Arcam CD192 vs Arcam FMJ CD17

ovitzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Antall liker
1.335
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
5
Er det noen som har sammenlignet disse to spillerne? Hvem er best ;) ? CD192 hadde vel omtrent dobbel pris av hva CD17 har idag, men er den bedre?

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
dette innlegget er neppe til hjelp når det gjelder det lydmessige,men jeg har hatt en CD 73 i snart fem år nå.(denne kan oppgraderes til CD 192).problemet med min spiller er at strømforsyningen er noe ustabil og betjeningsknappene er noe "slarkete".av og til setter den seg på play/pause når jeg ønsker å åpne plateskuffen.CD 192 er identisk design og casework.den nye spilleren til Arcam virker mer solid bygget.lydkvaliten på min CD 73 derimot er det lite å utsette på.den er god.

mvh. s,

A

AK27

Gjest
Har sammenlignet CD192 med FMJ 33, og personlig synes jeg FMJen var i en litt annen klasse - faktisk er den til dags dato den beste spilleren jeg har hatt i hus. De siste FMJ spillerne har jeg ikke hørt, men ut i fra erfaring med cd 23 og 33 (om enn ikke på samme utstyret) så kan jeg ikke forstå annet enn at de må være veldig gode kjøp. Mener forøvrig at de største forskjellene mellom FMJ 33 og cd 192 lå i bassen og roen/et noe ryddigere lydbilde. Hva nå enn det skal bety. FMJ-spillerne skal visst også måle nært perfekt, jevnfør Stereophiles test av cd 33.

ovitzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Antall liker
1.335
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
5
Da har jeg gått til innkjøp av en CD192, og er så langt strålende fornøyd. Men etter å ha oppgradert fra en gammel dvd spiller kunne det jo bare bli bedre. Da er det vel forsterkeriet neste for tur :p

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
gratulerer ! det er nok en musikkformidler av høy rang !

mvh. s,

ovitzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Antall liker
1.335
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
5
Ja så langt så tyder alt på at jeg har fått meg en ok spiller. Er lett å sitte å glise litt når musikke strømmer ut av høyttalerne nå.

A

AK27

Gjest
ovitzi skrev:
Ja så langt så tyder alt på at jeg har fått meg en ok spiller. Er lett å sitte å glise litt når musikke strømmer ut av høyttalerne nå.
Cd-spillerne til Arcam er latterlig gode kjøp i forhold til mye annet der ute, imo. Gratulerer!

Topp Bunn