Arendal Sound

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.040
    Antall liker
    391
    IMG_5981.jpg


    gårsdagens smell endte med karamell... Takk til BEF og Arendalsound for å passe på fornøyde kunder!

    Står til innspilling ATM og jeg GLEDER meg til å få denne frontrekka opp å kalibrert sammen!!! :cool:
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Vis vedlegget 428612

    gårsdagens smell endte med karamell... Takk til BEF og Arendalsound for å passe på fornøyde kunder!

    Står til innspilling ATM og jeg GLEDER meg til å få denne frontrekka opp å kalibrert sammen!!! :cool:
    Dårlig gjort om de karamellene fulgte med, skal klage inn til Lsound da smørbukkene manglet hos meg!
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Karameller er snadder , og tilfører litt sødme i lydbildet :)
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.040
    Antall liker
    391
    Karameller er snadder , og tilfører litt sødme i lydbildet :)
    hehe... det hjalp nok ikke på mere enn ganen denne gangen desverre:) ... Og apropos så tror jeg at jeg skal bytte ut mine trofaste Pioneer SC LX produkter med Marantz... Syns det spille detaljert og ultrapresist, ikke skarpt.. men jeg savner kanskje litt mere varme i mellomtone området.. Har hørt Tower på ati og det spiller mye mer organisk!
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Du kan vel justere ned litt med EQ også hvis de t blir litt lyst..?
    Vurderte du ikke uansett et effekttrinn også da? Da kan det jo lønne seg å teste hvordan det blir med nytt effekttrinn før du bytter receiveren kanskje ....
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.040
    Antall liker
    391
    Du kan vel justere ned litt med EQ også hvis de t blir litt lyst..?
    Vurderte du ikke uansett et effekttrinn også da? Da kan det jo lønne seg å teste hvordan det blir med nytt effekttrinn før du bytter receiveren kanskje ....
    Joda, jeg kan det.. men du vet åssen det er når man får lyst på noe.

    Jeg vurderer effekt også ja.. men vet ikke om det er dette som gjør det store utslaget kontra preen..?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Du kan vel justere ned litt med EQ også hvis de t blir litt lyst..?
    Vurderte du ikke uansett et effekttrinn også da? Da kan det jo lønne seg å teste hvordan det blir med nytt effekttrinn før du bytter receiveren kanskje ....
    Joda, jeg kan det.. men du vet åssen det er når man får lyst på noe.

    Jeg vurderer effekt også ja.. men vet ikke om det er dette som gjør det store utslaget kontra preen..?
    Det du trenger er en prossesor + effektrinn, å gå fra den største NAD receiveren hos meg til Marantz + Cary er som å gå fra dårlig kokt havregryn til en saftig mørnet biff. Med andre ord kan ikke sammenlignes.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Du kan vel justere ned litt med EQ også hvis de t blir litt lyst..?
    Vurderte du ikke uansett et effekttrinn også da? Da kan det jo lønne seg å teste hvordan det blir med nytt effekttrinn før du bytter receiveren kanskje ....
    Joda, jeg kan det.. men du vet åssen det er når man får lyst på noe.

    Jeg vurderer effekt også ja.. men vet ikke om det er dette som gjør det store utslaget kontra preen..?
    Skjønner ikke hva du snakker - jeg har aldri hatt lyst på noe ;) ;)
    Pre er nok minst like viktig som effekt , særlig når det gjelder selve signaturen.

    Du kan vel justere ned litt med EQ også hvis de t blir litt lyst..?
    Vurderte du ikke uansett et effekttrinn også da? Da kan det jo lønne seg å teste hvordan det blir med nytt effekttrinn før du bytter receiveren kanskje ....
    Joda, jeg kan det.. men du vet åssen det er når man får lyst på noe.

    Jeg vurderer effekt også ja.. men vet ikke om det er dette som gjør det store utslaget kontra preen..?
    Det du trenger er en prossesor + effektrinn, å gå fra den største NAD receiveren hos meg til Marantz + Cary er som å gå fra dårlig kokt havregryn til en saftig mørnet biff. Med andre ord kan ikke sammenlignes.
    Støtter denne ja - overgang til prosessor er lett merkbar , men så koster jo ganske mye ekstra da pga. alle effektkanalene man trenger
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.040
    Antall liker
    391
    Skjønner ikke hva du snakker - jeg har aldri hatt lyst på noe ;) ;)
    Pre er nok minst like viktig som effekt , særlig når det gjelder selve signaturen.

    Du kan vel justere ned litt med EQ også hvis de t blir litt lyst..?
    Vurderte du ikke uansett et effekttrinn også da? Da kan det jo lønne seg å teste hvordan det blir med nytt effekttrinn før du bytter receiveren kanskje ....
    Joda, jeg kan det.. men du vet åssen det er når man får lyst på noe.

    Jeg vurderer effekt også ja.. men vet ikke om det er dette som gjør det store utslaget kontra preen..?
    Det du trenger er en prossesor + effektrinn, å gå fra den største NAD receiveren hos meg til Marantz + Cary er som å gå fra dårlig kokt havregryn til en saftig mørnet biff. Med andre ord kan ikke sammenlignes.
    Støtter denne ja - overgang til prosessor er lett merkbar , men så koster jo ganske mye ekstra da pga. alle effektkanalene man trenger

    Det er liksom prosessor og effekt jeg også har siklet meg grønn på... Jeg ser etter marantz kitet med av7005 og mm7005.. Dette har gått for greie penger på brukten før men akkurat nå er det få av dette tilsalgs..er jo noen år på baken, men skal være veldig bra..

    Mangler bakhøytt også så dette blir jo dyrere enn jeg hadde regnet med, men blir nok også at jeg "kun" kjører 5.1 i nye rommet.. heller et bra 5.1 enn et litt mindre 7.1 som BEF også rådet meg til. så sånn sett "sparer" en jo litt penger:D
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner ikke hva du snakker - jeg har aldri hatt lyst på noe ;) ;)
    Pre er nok minst like viktig som effekt , særlig når det gjelder selve signaturen.

    Det du trenger er en prossesor + effektrinn, å gå fra den største NAD receiveren hos meg til Marantz + Cary er som å gå fra dårlig kokt havregryn til en saftig mørnet biff. Med andre ord kan ikke sammenlignes.
    Støtter denne ja - overgang til prosessor er lett merkbar , men så koster jo ganske mye ekstra da pga. alle effektkanalene man trenger

    Det er liksom prosessor og effekt jeg også har siklet meg grønn på... Jeg ser etter marantz kitet med av7005 og mm7005.. Dette har gått for greie penger på brukten før men akkurat nå er det få av dette tilsalgs..er jo noen år på baken, men skal være veldig bra..

    Mangler bakhøytt også så dette blir jo dyrere enn jeg hadde regnet med, men blir nok også at jeg "kun" kjører 5.1 i nye rommet.. heller et bra 5.1 enn et litt mindre 7.1 som BEF også rådet meg til. så sånn sett "sparer" en jo litt penger:D
    Da ville jeg starter med et knallgodt stereo-trinn til frontene , og så gradvis tatt stegene videre . Man trenger jo ikke like bra effekttrinn til resten som til frontene , så da kan man "knipe" inn litt der uten at det blir altfor mye kompromiss synes jeg.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.040
    Antall liker
    391
    Skjønner ikke hva du snakker - jeg har aldri hatt lyst på noe ;) ;)
    Pre er nok minst like viktig som effekt , særlig når det gjelder selve signaturen.

    Det du trenger er en prossesor + effektrinn, å gå fra den største NAD receiveren hos meg til Marantz + Cary er som å gå fra dårlig kokt havregryn til en saftig mørnet biff. Med andre ord kan ikke sammenlignes.
    Støtter denne ja - overgang til prosessor er lett merkbar , men så koster jo ganske mye ekstra da pga. alle effektkanalene man trenger

    Det er liksom prosessor og effekt jeg også har siklet meg grønn på... Jeg ser etter marantz kitet med av7005 og mm7005.. Dette har gått for greie penger på brukten før men akkurat nå er det få av dette tilsalgs..er jo noen år på baken, men skal være veldig bra..

    Mangler bakhøytt også så dette blir jo dyrere enn jeg hadde regnet med, men blir nok også at jeg "kun" kjører 5.1 i nye rommet.. heller et bra 5.1 enn et litt mindre 7.1 som BEF også rådet meg til. så sånn sett "sparer" en jo litt penger:D
    Da ville jeg starter med et knallgodt stereo-trinn til frontene , og så gradvis tatt stegene videre . Man trenger jo ikke like bra effekttrinn til resten som til frontene , så da kan man "knipe" inn litt der uten at det blir altfor mye kompromiss synes jeg.

    Da tenkte du på en stereo effektblokk? man har jo også ATI1803 da... oooohhhh those chooices..
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Det er liksom prosessor og effekt jeg også har siklet meg grønn på... Jeg ser etter marantz kitet med av7005 og mm7005.. Dette har gått for greie penger på brukten før men akkurat nå er det få av dette tilsalgs..er jo noen år på baken, men skal være veldig bra..

    Mangler bakhøytt også så dette blir jo dyrere enn jeg hadde regnet med, men blir nok også at jeg "kun" kjører 5.1 i nye rommet.. heller et bra 5.1 enn et litt mindre 7.1 som BEF også rådet meg til. så sånn sett "sparer" en jo litt penger:D
    Da ville jeg starter med et knallgodt stereo-trinn til frontene , og så gradvis tatt stegene videre . Man trenger jo ikke like bra effekttrinn til resten som til frontene , så da kan man "knipe" inn litt der uten at det blir altfor mye kompromiss synes jeg.

    Da tenkte du på en stereo effektblokk? man har jo også ATI1803 da... oooohhhh those chooices..
    Var det jeg tenkte på ja .
    F.eks en brukt Mcintosh mc352 - det vil være en knallmatch og gi deg både eierglede å spilleglede i bøtter og spann :)
     

    Sonic_

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    73
    Antall liker
    29
    Hei.

    Hvilke effektforsterkere anbefales med Arendal Sound? Tenker å kjøpe brukt for å redusere kostnadene. Hvordan vil Vincent SP 331 spille på Monitor? Ser også på Parasound NC, Emotiva og ATI 1802/1803. ATI er foreløpig lite av på bruktmarkedet.

    Jeg deler Monitor på 100 hz nå, og driver det med en Yamaha RX-A 1050. Hvor "nødvendig" er mer effekt på disse? Noen som har erfaring?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Jeg ville anbefalt å spare til prosessor+effekt da prossesoren forbedrer lydkvaliteten betraktelig. Ellers er Cary, Parasound og ATI gode samarbeidspartnere til AS. Vet ikke hvordan Rotel vil være men det kan jo være en mulighet.
     

    tofo87

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2017
    Innlegg
    18
    Antall liker
    18
    Jeg brukte en parasaound nc 2250 på mine tower før jeg gikk over til ati. Parasounden spillte utrolig bra. ble veldig mye bedre trøkk i mellomtone og nedover når jeg gikk over til ati. Men nå er jo ati endel dyrere også.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.040
    Antall liker
    391
    Hei.

    Hvilke effektforsterkere anbefales med Arendal Sound? Tenker å kjøpe brukt for å redusere kostnadene. Hvordan vil Vincent SP 331 spille på Monitor? Ser også på Parasound NC, Emotiva og ATI 1802/1803. ATI er foreløpig lite av på bruktmarkedet.

    Jeg deler Monitor på 100 hz nå, og driver det med en Yamaha RX-A 1050. Hvor "nødvendig" er mer effekt på disse? Noen som har erfaring?
    Veldig i tvil om man trenger mere krefter iom du splitter på 100hz, det viktigste er at man har kontroll på det man trenger til av volum etc.. Jeg driver tower med en kraftig receiver, men vet at man får mye mer kontroll med mere strøm.
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    335
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Det er dessverre ingen som kan forklare forskjellene med mer power for dere. Eneste utvei er å teste selv i eget oppsett
     

    duffus2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.01.2017
    Innlegg
    51
    Antall liker
    21
    Jeg krysser på 100 og har nettopp fått en NAD M27 i hus som erstatter jobben for Yamaha A3060.
    Mener bevisst at jeg merker forskjell på detaljnivået kontra Yamahaen, men det er ingen tvil at det er mer kontroll når jeg går over -12.

    Nå anskaffet jeg meg NADen fordi jeg syntes lydbildet ble altfor hardt og lyst jo nærmere ref jeg kom.
    NADen er lysere enn Yamahaen, men samtidig ikke.. Vanskelig å forklare, men det er ikke slitsomt på høyere volum.

    Nå er det jo 30 dagers åpent kjøp hos hifiklubben, så jeg er ikke helt sikker på om jeg skal beholde den eller gå for en ATI 3007. Den langsiktige planen er jo å bytte ut XTZene med Arendal, så jeg vil være 100% sikker på at jeg gjør det rette valget.

    Noen synspunkt her på NADen vs ATIen på Arendal tårnene?
     
    Sist redigert:

    Sonic_

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    73
    Antall liker
    29
    Jeg ville anbefalt å spare til prosessor+effekt da prossesoren forbedrer lydkvaliteten betraktelig. Ellers er Cary, Parasound og ATI gode samarbeidspartnere til AS. Vet ikke hvordan Rotel vil være men det kan jo være en mulighet.
    Jeg har vært inne på tanken å kjøpe effekt over tid til alle kanalene, og på sikt bytte ut receiver med prosessor.
     

    Sonic_

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    73
    Antall liker
    29
    Jeg brukte en parasaound nc 2250 på mine tower før jeg gikk over til ati. Parasounden spillte utrolig bra. ble veldig mye bedre trøkk i mellomtone og nedover når jeg gikk over til ati. Men nå er jo ati endel dyrere også.
    Hvilken ATI valgte du? I samme prisklasse som nc2250?
     

    Sonic_

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    73
    Antall liker
    29
    Grunnen til at jeg vurderer effektforsterker nå er at lyden sitter bra til -15 men høyere enn dette så virker det som om diskanten begynner å spille litt ifra resten. Fra -10 merkes det veldig. Det blir mer skrikende og slitsomt. Dermed overkompenserer man litt med subbene og man er ute å sykler.

    Hadde samme problemet på Klipsch RF82, men dette ble betraktelig bedre når jeg bi-ampet receiveren. Fikk ikke samme opplevelsen av å bi-ampe AS Monitor, så jeg tenker generelt mer effekt kan forhåpentligvis være løsningen?

    Nå har jeg 8 stk 10cm Rockfon akustikkplater i førsterefleksjon på sideveggene, bakveggen og frontveggen. Pluss 10 stk 7 cm Dreamscreen plater fra avshop i taket. Det kan godt være at det fortsatt er noe her som forårsaker den diskanten, men rommet er greit dempet nå tror jeg.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.040
    Antall liker
    391
    Jeg ville anbefalt å spare til prosessor+effekt da prossesoren forbedrer lydkvaliteten betraktelig. Ellers er Cary, Parasound og ATI gode samarbeidspartnere til AS. Vet ikke hvordan Rotel vil være men det kan jo være en mulighet.
    Jeg har vært inne på tanken å kjøpe effekt over tid til alle kanalene, og på sikt bytte ut receiver med prosessor.
    Samme her!
    Vurderer dog først en annen receiver og da effekt i samme merke samt bd spiller..

    Har hørt tower på 300 watt fra Ati og det spiller brutalt.. som du sier @sonic så spiller det høyt nok, men bassen henger ikke med når det blir ordentlig høyt..

    Om teorien stemmer skal jo gode 120-150 watt drive tower til veldig bra volum.

    Vurderer 5 kanaleren fra Marantz.. ok pris på 5x150 watt
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Grunnen til at jeg vurderer effektforsterker nå er at lyden sitter bra til -15 men høyere enn dette så virker det som om diskanten begynner å spille litt ifra resten. Fra -10 merkes det veldig. Det blir mer skrikende og slitsomt. Dermed overkompenserer man litt med subbene og man er ute å sykler.
    Dette er helt samme bane som jeg opplevde med min NAD T787.
     

    duffus2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.01.2017
    Innlegg
    51
    Antall liker
    21
    Grunnen til at jeg vurderer effektforsterker nå er at lyden sitter bra til -15 men høyere enn dette så virker det som om diskanten begynner å spille litt ifra resten. Fra -10 merkes det veldig. Det blir mer skrikende og slitsomt. Dermed overkompenserer man litt med subbene og man er ute å sykler.
    Dette er helt samme bane som jeg opplevde med min NAD T787.
    +1 med yamahaen min :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Sonic_

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    73
    Antall liker
    29
    Det ser ut som jeg trenger mer effekt fortere enn jeg tenkte. Hadde egentlig ikke trodd det siden man deler på 100 hz. Men når flere opplever det samme på receiver må jeg finne meg en effektforsterker.

    Jeg tenker i denne rekkefølgen:

    1. ATI 1803 (front + senter)
    2. ATI 1802 (vet ikke hva jeg skal bruke til senter da)
    3. Parasound NC 2250 (front) og Parasound NC 2125 til senter (Arendal Senter)
    4. Emotiva (XPA 3 kanskje?)
    4. Andre merker som Rotel, Vincent, Marantz osv

    Er det noen som kan si noe om ATI 1802 vs Parasound NC 2250?
    Jeg ønsker å holde kostnadene litt nede så jeg ser egentlig kun på brukt til 7-8000kr.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.040
    Antall liker
    391
    Det ser ut som jeg trenger mer effekt fortere enn jeg tenkte. Hadde egentlig ikke trodd det siden man deler på 100 hz. Men når flere opplever det samme på receiver må jeg finne meg en effektforsterker.

    Jeg tenker i denne rekkefølgen:

    1. ATI 1803 (front + senter)
    2. ATI 1802 (vet ikke hva jeg skal bruke til senter da)
    3. Parasound NC 2250 (front) og Parasound NC 2125 til senter (Arendal Senter)
    4. Emotiva (XPA 3 kanskje?)
    4. Andre merker som Rotel, Vincent, Marantz osv

    Er det noen som kan si noe om ATI 1802 vs Parasound NC 2250?
    Jeg ønsker å holde kostnadene litt nede så jeg ser egentlig kun på brukt til 7-8000kr.
    Ligger en adcom 5 kanaler på finn.no til ok pris..!
    Ellers har jeg nc serien til parasound, men ikke imponert over den!
    Ati fungerer! Men ellers er min oppfatning i det siste at preen har mye og si også!!
     

    Sonic_

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    73
    Antall liker
    29
    Ligger en adcom 5 kanaler på finn.no til ok pris..!
    Ellers har jeg nc serien til parasound, men ikke imponert over den!
    Ati fungerer! Men ellers er min oppfatning i det siste at preen har mye og si også!!
    Har sett litt på den adcomen tidligere faktisk.
    Hva er det du ikke liker på parasound? Er det denne du driver AS med nå?

    Når man fjerner broene på AS for bi amping, så er kun diskanten på den øverste utgangen. Krever diskanten såpass mye effekt at man har noe igjen for dette? Hva kan man forvente seg av å bi ampe 2 x 125 w kontra å kjøre 1 x 250w til hver høyttaler? Tenker dette er litt viktig å ta hensyn til når man skal kjøpe forsterker?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Biamping har nok ikke så mye for seg med disse høyttalerne nei , siden det kun er diskant på de øverste terminalene.

    Når det er sagt , så vil jeg si at disse høyttalerne fortjener så bra elektronikk man kan se seg råd til. Og har man begrensede midler så lønner det seg nok å tenke langsiktig å ta steg for steg , gjerne brukt.
    Selv bruker jeg Mcintosh elektronikk til flere ganger prisen på HT , så det vil vel i mange sine øyne være ganske skeiv fordeling , men jeg føler på ingen måte at høyttalerne er det svakeste lede på noen måte.

    Og ja , som det nevnes her , så har pre også mye å si. Men det jeg ville nok startet med knallgod effekt til frontene først , siden det er noe man kan ha god glede/nytte av i årevis samme hva som skjer med resten av oppsettet i fremtiden.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Uansettt om recieveren har nok effekt eller ikke, så er oppgradering til effektrinn (spesielt frontene) stor, da effektdelen i en reciever er tam i dynamikken. Selv en Rotel RB-1070 til noen få tusenlapper på brukten vil være en stor oppgradering.

    Det ser ut som jeg trenger mer effekt fortere enn jeg tenkte. Hadde egentlig ikke trodd det siden man deler på 100 hz. Men når flere opplever det samme på receiver må jeg finne meg en effektforsterker.

    Jeg tenker i denne rekkefølgen:

    1. ATI 1803 (front + senter)
    2. ATI 1802 (vet ikke hva jeg skal bruke til senter da)
    3. Parasound NC 2250 (front) og Parasound NC 2125 til senter (Arendal Senter)
    4. Emotiva (XPA 3 kanskje?)
    4. Andre merker som Rotel, Vincent, Marantz osv

    Er det noen som kan si noe om ATI 1802 vs Parasound NC 2250?
    Jeg ønsker å holde kostnadene litt nede så jeg ser egentlig kun på brukt til 7-8000kr.
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.040
    Antall liker
    391
    Ligger en adcom 5 kanaler på finn.no til ok pris..!
    Ellers har jeg nc serien til parasound, men ikke imponert over den!
    Ati fungerer! Men ellers er min oppfatning i det siste at preen har mye og si også!!
    Har sett litt på den adcomen tidligere faktisk.
    Hva er det du ikke liker på parasound? Er det denne du driver AS med nå?

    Når man fjerner broene på AS for bi amping, så er kun diskanten på den øverste utgangen. Krever diskanten såpass mye effekt at man har noe igjen for dette? Hva kan man forvente seg av å bi ampe 2 x 125 w kontra å kjøre 1 x 250w til hver høyttaler? Tenker dette er litt viktig å ta hensyn til når man skal kjøpe forsterker?
    Nei nå driver jeg tower bare med receiver.. og som andre og meg selv opplever så går det greit til et visst punkt.. men savner mer basstrøkk så må mere strøm og guffe til.

    Jeg prøvde både Parasound NC og HCA på klipsch modeller, og begge syns jeg var feite i bunnen, manglende mellomtone og aggresiv diskant.

    Jeg støtter meg litt til autentic sier her at 100+ ORDENTLIGE strømsterke watt er nok.. man kommer til et visst punkt der det koster mer enn det smaker å få tynt ut noen db ekstra..
     

    Sonic_

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    73
    Antall liker
    29
    Takk for svar folkens, da er jeg blitt litt klokere. Ser ut til at ATI er løsningen for meg på sikt, som jeg blir å slå meg til ro med.

    Hvordan er Adcom eller Sherbourn? Noen som har erfaring? Tenker på Adcom GFA7605, eventuelt Sherbourn PA 2-160, hvordan vil disse matche med Arendal Sound?

    Kan det være en løsning å bruke dette foreløpig, for å bruke på surround kanalene etterhvert når ATI en gang tar over for frontrekken?
     
    Sist redigert:

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    335
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg solgte nylig Gato 400w forsterkeren min, og kjører nå Tower på en Marantz SR7010 receiver. Tro meg..... Det er et hav av dynamikktap å kutte ut en skikkelig effektløsning. Hos meg er dette midlertidig til ny forsterker forhåpentligvis kommer i hus i løpet av uka.
    Det handler ikke om hvor høyt man kan spille, men om hvilken dynamisk kontroll man har på høyttalerne på normalt lyttenivå. Men receiver mangler all bassdynamikk
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    I dag har jeg vært hos Authentic og fått sett og hørt hans imponerende hjemmekino. Rommet er så flott gjennomført og gjennomtenkt, så når han forteller meg at både han og resten av familien bruker det mye, så kan jeg ikke komme på noe mer fornuftig investering enn det Johnny har fått til.
    Var usikker og litt skeptisk til AS lyden, med tanke på enkelte tilbakemeldinger på forumet, men ble mektig imponert over lydbildet og klangen. Flott dynamikk og mektig bass opplevelse, uten tegn til hardheter selv på høyt volum. Jeg ble servert ref klipp fra ulike filmer og musikkvideoer og når opplevelsene får deg til å holde seg fast i stolen, så sier det sitt om kapasiteten i dette oppsettet. Også i stereo både med og uten subber, likte jeg hva jeg hørte. Låt både raffinert, kontrolert og tøft. Rett og slet dritgøy. Og enda bedre vil det bli etter at høyttalerene er 100% innspilte og finjustering med kalibrering og dsp. Takk for at jeg fikk sett og hørt (inkl gode råd) AS, og grattis Authentic med nye høyttalere, som imponerte meg stort.
    Kommer selv i første omgang å prøve å skrape sammen kronars til sub2, så får vi se etter hvert om jeg lander på full frontrekke.

    TTZjYk1Q.jpg
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Takk for besøket og tilbakemeldning Jonas og hyggelig at det falt i smak, Selv om høytalerene koster 1/4 del av hva de gjorde sist du var her (5 år siden?) er det enda mye morro for pengene syntes jeg.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn