. Utseende vil ikke passe for alle fruer i alle stuer, men akustikkproduktene kan skjules med tynt stoff. Det finnes også akustikkprodukter fra Engelholm Audio som er penere å se på.
    Et eksempel på hvor pent diffusorer kan være er å se på inngangshallen til den nye operaen :D
    Tack för det John!

    Kul att visa att man kan få till mässrum bara man vet hur man gör och lägger ner energi på att lösa problemen! :)

    Bas/mellanregistret kommer från Danska Skaaning (aka FlexUnits). Tillverkarens element i Floro men också av Peak Consult m.fl, men självklart i olika elementvarianter där mitt element - som du skriver - har mina exakta specar!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Arken mässan 2008

    En kort kommentar om messa fra meg og:

    Beste lyden i mine ører kom fra Martin Logan CLX. Jeg hørte dem i et annet rom enn det på bildet over. Morten fra NAT spilte på høyttalerne sammen med Ayre pre og monoforsterkere. Jeg fikk ikke med meg hva slags CD-spiller han brukte. Dette oppsettet spilte oppløst, rent og naturlig. Det mangler helt klart dynamikken, spesielt i bassen, som tilsvarende prisede kasser kan oppvise. Men det var ryddig og tydelig. Flotte greier!

    Rommet med Mark Levinson og Revel var også strålende. Mange av de samme kvalitetene. Mye mer dynamisk, litt slappere transienter oppover.

    Messas to store overraskelser var Klipsch sitt knøttlille sub/sat-system, og Respons/Audio Research. Klipschene låt ganske bra, fra kassestørrelser som ellers nesten alltid låter 'høgg'. Positivt! Respons låt bra på mange parametre, men bassen var rett og slett jævlig elendig (på grunn av rommet, håper og tror jeg). Vel er jeg bortskjemt av mine egne dipoler, men dette var langt under det jeg hadde forventet. Bilstereobass!

    Ellers hadde jeg forventet mer av denne messa. De norske er mye bedre! Her var det rot og kav, omkjøringer og stengte veier, elendig merking og oversikt over utstillere, og bassterrorismen tok til tider fullstendig av.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    En liten bønn til alle utstillere:

    Legg igjen den audiofile pling-plong'en hjemme, og spill musikk i stedet.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Hadde vært morsomt om dere som var der kunne si mer om intrykkene i alle de andre rommene ::)..
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Lyngen skrev:
    Hadde vært morsomt om dere som var der kunne si mer om intrykkene i alle de andre rommene ::)..
    Skal begynne med en av messens store overaskelser, FINAL elektrostater til SEK 60000,-

    Dette anlegget imponerte meg stort og jeg syns det låt mye mer behaglig, riktig, mer naturlig og bedre enn de andre og mye svært mye dyrere elektrostrathøytalere fra Martin Logan sin topp og middels serie :D

    Har gitt elektrostrathøytalerene fra Martin Logan utrolig mange sjanser, men de har desverre ikke passet inn i mine preferanser. .

    Anlegget ble styrt fra pc, drevet av klasse D-forsterker og delt på 70Hz av to Velodyne SPL på 10" ;)

    Noen rom gikk jeg rett inn og ut av, mens her var jeg ca en time! Det er et godt tegn :)

    Han som styrte annlegget satte på Yellow og fortalte at ingen andre som tester elektrostratere går med på å gjøre det med Yellow. Forstår hvorfor når jeghørte den heftige bassen, noe som ikke er elektrostratere sin største fordel.

    Kunne godt tenkt meg å ha disse høytalererne i stuen ved siden av Respons Grand :D
     

    Vedlegg

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Her ble det spillt livemusikk fra dvd og volumet var alt for høyt for meg.. Dynamikken var rå, men sto ikke helt i stil i bassen.. Romme var digert og 20 stk 18" hadde passet bra inn her!
    Det var så høyt at det føltes som hørselen midlertidig ble svekket : (
    Musikk sjangeren var rock men to heftige trommiser og volumet ble på resiveren stillt på
    -3,5 dB hele tiden!

    Det største problemet her inne var at datterene min, nektet å forlate rommet...
     

    Vedlegg

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Det første som slo meg var dynamikken og realismen i lydbildet. Dette oppsettet skulle jeg gjerne ha lyttet mer til!
     

    Vedlegg

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Slik skal en skikkelig effektforsterker bygges ;)

    Jeg overhørte en kommentar fra en som vuderte designet som bedre en sex..

    Legg merke til de tykke og kostbare høytalerkablene kombinert med de spinkle strømkablene...
     

    Vedlegg

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.336
    Noen som hørte dette anlegget?

    Artora- har ikke hørt om dette merket før.





     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Lyngen skrev:
    John_Harald skrev:
    .... bedre enn virkeligheten, men ikke som i Konserthuset.
    Men i konsertsalen sitter du vel ute i salen? Der er ikke mikrofonene plassert og ved dirigenten er jo akustikken mer direkte. Og så er jo ellers nesten alle intrumenter og stemmer spilt inn med tja... 30 cm avstand til mikkene. Ikke så lett å vite hva som er mest nøytralt men jeg tror alså at Revel var meget nærme. Og for et åpent og luftig lydlandskap de ga! Det må være det anlegget som har vært nærmest virkeligheten av de jeg har hørt. Hadde vært moro å hørt Response på samme plass med samme elektronikk.
    Har sittet både sammen med musikkerene i mitt i salen, sammen med publikum. Referansen min er klassisk livemusikk uten bruk av mikrofoner ;)
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    musicus skrev:
    Dessverre kan man kanskje si, lå det beste anlegget utenfor selve messe lokalet, er vel egentlig ganske ambivalient til slike "side shows" under en messe, men dette var absolutt noe av det beste, imho...

    http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=5977&st=15

    mvh
    Hvis der var bra er det synd de ikke ordnet seg et rom på Arken mässan! Når man reiser helt fra Oslo så er det veldig greit at man finner alt er på et sted. Da man i tillegg slipper å fly rundt i hele Gøteborg..
     
    M

    musicus

    Gjest
    John_Harald skrev:
    musicus skrev:
    Dessverre kan man kanskje si, lå det beste anlegget utenfor selve messe lokalet, er vel egentlig ganske ambivalient til slike "side shows" under en messe, men dette var absolutt noe av det beste, imho...

    http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=5977&st=15

    mvh
    Hvis der var bra er det synd de ikke ordnet seg et rom på Arken mässan! Når man reiser helt fra Oslo så er det veldig greit at man finner alt er på et sted. Da man i tillegg slipper å fly rundt i hele Gøteborg..
    Audionord hadde leid seg inn på ett av byens bedre hoteller i centrum for denne demonstrasjonen, samtidig pågikk det to andre demonstrasjoner og, så skulle man ta med seg alt ville det blitt tre steder i centrum + Arken, når dette er sagt så var iaf ett av de tre andre stedene også representert på Arken med en noe mindre demonstrasjon.

    mvh
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    musicus skrev:
    John_Harald skrev:
    musicus skrev:
    Dessverre kan man kanskje si, lå det beste anlegget utenfor selve messe lokalet, er vel egentlig ganske ambivalient til slike "side shows" under en messe, men dette var absolutt noe av det beste, imho...

    http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=5977&st=15

    mvh
    Hvis der var bra er det synd de ikke ordnet seg et rom på Arken mässan! Når man reiser helt fra Oslo så er det veldig greit at man finner alt er på et sted. Da man i tillegg slipper å fly rundt i hele Gøteborg..
    Audionord hadde leid seg inn på ett av byens bedre hoteller i centrum for denne demonstrasjonen, samtidig pågikk det to andre demonstrasjoner og, så skulle man ta med seg alt ville det blitt tre steder i centrum + Arken, når dette er sagt så var iaf ett av de tre andre stedene også representert på Arken med en noe mindre demonstrasjon.

    mvh
    1. Hadde et fantastisk opphold på Quality Hotel Winn, fordi jeg hadde med datteren min på 6 år som ville kose seg i badebassenget og i boblebadet!
    - Men dette er kanskje ikke en av byens bedre hoteller.. ;) Vi hadde det veldig bra i et stort rom på toppen!

    2. Neste gang, hadde jeg foretrekket å bli invitert på andre arrangementer også! Det å høre om de i etterkant hjelper ikke stort..
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Jeg var der på fredag`s kvellen, hadde fått innbydelse fra Audionord! ;)
     
    M

    musicus

    Gjest
    John_Harald skrev:
    musicus skrev:
    John_Harald skrev:
    musicus skrev:
    Dessverre kan man kanskje si, lå det beste anlegget utenfor selve messe lokalet, er vel egentlig ganske ambivalient til slike "side shows" under en messe, men dette var absolutt noe av det beste, imho...

    http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=5977&st=15

    mvh
    Hvis der var bra er det synd de ikke ordnet seg et rom på Arken mässan! Når man reiser helt fra Oslo så er det veldig greit at man finner alt er på et sted. Da man i tillegg slipper å fly rundt i hele Gøteborg..
    Audionord hadde leid seg inn på ett av byens bedre hoteller i centrum for denne demonstrasjonen, samtidig pågikk det to andre demonstrasjoner og, så skulle man ta med seg alt ville det blitt tre steder i centrum + Arken, når dette er sagt så var iaf ett av de tre andre stedene også representert på Arken med en noe mindre demonstrasjon.

    mvh
    1. Hadde et fantastisk opphold på Quality Hotel Winn, fordi jeg hadde med datteren min på 6 år som ville kose seg i badebassenget og i boblebadet!
    - Men dette er kanskje ikke en av byens bedre hoteller.. ;) Vi hadde det veldig bra i et stort rom på toppen!

    2. Neste gang, hadde jeg foretrekket å bli invitert på andre arrangementer også! Det å høre om de i etterkant hjelper ikke stort..
    Meg bekjent var det åpent hus, på dagene under messetiden, hva de hadde fore på kveldene er jo muligens noe man behøvde invitasjon for, selv hadde jeg en meget hyggelig kveld hos Marten på fredags kvelden...

    mvh
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    musicus skrev:
    John_Harald skrev:
    musicus skrev:
    John_Harald skrev:
    musicus skrev:
    Dessverre kan man kanskje si, lå det beste anlegget utenfor selve messe lokalet, er vel egentlig ganske ambivalient til slike "side shows" under en messe, men dette var absolutt noe av det beste, imho...

    http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=5977&st=15

    mvh
    Hvis der var bra er det synd de ikke ordnet seg et rom på Arken mässan! Når man reiser helt fra Oslo så er det veldig greit at man finner alt er på et sted. Da man i tillegg slipper å fly rundt i hele Gøteborg..
    Audionord hadde leid seg inn på ett av byens bedre hoteller i centrum for denne demonstrasjonen, samtidig pågikk det to andre demonstrasjoner og, så skulle man ta med seg alt ville det blitt tre steder i centrum + Arken, når dette er sagt så var iaf ett av de tre andre stedene også representert på Arken med en noe mindre demonstrasjon.

    mvh
    1. Hadde et fantastisk opphold på Quality Hotel Winn, fordi jeg hadde med datteren min på 6 år som ville kose seg i badebassenget og i boblebadet!
    - Men dette er kanskje ikke en av byens bedre hoteller.. ;) Vi hadde det veldig bra i et stort rom på toppen!

    2. Neste gang, hadde jeg foretrekket å bli invitert på andre arrangementer også! Det å høre om de i etterkant hjelper ikke stort..
    Meg bekjent var det åpent hus, på dagene under messetiden, hva de hadde fore på kveldene er jo muligens noe man behøvde invitasjon for, selv hadde jeg en meget hyggelig kveld hos Marten på fredags kvelden...

    mvh
    Helt riktig, kun fredagen som var for innbydde! ;)
     
    M

    musicus

    Gjest
    Sakset fra en av utstillerenes kommentarer etter messen.

    "En besökare satt å lyssnads hos mig och till slut kommer frågan:

    Besökare: Vad kostar akustiken? Högtalarna?
    Jag: Ca 75' för akustiken och Floro kostar 23 loppor. Finns i ekfaner som standard och andra fanerer på begäran.
    Besökare: Tar du inbyten?
    Jag: Ja jo, det går att lösa. Vad har du?
    Besökare: Fru och barn."

    ;D ;D ;D

    mvh
     

    EngelholmAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Innlegg
    434
    Antall liker
    1
    musicus skrev:
    Sakset fra en av utstillerenes kommentarer etter messen.

    "En besökare satt å lyssnads hos mig och till slut kommer frågan:

    Besökare: Vad kostar akustiken? Högtalarna?
    Jag: Ca 75' för akustiken och Floro kostar 23 loppor. Finns i ekfaner som standard och andra fanerer på begäran.
    Besökare: Tar du inbyten?
    Jag: Ja jo, det går att lösa. Vad har du?
    Besökare: Fru och barn."

    ;D ;D ;D

    mvh
    Samma person kom tillbaka till mitt rum igen för en 2'a lyssningssession och jag tänkte tyst för mig själv - har han fru och barn med sig? ;)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    musicus skrev:
    Sakset fra en av utstillerenes kommentarer etter messen.

    "En besökare satt å lyssnads hos mig och till slut kommer frågan:

    Besökare: Vad kostar akustiken? Högtalarna?
    Jag: Ca 75' för akustiken och Floro kostar 23 loppor. Finns i ekfaner som standard och andra fanerer på begäran.
    Besökare: Tar du inbyten?
    Jag: Ja jo, det går att lösa. Vad har du?
    Besökare: Fru och barn."

    ;D ;D ;D

    mvh
    ;D ;D
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.686
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    EngelholmAudio skrev:
    musicus skrev:
    Sakset fra en av utstillerenes kommentarer etter messen.

    "En besökare satt å lyssnads hos mig och till slut kommer frågan:

    Besökare: Vad kostar akustiken? Högtalarna?
    Jag: Ca 75' för akustiken och Floro kostar 23 loppor. Finns i ekfaner som standard och andra fanerer på begäran.
    Besökare: Tar du inbyten?
    Jag: Ja jo, det går att lösa. Vad har du?
    Besökare: Fru och barn."

    ;D ;D ;D

    mvh
    Samma person kom tillbaka till mitt rum igen för en 2'a lyssningssession och jag tänkte tyst för mig själv - har han fru och barn med sig? ;)
    Så nå har du mulighet for et (ekstra) sett av slaget, gitt litt mer godt salgsarbeid?
     

    Casle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    227
    Antall liker
    1
    ;D Ja var det noen som var her?
    Som Peak Consult eier så fikk jeg invitasjon til demo av de nyeste toppmodellene, men tiden strakk ikke til for tur til Gøteborg... så jeg er veldig intr. i å høre hvis noen var der... :D
    De ser mildt sagt imponerende ut!

    /C
     

    Vedlegg

    M

    musicus

    Gjest
    EngelholmAudio skrev:
    musicus skrev:
    Sakset fra en av utstillerenes kommentarer etter messen.

    "En besökare satt å lyssnads hos mig och till slut kommer frågan:

    Besökare: Vad kostar akustiken? Högtalarna?
    Jag: Ca 75' för akustiken och Floro kostar 23 loppor. Finns i ekfaner som standard och andra fanerer på begäran.
    Besökare: Tar du inbyten?
    Jag: Ja jo, det går att lösa. Vad har du?
    Besökare: Fru och barn."

    ;D ;D ;D

    mvh
    Samma person kom tillbaka till mitt rum igen för en 2'a lyssningssession och jag tänkte tyst för mig själv - har han fru och barn med sig? ;)
    ;D ;D

    mvh
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    John_Harald skrev:
    Lyngen skrev:
    Hadde vært morsomt om dere som var der kunne si mer om intrykkene i alle de andre rommene ::)..
    Skal begynne med en av messens store overaskelser, FINAL elektrostater til SEK 60000,-

    Dette anlegget imponerte meg stort og jeg syns det låt mye mer behaglig, riktig, mer naturlig og bedre enn de andre og mye svært mye dyrere elektrostrathøytalere fra Martin Logan sin topp og middels serie :D

    Har gitt elektrostrathøytalerene fra Martin Logan utrolig mange sjanser, men de har desverre ikke passet inn i mine preferanser. .

    Anlegget ble styrt fra pc, drevet av klasse D-forsterker og delt på 70Hz av to Velodyne SPL på 10" ;)

    Noen rom gikk jeg rett inn og ut av, mens her var jeg ca en time! Det er et godt tegn :)

    Han som styrte annlegget satte på Yellow og fortalte at ingen andre som tester elektrostratere går med på å gjøre det med Yellow. Forstår hvorfor når jeghørte den heftige bassen, noe som ikke er elektrostratere sin største fordel.

    Kunne godt tenkt meg å ha disse høytalererne i stuen ved siden av Respons Grand :D
    Jeg var en av de som gikk uten å sette meg ned. Hvorfor? Husker ikke :-\. Jeg ser mange skrøt av dem på svenske forumer.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    John_Harald skrev:
    Her ble det spillt livemusikk fra dvd og volumet var alt for høyt for meg.. Dynamikken var rå, men sto ikke helt i stil i bassen.. Romme var digert og 20 stk 18" hadde passet bra inn her!
    Det var så høyt at det føltes som hørselen midlertidig ble svekket : (
    Musikk sjangeren var rock men to heftige trommiser og volumet ble på resiveren stillt på
    -3,5 dB hele tiden!

    Det største problemet her inne var at datterene min, nektet å forlate rommet...
    Dette anlegget med de største fra Klipsch syntes jeg låt som et relativt rimelig anlegg. Så dyre høyttalere må da ikke spille med middelmådige receivere!! Var det Onkyo?

    De lille subbene imponerte mer...
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    wizard skrev:
    Noen som hørte dette anlegget?

    Artora- har ikke hørt om dette merket før.

    Ja, og det låt meget godt. Som forventet fra ML og god lyd fra Artora også da naturligvis :).
     

    EngelholmAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Innlegg
    434
    Antall liker
    1
    Hej på er!

    Tack för Arkenmässan 2008! :)
    Min båge var spänd till bristningsgränsen och med ca 700 kg akustikprylar, Floro och MBL verkar det som att det hela höll hela vägen!

    Tack alla besökare som tålmodigt väntade!

    Tack ni som specialbokade tid!

    Tack arrangörerna för tillfället!

    Tack Audio Concept för en trevlig ny bekantskap i form av MBL men också pratstunderna med Er!

    Tack HF för utmärkelsen HifiForum's Smultronställe! Årets variant delades ut till endast 5 av utställarna vilket gör mig glad och stolt över att få mottaga denna utmärkelse!

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn