Argon Solo streamer Roon ready or not??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.170
    Antall liker
    693
    Torget vurderinger
    1
    Litt irritert nå kjenner jeg. Anskaffet meg Solo streamer fra HiFi klubben hovedsakelig av 2 grunner. Roon ready og erstatte den aldrende SB Touch. Mangel på funksjonalitet i Solo dekkes opp av at jeg som bruker av Roon kan bruke Solo mot NAS og streamingtjenester som ikke er implementert i Argon Solo.

    Like irritert på Roon som på Argon/HiFi klubben. Enheten er ennå ikke sertifisert av Roon der man sier at det er at produsentansvar, greit. Men like fullt har man fått lov til å merke enheten som Roon Ready og den kommer opp i Roon som ready men med merknad. Hva fan?? Nesten godkjent?? Nesten inne - men ikke helt?? Hva er dette for noe - hvordan forholder jeg meg til dette. Anskaffet meg Argon Solo fordi jeg "trodde" den var sertifisert for bruk av RAAT protokollen som er ryggraden i Roon playback. Det er jo det som "good shit" og at Argon Solo kommer opp som airplay device er ikke en gang plaster på såret!

    Slik det er nå spiller Chromecast som RAAT endpoint ringer rundt Argon Solo over airplay mot Roon. Får vente et halvår til endelig sertifisering, slikt går jo ikke med rakettfart! I mellomtiden bør kanskje partene, Roon og Argon/Hifiklubben, jobbe litt mer med merking og hvordan dette blir forstått av kundene!
     

    Vedlegg

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Har ikke HK fremdeles 60 dagers åpent kjøp?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Litt irritert nå kjenner jeg. Anskaffet meg Solo streamer fra HiFi klubben hovedsakelig av 2 grunner. Roon ready og erstatte den aldrende SB Touch. Mangel på funksjonalitet i Solo dekkes opp av at jeg som bruker av Roon kan bruke Solo mot NAS og streamingtjenester som ikke er implementert i Argon Solo.

    Like irritert på Roon som på Argon/HiFi klubben. Enheten er ennå ikke sertifisert av Roon der man sier at det er at produsentansvar, greit. Men like fullt har man fått lov til å merke enheten som Roon Ready og den kommer opp i Roon som ready men med merknad. Hva fan?? Nesten godkjent?? Nesten inne - men ikke helt?? Hva er dette for noe - hvordan forholder jeg meg til dette. Anskaffet meg Argon Solo fordi jeg "trodde" den var sertifisert for bruk av RAAT protokollen som er ryggraden i Roon playback. Det er jo det som "good shit" og at Argon Solo kommer opp som airplay device er ikke en gang plaster på såret!

    Slik det er nå spiller Chromecast som RAAT endpoint ringer rundt Argon Solo over airplay mot Roon. Får vente et halvår til endelig sertifisering, slikt går jo ikke med rakettfart! I mellomtiden bør kanskje partene, Roon og Argon/Hifiklubben, jobbe litt mer med merking og hvordan dette blir forstått av kundene!
    Er dessverre en gjenganger hos Roon dette og ikke spesifikt for Argon. Lovnader om "kommer snart" der snart er år før det er på plass er ikke uvanlig. Men RAAT er dessverre ikke noe mirakel protokoll og om den ikke låter bra med Chromecat så vil den sannsynligvis ikke låte så veldig mye bedre med RAAT heller. SB har jo støtte for Roon, om ikke RAAT men fungerer veldig stabilt (hos meg).
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.170
    Antall liker
    693
    Torget vurderinger
    1
    Takk for kommentar Minutten. Hadde lyst komme over på en ny plattform med SW support fra produsent da min SBT har fått noen issues. Det jeg også stusser over er alle omtaler enheten har fått om at den er Roon Ready, senest fra Lyd og Bilde des-2021. Ingen har jo testet dette da omtalene baserer seg på at produsenten og 3.part oppgir riktig informasjon.

    Så til deg John Hvidlykke i L&B - du har nok testet Argon Solo men ikke som Roon endpoint, ellers ville du fått opp dette! Forventer at Roon Ready = Roon endpoint, eller er ikke det meningen?
    Argon solo (002).JPG
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    SB er jo også supportert fra Roon men ikke med RAAT (samme med Sonos, Chromecast, Linn osv).
    Når min Devialet fikk RAAT støtte etter noen år så var det også noen problemer i starten. Har Argon sist fw oppdatering og har du restartet Roon server atter at du koblet til Argon? Fikk tilsvarende feilmelding på Devialet før en restart av serveren fikset det.
    For meg ble RAAT som jeg hadde ventet på i flere år en liten nedtur, lyden ble ikke markant bedre, men kanskje litt annerledes.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.170
    Antall liker
    693
    Torget vurderinger
    1
    Takk for oppfølging, men ja Roon server og Argon Solo er restartet et par ganger nå men med samme resultat. Er bare å vente på fw oppdatering virker det som...
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Prøv dette.

    "it worked. For all Argon Audio users out there, despite the lack of documentation, just go with a browser on the IP address of your Solo and click “Update”. That’s it."
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.170
    Antall liker
    693
    Torget vurderinger
    1
    Oi - hvor fant du det? Vet ikke om jeg helt skjønte.....sukk
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Finn ip adressen til Argon (vises under setting i Roon ) Åpne chrome eller annen browser og tast inn ip adressen, regner med du da får en "kontroll" for Argon, der du kan oppdater siste fw.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.170
    Antall liker
    693
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner, er inne nå i en set-up meny
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.170
    Antall liker
    693
    Torget vurderinger
    1
    Godt tips - men denne workaround fikk jeg ikke til. Kom inn i Solo menyen etter å ha lagt inn IP adressen som angitt fra Roon. Men når jeg trykker Upgrade som får jeg beskjed om å laste image for Network Upgrade......

    Får ta meg en runde med support fra HiFi klubben - må bare samle litt ork!
    upgrade.JPG
     
    Sist redigert:

    Tunghørt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2017
    Innlegg
    135
    Antall liker
    154
    Sted
    Bodø
    Prøv denne prosedyrene ,hentet fra argon sin facebook side.Ser at den var klar til å bruke i roon fra slutten av august 21 .


    Hej. En opdatering brude kunne løse dit problem. Hold Setup Up knappen inde i 5 sekunder, så SOLO'en rebooter. Den vil derefter finde den nyeste firmware og downloade denne. Det vil tager en 5-6 minutters tid og så skulle du være kørende igen.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.170
    Antall liker
    693
    Torget vurderinger
    1
    Takk. Vi prøver igjen. Skal se på det senere idag!
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.170
    Antall liker
    693
    Torget vurderinger
    1
    Får takke alle som har bidrat med tips her, men å få denne streameren opp å stå som Roon Ready gir jeg opp. Det er ikke så mye man som bruker kan gjøre fra eller til. Skulle være en enkel implementering som visst nedenfor. Det skal settes opp via airplay, men stusser over at det kommer opp 2 ArgonSolo nettverk? Den kommer opp i Roon men med merknad om at enheten ikke har fullført sertifisering.

    wifi.jpg airplay.jpg Room.jpg
     

    Tunghørt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2017
    Innlegg
    135
    Antall liker
    154
    Sted
    Bodø
    Får takke alle som har bidrat med tips her, men å få denne streameren opp å stå som Roon Ready gir jeg opp. Det er ikke så mye man som bruker kan gjøre fra eller til. Skulle være en enkel implementering som visst nedenfor. Det skal settes opp via airplay, men stusser over at det kommer opp 2 ArgonSolo nettverk? Den kommer opp i Roon men med merknad om at enheten ikke har fullført sertifisering.

    Vis vedlegget 779677 Vis vedlegget 779679 Vis vedlegget 779680
    Du har ikke satt den opp via google home appen ?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    restartet roon server etter fw oppdatering?
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.170
    Antall liker
    693
    Torget vurderinger
    1
    Takk for bistand og support. Da smalt Solo inn i Roon men først etter at den ble aktivert i Google Home. Så får jeg be om unskyldning til L&B da jeg i affekt ble irritert på deres omtale.

    Noen kommentarer til Argon Solo/Roon:
    - hvis Google Home er en betingelse for å få enhenten aktivert i Roon så vær snill si noe om det. Sparer seg en del frustrasjon.
    - enheten kommer i Roon opp under "other network devices" som Chromecast streaming. Er det lossy eller lossless? Har jeg RAAT?
    Solo on Roon.JPG
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.170
    Antall liker
    693
    Torget vurderinger
    1
    Det er selvfølgelig lossless - glemte sjekke. DSP fra AL er aktivert og alt er bare fryd!
    Eneste kommentar er at når jeg spiller 192kHz kildemeteriale så nedsamples det til 96kHz over SPDIF til DAC (NAD M51)

    Tap.JPG
    hig-rez.JPG
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Du spiller nå med Chromecast funksjonaliteten, ikke RAAT (den skal da komme opp under Roon ready).
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.170
    Antall liker
    693
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner, mangler RAAT men har lossless via Chromcast funksjonalitet. Et steg videre, men ikke som forventet. Har ennå ikke Roon ready status!
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.170
    Antall liker
    693
    Torget vurderinger
    1
    Oppdatering. Da har Argon support gjort noe og Agron Solo streamer er nå Roon Ready med RAAT. Solo støtter nå 192kHz. Oppgradert til Topping Linear PSU med 5v/1A USB grensesnitt istedet for en PSU veggvorta som følger med. Fornøyd nå, drøyt 3500 kr for Roon Ready streamer og Topping PSU. IMG-9484.jpg
    RAAT.JPG
     
    Sist redigert:

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.170
    Antall liker
    693
    Torget vurderinger
    1
    Rett skal være rett. Det var en feil i databasen til Roon som gjorde det så styrete i starten. Argon har fått tilbakemelding på serienr.
    argon.JPG
     
    Sist redigert:

    ronnyangell

    Fersking
    Ble medlem
    23.02.2019
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Oppdatering. Da har Argon support gjort noe og Agron Solo streamer er nå Roon Ready med RAAT. Solo støtter nå 192kHz. Oppgradert til Topping Linear PSU med 5v/1A USB grensesnitt istedet for en PSU veggvorta som følger med. Fornøyd nå, drøyt 3500 kr for Roon Ready streamer og Topping PSU. Vis vedlegget 782431
    Vis vedlegget 782419
    Hei! Gammelt innlegg men lurte på om du fortsatt er fornøyd me Argon Solo? Samt var det noe merkbar forskjell med Topping PSU?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn