Arendal Sound

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    denne f.eks
    ANK-Audiokits-EL34-Integrated-Power-Amplifier

    antar den oppgis over 8ohm, og vil da øke enda mer i lavere impedanser ;) når de selger design så skrekkelig som dette holder jeg meg langt unna hele merket, forsterkere som gjør alvorlige og tilfeldige endringer i frekvensresponsen alt etter hvilke høyttalere som kobles til...
    jeg hadde gitt de pass om de advarte og forklarte slike ting men det er de selfølgelig ikke interesert i, best at kunden er uvitende "wow hør på den gode kroppen da..." lols
    Det hersker ingen tvil om at rørforsterkere er klart mer "klønete" å jobbe med, enn transistorforsterkere med høy dempefaktor. Ja, de endrer seg til dels drastisk med varierende belastning, så man kan i prinsippet ikke forutsi noe særlig om resultatene, før man har skaffet seg en god del førstehånds operativ erfaring med rørforsterkere. Aller vanskeligst er såkalte OTL-forsterkere, som driver helt uten utgangstrafoer.
    Så er det også svært spennende å merke seg at to forsterkere med noenlunne lik utgangsimpedans kan oppføre seg helt forskjellig med lik belastining (samme høyttaler), og det viser seg da at kvalitet og størrelse på utgangstrafoer er vel så viktig som utgangsimpedans.

    Dette bare til info. Det er helt legitimt å ikke ville benytte rørforsterkere til noe som helst. Er ganske lei av dem sjøl, om jeg skal være ærlig. Hadde de bare ikke spilt så forbannet bra...!

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    denne f.eks
    ANK-Audiokits-EL34-Integrated-Power-Amplifier

    antar den oppgis over 8ohm, og vil da øke enda mer i lavere impedanser ;) når de selger design så skrekkelig som dette holder jeg meg langt unna hele merket, forsterkere som gjør alvorlige og tilfeldige endringer i frekvensresponsen alt etter hvilke høyttalere som kobles til...
    jeg hadde gitt de pass om de advarte og forklarte slike ting men det er de selfølgelig ikke interesert i, best at kunden er uvitende "wow hør på den gode kroppen da..." lols
    Det hersker ingen tvil om at rørforsterkere er klart mer "klønete" å jobbe med, enn transistorforsterkere med høy dempefaktor. Ja, de endrer seg til dels drastisk med varierende belastning, så man kan i prinsippet ikke forutsi noe særlig om resultatene, før man har skaffet seg en god del førstehånds operativ erfaring med rørforsterkere. Aller vanskeligst er såkalte OTL-forsterkere, som driver helt uten utgangstrafoer.
    Så er det også svært spennende å merke seg at to forsterkere med noenlunne lik utgangsimpedans kan oppføre seg helt forskjellig med lik belastining (samme høyttaler), og det viser seg da at kvalitet og størrelse på utgangstrafoer er vel så viktig som utgangsimpedans.

    Dette bare til info. Det er helt legitimt å ikke ville benytte rørforsterkere til noe som helst. Er ganske lei av dem sjøl, om jeg skal være ærlig. Hadde de bare ikke spilt så forbannet bra...!

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Ja iflg. spec på den integrerte fra ANkits så var det veldig høyt og fikk akkurat bekreftet fra produsenten at det var feil...Det er mye lavere. Får håpe det rettes opp på nettsiden.
    SET ampene til AN ligger vel på omtrent 2.5ohm utg. imp (uten feedback) noe som er helt på normalen for slike design.
    Men skal ikke plage tråden her med dette :)
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Arghh, ser ut som feil på ene forsterkeren, svak tordning fra wooferen uten signal (som i bare påskrudd) og ikke som støy men som tordning og buldring i det fjerne. Prøvde å skifte om kablene på fra andre subb for å sjekke at det ikke ligger i signalet og det gjorde det ikke. Noen andre som har opplevd dette ?
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.214
    Antall liker
    2.709
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    koble til allt signal og Power , la dem stå på en god stund med Power on , så de får lade seg opp"
    Du kan og ha dem i allway on " til å starte med , mine tok liksom litt tid før de våknet eller mulig jeg ikke forsto virke måten intuitivt ;)
    den har signal detektering i til legg ,
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Arghh, ser ut som feil på ene forsterkeren, svak tordning fra wooferen uten signal (som i bare påskrudd) og ikke som støy men som tordning og buldring i det fjerne. Prøvde å skifte om kablene på fra andre subb for å sjekke at det ikke ligger i signalet og det gjorde det ikke. Noen andre som har opplevd dette ?
    Er det feil så er det bare og kontakte Lsound umiddelbart og få ny sub tilsendt
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan gikk det, ble det riktig lyd etterhver? Regner med det siden det har vært stille i flere timer:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spennende valg av subber authentic. Var du ikke helt fornøyd med xtz? Eller var demoen så overbevisende?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    For tilsendt ny amp til en av subbene, Lsound er utrolig raske i sine tilbakemeldinger og må jo til tross for irriterende sak berømme de for svært god service.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    koble til allt signal og Power , la dem stå på en god stund med Power on , så de får lade seg opp"
    Du kan og ha dem i allway on " til å starte med , mine tok liksom litt tid før de våknet eller mulig jeg ikke forsto virke måten intuitivt ;)
    den har signal detektering i til legg ,
    Joda de våknet fint opp og begge spilte som de skulle men etter noen sekunder begynner en av de og lage svake tordeskral lyder som ikke skal være der, jeg prøvde også å bytte om signalet på subbene men det hjalp lite. Tordenskralet var godt hørbart når alt var avskrudd i lytteposisjon, andre subben var helt tyst.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Spennende valg av subber authentic. Var du ikke helt fornøyd med xtz? Eller var demoen så overbevisende?
    Jeg kommer tilbake til deg om dette etter å ha fått satt de opp i rommet og spilt de inn men la oss foreløpig si at de har egenskaper jeg ikke har hørt tidligere.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kommer gjerne på tur. Si ifra når du er klar.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    koble til allt signal og Power , la dem stå på en god stund med Power on , så de får lade seg opp"
    Du kan og ha dem i allway on " til å starte med , mine tok liksom litt tid før de våknet eller mulig jeg ikke forsto virke måten intuitivt ;)
    den har signal detektering i til legg ,
    Joda de våknet fint opp og begge spilte som de skulle men etter noen sekunder begynner en av de og lage svake tordeskral lyder som ikke skal være der, jeg prøvde også å bytte om signalet på subbene men det hjalp lite. Tordenskralet var godt hørbart når alt var avskrudd i lytteposisjon, andre subben var helt tyst.
    Grattis med gromme suber :)
    Kjedelig at det skulle vise seg å være problemer med den ene da , sånt er trasig når man virkelig har sett fra til å få testet nye ting..

    Men som du sier så er servicen hos Lsound upåklageilg , så satser på det ordner seg rimelig kjapt :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Og da bestemte plutselig subben seg å begynne å fungere uten videre, merkelig men ingenting er bedre. For se om det holder, Lsound har allerede postet ny amp som er på vei. Vel vel for teste litt og se om alt holder :)

    Gjorde en kjapp kalibrering og har fått testet noen timer, eq1 lukket gir meg denne målingen før Dirac :)





    Orker ikke gå igang med REW før subbene har banket igjennom 50 timer, da tar jeg finkalibreringa.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Det var jo litt rart ja , men det er nok greit å ha en ny amp på vei ja.
    Det ser da ut som du har et meget bra utgangspunkt før du drar gang Dirac da må jeg si :)

    Har du ikke litt flere "foreløpige inntrykk" å dele med oss da ? :)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Det var jo litt rart ja , men det er nok greit å ha en ny amp på vei ja.
    Det ser da ut som du har et meget bra utgangspunkt før du drar gang Dirac da må jeg si :)

    Har du ikke litt flere "foreløpige inntrykk" å dele med oss da ? :)

    Its fast :)

    Foreløpig ser det slik ut:
    Meget snasent oppsett :)

    Yes , it's fast...and big ;)
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Og da bestemte plutselig subben seg å begynne å fungere uten videre, merkelig men ingenting er bedre. For se om det holder, Lsound har allerede postet ny amp som er på vei. Vel vel for teste litt og se om alt holder :)

    Gjorde en kjapp kalibrering og har fått testet noen timer, eq1 lukket gir meg denne målingen før Dirac :)





    Orker ikke gå igang med REW før subbene har banket igjennom 50 timer, da tar jeg finkalibreringa.

    Det blir spennende å høre om dine inntrykk av disse vs. XTZ monstrene du hadde før!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Enig med Zeke over her...

    Mulig jeg skal vere med å kalibrere de subbene der...
     

    tofo87

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2017
    Innlegg
    18
    Antall liker
    18
    Noen som har teste bi amping på 1723 tower? Er det noe å hente?
    Har handlet en ATI 2006 og vurdere og bruke 2 av kanalene til frontene.
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Fordelen er at du får separert diskanten fra bassene, men rent effektmessig er det nok lite å hente da alle det kun er diskant som drives på det øverste terminalsettet. På den annen side har du ingenting å tape på biamping
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg forutsetter at du mener biamping med 4 av kanalene fra 2006
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Fordelen er at du får separert diskanten fra bassene, men rent effektmessig er det nok lite å hente da alle det kun er diskant som drives på det øverste terminalsettet. På den annen side har du ingenting å tape på biamping
    Er ikke Tower en 2.5 veis konstruksjon da ?
    Trodde at de øverste bassene/mellomtonene også var sammen med diskanten jeg da , men det er meget mulig jeg tar feil..
    Det var hvertfall sånn på mine MA GS20 som var 2.5 veis.
    Men dette finner man jo fort ut ved å koble fra jumperen i mellom - får sjekke når jeg kommer hjem :)
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg spurte Lsound om dette for en stund siden, og det var hvertfall hva de svarte
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Jeg spurte Lsound om dette for en stund siden, og det var hvertfall hva de svarte
    ....og dem visste nok hva dem snakket om :)
    Testet hjemme nå , og om man kobler fra jumperen , så er det kun diskanten som faller ut ja. Så da er det nok begrenset hvor mye det har for seg med bi-amping , da det ikke er mange wattene som går kun til diskanten.....
     

    tofo87

    Medlem
    Ble medlem
    04.01.2017
    Innlegg
    18
    Antall liker
    18
    Jeg får gjøre litt testing når jeg høyttalerkablene kommer i posten:)
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Iflg specs er Tower 2.5 vegs og all fornuft tilseier at de nederste bassene kun spiller fra for eksempel 100 hz og ned, det å la alle bassene spille helt opp ville vært ugunstig. Så det at terminalene bak er koblet på annen måte sier bare noe om hvordan kablingen går. Tipper det er tenkt at en evt kan bruke en type forsterker på diskant og noe annet mer kraftfullt på bass, men tipper samtidig svæææært få benytter seg av dette på en slik høyttaler. Det å biampe med lik forsterker har jeg personlig svært lite tro at vil medføre noe særlig endring, da ville brokobling vært bedre løsning om mulig.

    Authentic: Har du fått testet sub3 noe mer og gjort deg opp noen mening? Gjerne sammenlignet med tildligere suber... Må innrømme at det frister litt å bestille to slike for å se om det vil tilføre noe ekstra i hjemmekinoen :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Jepp har testet med demospor som er så kjent at det hender jeg nynner på de når jeg våkner om morgenen. Uansett er det ingen tvil om at dette er meget raske woofere og oppleves mer hardtslående oppover i bassområdet enn hva jeg har tidligere hatt. Har ingen begrensinger i volum og kan dra på til det knaker i konstruksjonen i rommet. XTZ`ene kan på enkelt scener oppleves litt sterkere i bunnen men så måtte XTZ også stå med en hjørneplassering som nok trigget de ekstra i her.

    Jeg syntes de fungerer best i lukket eq1 men så snart jeg drar ut pluggen så merker jeg mer volum i bunnen men mister noe av detaljer oppover. Må nesten teste litt mer før jeg finner ut hva jeg liker best men uansett blir disse stående og har ingen betenkeligheter med å lett anbefale disse videre.


     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Jepp har testet med demospor som er så kjent at det hender jeg nynner på de når jeg våkner om morgenen. Uansett er det ingen tvil om at dette er meget raske woofere og oppleves mer hardtslående oppover i bassområdet enn hva jeg har tidligere hatt. Har ingen begrensinger i volum og kan dra på til det knaker i konstruksjonen i rommet. XTZ`ene kan på enkelt scener oppleves litt sterkere i bunnen men så måtte XTZ også stå med en hjørneplassering som nok trigget de ekstra i her.

    Jeg syntes de fungerer best i lukket eq1 men så snart jeg drar ut pluggen så merker jeg mer volum i bunnen men mister noe av detaljer oppover. Må nesten teste litt mer før jeg finner ut hva jeg liker best men uansett blir disse stående og har ingen betenkeligheter med å lett anbefale disse videre.



    har du noen målinger av hvor dypt du får dem til å spille i rommet ditt? portet/lukket? Om jeg husker riktig fikk du xtz ´ene til å spille avsindig dypt i rommet ditt?

    Har du forresten fått towerene?
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Jepp har testet med demospor som er så kjent at det hender jeg nynner på de når jeg våkner om morgenen. Uansett er det ingen tvil om at dette er meget raske woofere og oppleves mer hardtslående oppover i bassområdet enn hva jeg har tidligere hatt. Har ingen begrensinger i volum og kan dra på til det knaker i konstruksjonen i rommet. XTZ`ene kan på enkelt scener oppleves litt sterkere i bunnen men så måtte XTZ også stå med en hjørneplassering som nok trigget de ekstra i her.

    Jeg syntes de fungerer best i lukket eq1 men så snart jeg drar ut pluggen så merker jeg mer volum i bunnen men mister noe av detaljer oppover. Må nesten teste litt mer før jeg finner ut hva jeg liker best men uansett blir disse stående og har ingen betenkeligheter med å lett anbefale disse videre.



    Har begynt og slå meg til ro med EQ1 Lukket også nå. Det er etter 1 år med prøvig mellom EQ1 lukket og EQ2 portet.
    Har de stående som deg, og konkludert med at jeg ofrer litt ekstra power rundt der det rister litt ekstra for mere kontroll og oppløsning i bassen.

    Skal sies at det ikke mangler noe trykk eller bølger... på film som San Andreas med Atmos med de lukket :D
    Tanken går på om en kunne spart noen kr. med og gått for Sub-2 i stedet :eek:
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Jepp har testet med demospor som er så kjent at det hender jeg nynner på de når jeg våkner om morgenen. Uansett er det ingen tvil om at dette er meget raske woofere og oppleves mer hardtslående oppover i bassområdet enn hva jeg har tidligere hatt. Har ingen begrensinger i volum og kan dra på til det knaker i konstruksjonen i rommet. XTZ`ene kan på enkelt scener oppleves litt sterkere i bunnen men så måtte XTZ også stå med en hjørneplassering som nok trigget de ekstra i her.

    Jeg syntes de fungerer best i lukket eq1 men så snart jeg drar ut pluggen så merker jeg mer volum i bunnen men mister noe av detaljer oppover. Må nesten teste litt mer før jeg finner ut hva jeg liker best men uansett blir disse stående og har ingen betenkeligheter med å lett anbefale disse videre.



    Har begynt og slå meg til ro med EQ1 Lukket også nå. Det er etter 1 år med prøvig mellom EQ1 lukket og EQ2 portet.
    Har de stående som deg, og konkludert med at jeg ofrer litt ekstra power rundt der det rister litt ekstra for mere kontroll og oppløsning i bassen.

    Skal sies at det ikke mangler noe trykk eller bølger... på film som San Andreas med Atmos med de lukket :D
    Tanken går på om en kunne spart noen kr. med og gått for Sub-2 i stedet :eek:

    Når skal du investere i full frontrekke fra AS da SVS(<--?)inderøy..? :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Jepp har testet med demospor som er så kjent at det hender jeg nynner på de når jeg våkner om morgenen. Uansett er det ingen tvil om at dette er meget raske woofere og oppleves mer hardtslående oppover i bassområdet enn hva jeg har tidligere hatt. Har ingen begrensinger i volum og kan dra på til det knaker i konstruksjonen i rommet. XTZ`ene kan på enkelt scener oppleves litt sterkere i bunnen men så måtte XTZ også stå med en hjørneplassering som nok trigget de ekstra i her.

    Jeg syntes de fungerer best i lukket eq1 men så snart jeg drar ut pluggen så merker jeg mer volum i bunnen men mister noe av detaljer oppover. Må nesten teste litt mer før jeg finner ut hva jeg liker best men uansett blir disse stående og har ingen betenkeligheter med å lett anbefale disse videre.

    har du noen målinger av hvor dypt du får dem til å spille i rommet ditt? portet/lukket? Om jeg husker riktig fikk du xtz ´ene til å spille avsindig dypt i rommet ditt?

    Har du forresten fått towerene?
    Jeg har ikke orket å dra fram REW men bare en rask runde med Dirac. Rommet mitt er uansett bassvillig og vil ikke ha noen problemer å få disse til å spille ned mot 15 tallet. Nå står det palle og venter på meg når jeg kommer hjem og når alt er satt opp og fått x-antall timer tar jeg finkalbreringa med REW.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Jepp har testet med demospor som er så kjent at det hender jeg nynner på de når jeg våkner om morgenen. Uansett er det ingen tvil om at dette er meget raske woofere og oppleves mer hardtslående oppover i bassområdet enn hva jeg har tidligere hatt. Har ingen begrensinger i volum og kan dra på til det knaker i konstruksjonen i rommet. XTZ`ene kan på enkelt scener oppleves litt sterkere i bunnen men så måtte XTZ også stå med en hjørneplassering som nok trigget de ekstra i her.

    Jeg syntes de fungerer best i lukket eq1 men så snart jeg drar ut pluggen så merker jeg mer volum i bunnen men mister noe av detaljer oppover. Må nesten teste litt mer før jeg finner ut hva jeg liker best men uansett blir disse stående og har ingen betenkeligheter med å lett anbefale disse videre.

    Har begynt og slå meg til ro med EQ1 Lukket også nå. Det er etter 1 år med prøvig mellom EQ1 lukket og EQ2 portet.
    Har de stående som deg, og konkludert med at jeg ofrer litt ekstra power rundt der det rister litt ekstra for mere kontroll og oppløsning i bassen.

    Skal sies at det ikke mangler noe trykk eller bølger... på film som San Andreas med Atmos med de lukket :D
    Tanken går på om en kunne spart noen kr. med og gått for Sub-2 i stedet :eek:
    Detaljeringen er bare helt rå med eq1 og selv om volumet dras på kraftig så beholder de dynamikken og klapper til så det gir gåsehud i enkelte scener. XTZ oppleves som mye rundere i sin gjengivelse i samme scenene - vanvittig gøy :)

    For noen dager siden kom det en fyr som skulle kjøpe centeren min og han ville jo gjerne ha en demo så det ga jeg han, litt lettere sjokkert i sweetspot ble han mer interresert i å spørre om subbene enn centeren.. (han kjøpte centeren skal det sies..:)
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Jepp har testet med demospor som er så kjent at det hender jeg nynner på de når jeg våkner om morgenen. Uansett er det ingen tvil om at dette er meget raske woofere og oppleves mer hardtslående oppover i bassområdet enn hva jeg har tidligere hatt. Har ingen begrensinger i volum og kan dra på til det knaker i konstruksjonen i rommet. XTZ`ene kan på enkelt scener oppleves litt sterkere i bunnen men så måtte XTZ også stå med en hjørneplassering som nok trigget de ekstra i her.

    Jeg syntes de fungerer best i lukket eq1 men så snart jeg drar ut pluggen så merker jeg mer volum i bunnen men mister noe av detaljer oppover. Må nesten teste litt mer før jeg finner ut hva jeg liker best men uansett blir disse stående og har ingen betenkeligheter med å lett anbefale disse videre.

    har du noen målinger av hvor dypt du får dem til å spille i rommet ditt? portet/lukket? Om jeg husker riktig fikk du xtz ´ene til å spille avsindig dypt i rommet ditt?

    Har du forresten fått towerene?
    Jeg har ikke orket å dra fram REW men bare en rask runde med Dirac. Rommet mitt er uansett bassvillig og vil ikke ha noen problemer å få disse til å spille ned mot 15 tallet. Nå står det palle og venter på meg når jeg kommer hjem og når alt er satt opp og fått x-antall timer tar jeg finkalbreringa med REW.
    Utrolig tøfft! Blir veldig spennende å høre hva du syns om frontrekka, var jo ikke akkurat dårlige de du hadde heller:)

    de hjørnebassfellene du har, hvor er de kjøpt? Føler du de har noe effekt..?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn