Aragon 2004mkII

E.S.P

Fersking
Ble medlem
28.12.2006
Antall liker
0
Har anskaffet meg en Aragon effektforsterker. Det jeg lurer på er om denne skal stå på hele tiden, eller om jeg kan så den av-og-på. Jeg bruker den så si hver dag. Kom gjerne med en begrunnelse.

R

Rojoh

Gjest
Min gamle? Vel, gjør det du synes passer. Lar du den stå på kontinuerlig, så er det kanskje på sin plass å sjekke om det ligger mye støv inni den, og blåse det bort hvis det har samlet seg litt i krinkelkrokene.

Mvh. Johan

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Lyden er gjerne bedre når ting får stå på hele tiden men pass opp for gammelt (og mye) støv som Rojoh nevner. Ta av lokket og blås ut av den med REN (uten smøring) trykkluft på nærmeste benzert!

turbo13

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Antall liker
0
Har alltid latt forsterkeren stå på og alldri hatt noe som helst problemer med det.

we417

Medlem
Ble medlem
31.10.2006
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Har anskaffet meg en Aragon effektforsterker. Det jeg lurer på er om denne skal stå på hele tiden, eller om jeg kan så den av-og-på. Jeg bruker den så si hver dag. Kom gjerne med en begrunnelse.

Aragonen har en litt trøbblete av/på bryter. Dersom du lar forsterkeren stå på hele tiden, vil det bygge seg opp et belegg som kan føre til feil på bryteren. Du bør slå forsterkeren av/på for å "brenne" dette belegget av, av og til (eks.vis en gang pr. uke)

Topp Bunn