Arild "hulken" Haugen proffdebut.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Rått! Enig,tror han kan komme langt med mer boksetrening,kraften i slagene er det vel kanskje ingen i verden som matcher!

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
En skikkelig råtass det der (ikke gamle karen ?) Håper han lykkes med overgangen fra strongman til bokseringen .. btw: er det ikke dopingregler i boksing? jeg har alltid regna med at alle disse strongman folka har brukt ALLE tiltak for å bedre styrken sin.. men det er kanskje ikke riktig?

Sitat fra hjemmesiden hans :

"Arild “Hulk” Haugen. Professional strongman and pro boxer.
Norways strongest man, “World Strongest Man”-competitor.
Best lifts so far: Benchpress: 250kg, squat: 400kg deadlift: 400kg.
Mix this up with the right attitude and you’ll have one hell of a punch."

Han burde jo kunne slå en liten bil herfra til månen.... ;D

Imperial skrev:
Den godeste strongman deltakeren Arild "Hulken" Haugen har gått hen å blitt proffbokser.
Stakkars motstanderne sier jeg bare... ::)
http://www.fvn.no/sport/ovrig_sport/article725525.ece

Dette kan være begynnelsen på en bra karriere i bokseringen!

mvh

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.336
Torget vurderinger
18
Rune S skrev:
Rått! Enig,tror han kan komme langt med mer boksetrening,kraften i slagene er det vel kanskje ingen i verden som matcher!
Den slagkraften er det nok mange som matcher og vel så det. Haugens bakgrunn fra "strongman" har ingen relevans overhode når det gjelder boksing, man kan til og med si at den ekstra muskelmassen han drar rundt på vil kunne være et problem når han etter hvert møter annet enn øst europeiske drosjesjåfører og må gå noen runder.
Jeg ønsker Haugen lykke til, det hadde vært morsomt om han kunne lykkes men jeg tror det blir meget vanskelig å komme opp på et godt nivå med en så sen start og uten noen amatørbakgrunn. Haugen selv virker som en nøktern og realistisk fyr, i motsettning til alle de som tror store muskler = tungvektsmester i boksing.

Gori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2002
Antall liker
0
Gikk bra med Hulken ja så jeg på www.muscle-tube.com , ja vet videon var med på linken øverst.

Utrolig bra bygget strongman da, bare mariuz pudzianowski som er på samme nivå imo.
Får hulken trent opp tysonhurtighet så kan det bli morro å følge med.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
At han utvilsomt er sterk og ser ekstremt "brei og dyp" ut må vel ha en VISS relevans både fysisk og "psykisk"? (for motstanderen) .. utfordringen hans på sikt blir vel å lære teknikk og hurtighet.. fikser han det banker han alle :) (joa, må være lov å være patriot)...

HC skrev:
Rune S skrev:
Den slagkraften er det nok mange som matcher og vel så det. Haugens bakgrunn fra "strongman" har ingen relevans overhode når det gjelder boksing, man kan til og med si at den ekstra muskelmassen han drar rundt på vil kunne være et problem når han etter hvert møter annet enn øst europeiske drosjesjåfører og må gå noen runder.
Jeg ønsker Haugen lykke til, det hadde vært morsomt om han kunne lykkes men jeg tror det blir meget vanskelig å komme opp på et godt nivå med en så sen start og uten noen amatørbakgrunn. Haugen selv virker som en nøktern og realistisk fyr, i motsettning til alle de som tror store muskler = tungvektsmester i boksing.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.336
Torget vurderinger
18
pstraums skrev:
At han utvilsomt er sterk og ser ekstremt "brei og dyp" ut må vel ha en VISS relevans både fysisk og "psykisk"? (for motstanderen) .. utfordringen hans på sikt blir vel å lære teknikk og hurtighet.. fikser han det banker han alle :) (joa, må være lov å være patriot)...
Greit å være patriot bevares men realistisk sett er oddsene ikke gode for at han lykkes. Det å være stor og bred har kun effekt på omreisende kanonføde fra Romania og Baltikum. Når/hvis han beveger seg oppover stigen vil ikke motstanderene la seg skremme av en bred ryggtavle. Hurtighet pleier ikke å være noe problem for bodybuildere, de er veldig eksplosive men utholdenhet vil være problematisk nå han får bedre motstand å bryne seg på.
Ellers, realistisk sett, så har han vel like store sjanser til å nå toppen i proffboksing som Petter Northug ville ha hatt. Begge har treningsdisiplin og vet hva som skal til for å lykkes på toppnivå i idrett men ingen har bokset før.
Det er mange topputøvere i andre idretter, spesiellt fra Am. fotball, som har forsøkt seg i proffringen men meget få har hatt suksess. Den eneste crossover utøveren jeg kan komme på som har kommet opp på toppnivå er den tidligere rugby spilleren Anthony Mundine, men han kommer fra en boksefamilie.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Vært morsomt med en kamp mot en av Klitsjko brødrene.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.026
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
HC skrev:
pstraums skrev:
Greit å være patriot bevares men realistisk sett er oddsene ikke gode for at han lykkes. Det å være stor og bred har kun effekt på omreisende kanonføde fra Romania og Baltikum. Når/hvis han beveger seg oppover stigen vil ikke motstanderene la seg skremme av en bred ryggtavle. Hurtighet pleier ikke å være noe problem for bodybuildere, de er veldig eksplosive men utholdenhet vil være problematisk nå han får bedre motstand å bryne seg på.
Ellers, realistisk sett, så har han vel like store sjanser til å nå toppen i proffboksing som Petter Northug ville ha hatt. Begge har treningsdisiplin og vet hva som skal til for å lykkes på toppnivå i idrett men ingen har bokset før.
Det er mange topputøvere i andre idretter, spesiellt fra Am. fotball, som har forsøkt seg i proffringen men meget få har hatt suksess. Den eneste crossover utøveren jeg kan komme på som har kommet opp på toppnivå er den tidligere rugby spilleren Anthony Mundine, men han kommer fra en boksefamilie.

Bodybuilding og strongman har så godt som ingen likheter vedr treningsmetoder og heller ikke når det kommer til ytelser.

uob

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2009
Antall liker
89
Sted
Oppegård
Det hadde vært morro med en kamp mot en av Klitsjko brødrene, men ikke for Arild Haugen. Det vi så i den lille youtube snutten, var på et meget lavt nivå, ikke tvil om det. Han har en lang vei å gå før han kan være med blant de som virkelig er gode.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Viss man ser på bokseteknikken til Arild i den youtube snutten jeg linket til,som jeg er enig i ser labert ut,og klippet fra matchen Imperial linket til,så er der god forbedring i teknikk og bevegelighet.Vet ikke hvor lang tid som skiller de.

Godt mulig det er mange som slår hardere,men jeg har mine tvil ;) Han viser jo i strongman konkuranser at han har ekstremt eksplosiv muskulatur i tillegg til at mange av øvelsene krever god utholdenhet også.
Blir ivertfall artig å se hvordan han utvikler seg som bokser.

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.360
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
Boksing handler ikke bare om hvor hardt du kan slå, det handler like mye om hvor hardt du kan bli slått.
Men det hadde vært gøy med en norsk verdensmester i tungvekt.
Ønsker "Hulken" lykke til, og håper han får god matching.

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Antall liker
0
A Boy Named Sue skrev:
Boksing handler ikke bare om hvor hardt du kan slå, det handler like mye om hvor hardt du kan bli slått.
Boxing handler først og fremst om teknikk, avstandsbedømmelse, hurtighet og timing.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.336
Torget vurderinger
18
Big Jeep Swenson i aksjon mot en "club fighter". La oss håpe det ikke ender slik for Haugen men det er dessverre slik det ofte går med kroppsbyggere i bokseringen.

Aminox

Medlem
Ble medlem
17.11.2009
Antall liker
1
HC skrev:
Big Jeep Swenson i aksjon mot en "club fighter". La oss håpe det ikke ender slik for Haugen men det er dessverre slik det ofte går med kroppsbyggere i bokseringen.

Haugen kroppsbygger? Been smoki`n?

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.336
Torget vurderinger
18
Aminox skrev:
HC skrev:
Kroppsbygger eller "strongman" utøver - makes no difference. Han har enorm muskelmasse og vil på samme måte som en kroppsbygger få problemer med utholdenhet.

Aminox

Medlem
Ble medlem
17.11.2009
Antall liker
1
HC skrev:
Aminox skrev:
HC skrev:
Kroppsbygger eller "strongman" utøver - makes no difference. Han har enorm muskelmasse og vil på samme måte som en kroppsbygger få problemer med utholdenhet.
Makes big difference indeed

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
Kampen med Haugen er noe av det dummere jeg har sett. De har søren IKKE EN NORMAL RING engang, bare noe tau som er hengt opp rundt dem i en firkant. Ser ut som en slik annordning som styrer køene på utesteder/dyreparken. I tillegg har motstanderen HODEBESKYTTELSE. Hvordan er det i det hele tatt mulig å gi dette noe som helst oppmerksomhet? Oops, jeg gjorde det visst nettopp selv. :)

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Du har sett på feil video da. Det du så var bare en oppvisningskamp like etter han hadde bestemt seg for å bokse. I den første skikkelige matchen var det ikke noen hodebeskyttelse akkurat.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
shaunv skrev:
Du har sett på feil video da. Det du så var bare en oppvisningskamp like etter han hadde bestemt seg for å bokse. I den første skikkelige matchen var det ikke noen hodebeskyttelse akkurat.
Ok, så det nå. Trodde det var den som Rune S hadde linket til. Vel, er du HELT sikker på at det ikke er omvendt? :)

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
Angående dette med muskler og kampsportegenskaper. Sjekk Brock Lesnar, tungvektsmester UFC. Temmelig fryktingytende. Ekstremt sterk og muskeløs, men tåler en trøkk, er lynende rask samtidig som han er utholdende.

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Vel, jeg vet Hulken er sterk, men hvis han hadde knocket noen med hodebeskyttelse etter bare 40sekunder hadde det vært noe galt med beskyttelsen:p

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Antall liker
0
shaunv skrev:
Vel, jeg vet Hulken er sterk, men hvis han hadde knocket noen med hodebeskyttelse etter bare 40sekunder hadde det vært noe galt med beskyttelsen:p
Nææ, ikke så mye forskjeld med og uten egentlig. Mindre kutt og sår kanskje.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
Will Smith - I think I can beat Mike Tyson.

Topp Bunn