Arendal Sound

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Moro å høre at dem også leverer ja 😀👍
    ikke vanskelig å spore likhetene med storebrødrene. meget fornøyd foreløpig, men tror det skal skrues til noen hakk med både plassering, kalibrering og innspilling.. ikke minst subbene har ikke fått utfolde seg stort..
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    92
    De nye subwooferene (1723) de har laget her er absolutt endel bedre en forrige utgave. Hvertfall på film
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    De nye subwooferene (1723) de har laget her er absolutt endel bedre en forrige utgave. Hvertfall på film
    det er jeg helt enig i.. Uten at jeg fikk prøvd Legacy sub 1.5 til fulle så mener jeg at 1961 1v er i samme klasse, om ikke bedre!!
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Ja det har absolutt vært en positiv utvikling .
    Jeg gikk fra to av de gamle sub 2 til de nye 1V , og det var uten tvil en oppgradering 😀👍
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Lite aktivitet her nå.. men kan legge til litt inntrykk av 1961 nå som de har fått noen timer.. WOW! For en stor liten høyttaler!

    fremdeles litt å gå på på innspilling innbiller jeg meg, men sammenhengenn er helt annerledes nå.. organisk deilig lyd! Ikke noen spisse tendenser.. sammen med 1961 1v så er dette vilt bra! Spiller mye 80 talls og der er mye tamme innspillinger og med litt kras topp, ingen tendenser!
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    92
    jeg kjøpte 1723 1v og sitter igjen med bare positive ting og si etter den er ferdig innspilt. film og musikk takler den uten problem, og kommer med riktig verktøy til og justere den riktig inn. selv portert modus låter bra på musikk. Eneste jeg syns de bør gjør bedre er lakk kvaliteten og mulighet for og bestille med finer finish.
    1723 1v er absolutt en av de beste subwooferene jeg har hatt/hørt
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Subbene leverer i verdensklasse, ingen tvil om annet!
    sånn ellers har jeg prøvd endel subber i forskjellige prisklasser, men man skal LANGT opp i pris for å nærme seg 1961 v…

    håper også flere får øynene opp for høyttalerne 1961, dette er bare deilig!
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Altså, da må du nok opp noen hakk for å nærme deg., sub 3 er jo ekstrem
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    De sier dessverre at 2V skal være ett hakk opp😂😂😂😂
    Men må jo bare si at jeg er super fornøyd med de to sub3 jeg har.... Har nå 11.2 oppsett med 1723 serien 5.2 og bakht og atmos er 1761....
    Kombineres med ati 6005 og Nad M27
    Yamaha cx5200 pre.... I en fulldempet kino i kjelleren... Flytter i nytt hus til nyåret. Går fra 22 til 32m2 pluss høyere takhøyde. Så redd jeg kommer til å miste noe av trykket jeg har nå 😂😂😂😂
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    De sier dessverre at 2V skal være ett hakk opp😂😂😂😂
    Men må jo bare si at jeg er super fornøyd med de to sub3 jeg har.... Har nå 11.2 oppsett med 1723 serien 5.2 og bakht og atmos er 1761....
    Kombineres med ati 6005 og Nad M27
    Yamaha cx5200 pre.... I en fulldempet kino i kjelleren... Flytter i nytt hus til nyåret. Går fra 22 til 32m2 pluss høyere takhøyde. Så redd jeg kommer til å miste noe av trykket jeg har nå 😂😂😂😂
    Jeg tviler ikke på at 2v er bedre, det,er,nok ikke Til å komme unna at de nye er litt mere potente, men spørsmålet er jo om du i det hele tatt bruker i nærheten av kapasiteten til sub 3 ene nå?
    vil tro at du kan oppleve å få mere luft og rom bokstavelig talt også rundt oppsettet ditt nå…

    jeg hadde tower i et mindre rom, og de spillte jo nydelig og bra opp til et visst volum , men da ble rommet mettet og det ble mere en vegg av lyd og grautete..
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal
    Då var appen mulig og laste ned👍
    Tror den skal ha vært ute i ca 14 dager. Men lastet ikke ned for mer enn ett par dager siden selv heller. Likte den veldig godt selv, men ble som jeg trodde. Gikk igjennom settings, men ble ikke noe justeringer da mine var bra satt opp i utgangspunktet. Fant ut at jeg hadde eldgammel firmware på SUB'ene , noe jeg selvsagt var klar over da jeg mine var noen av de første som ble solgt. Fikk oppdatert til nyeste versjon i samme slengen.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Tror den skal ha vært ute i ca 14 dager. Men lastet ikke ned for mer enn ett par dager siden selv heller. Likte den veldig godt selv, men ble som jeg trodde. Gikk igjennom settings, men ble ikke noe justeringer da mine var bra satt opp i utgangspunktet. Fant ut at jeg hadde eldgammel firmware på SUB'ene , noe jeg selvsagt var klar over da jeg mine var noen av de første som ble solgt. Fikk oppdatert til nyeste versjon i samme slengen.
    Hvordan oppsett har du nå kane?
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal
    Fett! Åssen elektronikk og kilder bruker du?
    Kjører en Marantz SR8012 + ekstarn effekt til frontrekken. Kilde er en Nvidia shild som henter filmer å serier jeg har backet opp til en filserver jeg har stående. Musikk går via Spotify
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Kjører en Marantz SR8012 + ekstarn effekt til frontrekken. Kilde er en Nvidia shild som henter filmer å serier jeg har backet opp til en filserver jeg har stående. Musikk går via Spotify
    Marantz er bra match på arendal! Og 8012 har jo mye krutt også!
    har du atmos også?
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    92
    Er det noen som opplever forbedringer med og bytte ut de originale vibrasjonsdemperene på subbene ? At det blir bedre avkobling mellom gulv og kasse.
    vet det er HDF kabinett. Noen som har prøvd ?
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Er det noen som opplever forbedringer med og bytte ut de originale vibrasjonsdemperene på subbene ? At det blir bedre avkobling mellom gulv og kasse.
    vet det er HDF kabinett. Noen som har prøvd ?
    Kan jo være det har noe for seg, men da vil jeg tro du må opp i dyrere prisklasser..
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Ja morsommere med respons ned til 10hz selv om det er lite filmer som har noe særlig effekter der. Demo spor som Pulse (server room) og War of the world er hakeslipp når man drar på skikkelig. Var spent på om subbene mistet noe av slag kraften oppover men den er bare blitt enda bedre. Av hele produktspekteret til Arendal Sound er det subbene som har imponert mest og jeg har hørt mye forskjellig også diy.
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    92
    Ja morsommere med respons ned til 10hz selv om det er lite filmer som har noe særlig effekter der. Demo spor som Pulse (server room) og War of the world er hakeslipp når man drar på skikkelig. Var spent på om subbene mistet noe av slag kraften oppover men den er bare blitt enda bedre. Av hele produktspekteret til Arendal Sound er det subbene som har imponert mest og jeg har hørt mye forskjellig også diy.
    jeg har også hatt litt forskjellig, har hvert fornøyd med de andre subbene også. men 1723 1v jeg har nå blir vanskelig og toppe.
     

    -Vintage-

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.02.2018
    Innlegg
    122
    Antall liker
    92
    Lydmessig låter det like bra som før. Eneste som er en oppgradering er at den er helt avkoblet fra gulvet.

    kjøper ikke disse for lydmessig oppgradering. Men for og unngå naboklager
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Lydmessig låter det like bra som før. Eneste som er en oppgradering er at den er helt avkoblet fra gulvet.

    kjøper ikke disse for lydmessig oppgradering. Men for og unngå naboklager
    Var det jeg tenkte på. Om det var en oppgradering av de originale;)

    de originale er nok hardere enn du satt på nå..
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Bestilt meg en Arendal SUB2S. Forsøker den bak sofaen for å kjøre en target mot 35hz dippen jeg for med mine 2 stk 2V i front. For se hvordan det går. Kommer målinger og resultat når alt er på plass. Håper å kunne bruke mindre EQ punkter med denne løsningen og selvfølgelig mer headroom som aldri er feil.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Bestilt meg en Arendal SUB2S. Forsøker den bak sofaen for å kjøre en target mot 35hz dippen jeg for med mine 2 stk 2V i front. For se hvordan det går. Kommer målinger og resultat når alt er på plass. Håper å kunne bruke mindre EQ punkter med denne løsningen og selvfølgelig mer headroom som aldri er feil.
    Fett, dette må bli avsindig bra!
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Bestilt meg en Arendal SUB2S. Forsøker den bak sofaen for å kjøre en target mot 35hz dippen jeg for med mine 2 stk 2V i front. For se hvordan det går. Kommer målinger og resultat når alt er på plass. Håper å kunne bruke mindre EQ punkter med denne løsningen og selvfølgelig mer headroom som aldri er feil.
    Blir spennende å se hva du kommer frem til ja. Har lekt kitt med tanken om å innføre en sub nr 3 litt bak i rommet jeg også😀
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn