Apple TV 2. gen med XBMC/Plex/Boxee

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Har kjøpt 3 stk ATV2/ipod touch til ungen, har brukt ATV flash, så langt alt vel. På serveren har jeg Plex server, og jeg har lyst å bruke XBMC på ATV. Har lagt inn siste "nightly"
Problemet er at XBMC ikke "finner" PMS.
Hvordan "kobbler jeg disse 2 sammen?
Hvilken remote app er best mot ATV/Plex?
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Da var det i det minste oppe å gå, Plex hadde elendig kvalitet på avspilling (mye ville ikke spille), men det så bra ut, XBMC via PMS var hakkete og ikke på langt nær smooth nok. XBMC direkte var veldig bra på avspilling men noe krøkete på navigering, vilket skin bør jeg velge. Av en eller annen grunn ble avspilling via PleXBMC bedre etter at jeg hadde lagt til share i XBMC???
Så er spørsmålet, er det mulig å komme inn i PleXBMC direkte fra fremsiden, uten å gå via Video Plugin.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.837
Antall liker
5.490
Sted
Holmestrand
pahf skrev:
Mulig det er meg som er smått distre, men hvor kan en slik skaffes i Norge?
Jeg venta en evighet for å kjøpe en på Elkjøp i Drammen i dag. Stod i tilbudsavisa at de skulle ha, men kom aldri til skudd. Til slutt ringte kona og sa at lutfisken var i ovnen, så da ble det "abort mission, abort mission" og full fart hjem til Holmestrand. Men lutfisker jo fint det også. ATV var mest for kona som gjerne vil se serier og slikt.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.705
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Som er julepresang kom XBMC Eden Beta 1 ut julaften, og er også den versjonen som blir installert til ATV2 som default istedet for en eldgammel versjon. (Før dette kunne man installere nightlies, men det var litt omstendelig. Det viktigste er at "Dirty Regions"* er på som default nå, og dette gjør at alt er smuuuuuuuud. All 1080p skal gå fint så lenge det er i kinoformat. På min iPhone er det ikke helt smooth å avspille Avatar (men nesten) som er en 16:9 film, men ATV2 klarer kanskje dette iogmed prosessoren er ikke klokket ned som i iPhone4.

*Dirty regions medfører at kun endringer i GUIet blir rendret istedet for at alt blir rendret i 60fps. En overlevning fra da XBMC faktisk var en forkortelse for Xbox Media Center. (Det er det ikke nå lengre, nå står det simpelthen for EX BEE EM CEE)

Anbefaler alle å kjøre Plexbmc med tilhørende modifisert skin (Har best erfaringer med Aon Nox og Quartz), man kjører da XBMC som en Plex-klient istedet for å kjøre XBMC som XBMC.
 

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
Ønsker å bruke Apple TV til å vise DVD ISO konserter, har lagt inn noen konserter som ISO og prøvd ATV flash for å spille av, det gikk ikke så bra over trådløse nettet (hakker osv) er det trådløse nett som er for dårlig (må jeg kable) eller er det noen tips jeg bør vite om ?
 

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Innlegg
142
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
yzfr17 skrev:
Ønsker å bruke Apple TV til å vise DVD ISO konserter, har lagt inn noen konserter som ISO og prøvd ATV flash for å spille av, det gikk ikke så bra over trådløse nettet (hakker osv) er det trådløse nett som er for dårlig (må jeg kable) eller er det noen tips jeg bør vite om ?
Du har gjort det vanskeligste. Alt som gjenstår er å installere xbmc.
Logg på via ssh
skriv apt-get update
deretter apt-get install org.xbmc.xbmc-atv2

Woila, du har nå beta1 av xbmc versjon 11 også kjent som "Eden".

For å få spillt av ISO konsertene dine må du bla deg fram til katalogen hvor du har lagt de, men det går jeg ut ifra at du har kontroll på.

Hvis det ikke funker i XBMC heller, dvs at det hakker så er kvaliteten på trådløsnettet ditt for dårlig. Da må du enten forbedre dette, prøv http://www.metageek.net/products/inssider/ for å sjekke om det er trangt om plassen på den kanalen du benytter på trådløsnettet. Funker ikke det heller kan du vurdere å kjøpe en mer potent trådløsrouter. Jeg har Netgear WNDR3700 og dette en router med top-notch ytelse. De drøye 700,- du må ut med for denne gjør den til et god kjøp vil jeg påstå.

Når det er sagt så vil jeg alltid anbefale kablet nettverk over trådløst for faste installasjoner. Trekk kabelen en gang og glem alle problemer!
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Er det andre som har problem med XBMC repository? klarer ikke å oppdatere på ATV2, kommer heller ikke inn på XBMC.org
 

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Innlegg
142
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
stejorge skrev:
Er det andre som har problem med XBMC repository? klarer ikke å oppdatere på ATV2, kommer heller ikke inn på XBMC.org
xbmc byttet registrar og hosting for noen dager siden. Det ble advart om at det kunne skape korte perioder med utilgjengelighet etter som de nye adressene ble distribuert utover internett. Mulig det var det du opplevde?

Prøv igjen, så bør det funke.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.705
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Kan bekrefte at XBMC på ATV2 dekoder 1080p helt fint. Også 16:9-format. Den krasjer når det er veldig høye bitrater i enkelte scener. (f.eks når apekatt-bomben blir sluppet i begynnelsen av toy story 3), men XBMC 11 beta 1 har vært ganske ustabilt på alle platformer jeg har prøvd. Regner med at dette blir rettet på i beta2 og at det fremover bare blir mer og mer stabilt.
 
Topp Bunn