ARC/mcintosh greier ikke å bestemme meg

Luxor

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2009
Innlegg
93
Antall liker
1
Sted
Vest-Agder
Torget vurderinger
4
Hei

jeg er på vei til å kjøpe meg en ny/brukt preamp og det skal være rør

Jeg har fått tilbud på en ARC ls 25 MKI.
og en mcintosh c220
Hva ville dere eksperter ha valgt,vil helst ha en som ikke spiller typisk romantisk på gammel måte,ønsker ett stort lydbilde,utstrakt i frekvensfløyene,så stram bass som mulig og ikke minst nærver og live følelse.

Ellers må dere bare si ifra hviss dere har en ARC ls25 MKII eller en 26 som dere føler trang til å kvitte dere med ;)

mvh
 

Ton Art

Bransjeaktør
Ble medlem
26.09.2007
Innlegg
7
Antall liker
0
Hva har du som effekttrinn?

Du bør velge den som passer best til følsomheten på effektrinnet ditt (om det er noen forskjell på de).

Nye ARC støyer på effektrinn med veldig høy følsomhet. Har du "normal" følshomhet (>1.2v?) så er det ikke noe problem.

Vet faktisk ikke hvilken jeg ville valgt. Knakende gode begge to.


-Tim
 
T

timc

Gjest
Arf.....Så etterpå at jeg var inne på feil konto. Beklager det. Var ment som ett personlig innlegg dette.



-Tim
 
T

timc

Gjest
Jeg ville da valgt ARC uten å nøle. Ikke bare for kvaliteten, men også stilen, og følelsen av å ha ett komplett sett. Er noe spesielt med ARC



-Tim
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Ja og VT200 og ls25 mk I er begge fra samme tidsperiode og bør passe meget bra sammen!
Dette er jo generasjonen rett før 6h30 rørets inntog i ARC.

mvh
 

Luxor

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.12.2009
Innlegg
93
Antall liker
1
Sted
Vest-Agder
Torget vurderinger
4
Takker for innspill folkens.

Det ble en Mcintosh c220,håper og tror det vill spille bra sammen med vt200.
Hvis ikke tror jeg ikke det skal være så veldig vanskelig å bli kvitt c220 igjen,synte ls25mkI var litt i eldste laget(uttørket kondiser for eks).Hadde det derimot vært em MKII eller en 26 og 27 det var snakk om hadde jeg ikke vært i tvil.

så viss noen har en av de nevnte de føler trang til å kvitte seg med er det bare å sende meg en pm,eller mail.

Denne c220 er oppgadert med Mullard rør og det løftet den visstnok opp ett hakk eller to.

mvh¨
Rune :)
 
Topp Bunn