Apple TV, Bluesound og preamp

Cervin

Medlem
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
28
Antall liker
6
Sted
Kristiansand
Hoisann.
Gikk til innkjøp av projektor for litt siden til stua (som «usynlig» tv)
Planen var først å kjøre Apple TV/chromecast i projektor og lyd optisk eller trådløst til Bluesound node.
Men verken Apple eller Chromecast har lyd ut. Hadde chromecast fra før og fikk bytta til en AppleTV.

Men siden ingen av de har verken optisk eller rca ut ble det litt vanskelig. Hadde jeg hatt en nyere node hadde denne hatt AirPlay som kanskje kunne fungert. BT har en forsinkelse jeg ikke kan leve med og ikke kan få stilt på.

Jeg tenker enten å bytte noden til en med AirPlay. Vil det funke uten forsinkelse?
Eller oppgradere til noden med hdmi (arc) men da må jeg vell ha hdmi splitter? Og det er praktisk for meg nå å ha AppleTV hengende i taket ved siden av projektor.
Eller skaffe en nyere preamp med hdmi og flytte Apple tv og ha en lang hdmi til projektor.

Noen som har brukt AppleTV med AirPlay og har erfaringer med forsinkelser?
Noen tanker eller tips? Lyden blir i stereo. Og hvis jeg skal bytte pre legges Musical Innovation pre ut for salg.
 

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Innlegg
729
Antall liker
22
Sted
Lillestrøm
ATV med lyd via BT adapter?
Forsinkelsen kan kalibreres ved hjelp av iPhone. Med bruk av TV så gjøres dette ved å sende lyd og bilde til TV'en, Så lytter iPhone til lyden og måler hvor lang forsinkelsen er for lyden (som da også vil være forsinkelsen for bildet). Så legger den til samme forsinkelse på lyden når du sender den via BT.
Problemet er kanskje at du ikke har høyttaler i prosjektor?
Løsningen korrigerer ikke for eventuell forsinkelse du har i BT lyden til høyttaler.
ATV volumkotrollen regulerer volum på lyden som sendes til BT (den gjør ikke det om du tar lyden via HDMI)

Tilsvarende løsning skal også fungere med Airplay, men det har jeg ikke prøvd.
 
Sist redigert:

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.917
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Bruker AirPlay fra AppleTV til lydplanke daglig, funker helt topp
 

Cervin

Medlem
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
28
Antall liker
6
Sted
Kristiansand
Takk for flytt.
Ja problemet er nok at det ikke er høyttaler i prosjektor. Ikke lyd ut heller.
Er Airplay uten forsinkelse da, spesielt med tanke på Bluesound node som jeg syns har veldig mye forsinkelse på bt?
For da kan jeg slippe unna med å kun få tak i en 2i, som ikke trenger koste så mye.
 

dundun

Medlem
Ble medlem
17.09.2004
Innlegg
21
Antall liker
12
Torget vurderinger
2
Projektor har ikke lydutgang? De aller aller fleste projektorer har analog lyd ut via phono eller minijack, noen også optisk digital ut.

Hvis ikke, så er en løsning å bruke en HDMI Audio extractor. Liten boks som kobles med hdmi ut fra AppleTV, der du får hdmi + optisk ut. Koster fra ca. 500,-.

Bare å Google «HDMI audio extractor».
 
Topp Bunn