Ariston Pro platespiller; söker information

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
Moderator
Ble medlem
08.03.2005
Antall liker
4.055
Torget vurderinger
0
Jag har köpt en sådan brukt; finner i stort sett ingen information om den.
Den har Audio Technica AT 95 e.
Jag gissar att det är en budget-modell.
Bra?
Dålig?

IMG_5867.jpeg

dundun

Medlem
Ble medlem
17.09.2004
Antall liker
44
Torget vurderinger
2
Jag har köpt en sådan brukt; finner i stort sett ingen information om den.
Den har Audio Technica AT 95 e.
Jag gissar att det är en budget-modell.
Bra?
Dålig?

Vis vedlegget 1136649
Ser veldig ut som en Ariston Q deck, med et annet navn/logo.

Dette var vel Ariston sin rimeligste spiller, og tilsvarer kanskje en Rega Planar 2 i kvalitet?

Men den er jo gammel og ser strøken ut, og den varer sikkert i 30 år til :)

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
Moderator
Ble medlem
08.03.2005
Antall liker
4.055
Torget vurderinger
0
Om jeg ikke husker helt gæli, så heter denne Prodeck og er i fra ca 1996, den er ikke laget av Ariston, men av Systemdeck som vel igjen fikk den av en annen underleverandør, firmaet jeg jobbet for den gangen importerte Systemdeck og vi fikk tilbud om og kjøpe et restlager av bla denne spilleren
Etiketten på spelarens baksida.
IMG_5869.jpeg
IMG_5870.jpeg

Kjell_Kranzberg

Hi-Fi freak
Moderator
Ble medlem
08.03.2005
Antall liker
4.055
Torget vurderinger
0
Ariston navnet ble kjøpt av Systemdeck og ble brukt i en kortere periode, men jeg husker ikke nøyaktig detaljene eller akkurat når det skjedde, men jeg husker at vi fikk spillere med Ariston navnet på fra Systemdeck. Jeg sluttet hos importfirmaet i år 2000, så det hele må ha foregått på 90 tallet. Men som sagt hørte ikke dette innunder min avdeling, så jeg kan ta feil nøyaktig hvilke modeller vi tok inn, men husker vi hadde en billigspiller som het Prodeck som Rolfs solgte for 1995.- og den lignet veldig på din spiller.
Detta hittade jag på Vinyl Engine. Ett inlägg i en diskussion om Ariston. Armen på min Pro och armen på Q-deck ser identiska ut.

The Pro was basically a Q-deck with the semi-auto mechanism removed and I think a slightly better arm

Sist redigert:
Topp Bunn