Applaus for JAMO R907!

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Innlegg
1.313
Antall liker
67
Sted
OSLO
Torget vurderinger
8
Valentino skrev:
Det er gjort for å få til dipolkompensasjon og "normal" følsomhet på en gang. Skal man gjøre en passiv dipol som kan spille bass må man ha svært lettdrevne basser. Eller forferdelig store forsterkere.
ELLER basser med høy Q. Gaw dammit, hvor mange ganger må jeg si det? :-*
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.769
Antall liker
21.657
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hehe.
Anyway: Jamos løsning er fin for folk som er så konservative at de MÅ ha delefilteret etter effektforsterkeren.  8)

Edit: -t
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.286
Antall liker
11.088
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Valentino skrev:
Hehe.
Anyway: Jamos løsning er fin for folk som er så konstervative at de MÅ ha delefilteret etter effektforsterkeren. 8)
Eller for folk som ikke er skråsikre nok (eller har økonomi/mot) til å oppgradere hele rekka samtidig...risikerer jo at kona ikke liker dem :p
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.769
Antall liker
21.657
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
R907 har annerledes diskant og mellomtone enn R909, i tillegg til at bassene selvfølgelig er mindre.

7eren har det som ser ut som en SEAS-diskant i motsetning til 9erens Scanspeak. Mellomtonen har ikke hexadyn-magneten til SEAS, men en "vanlig" en. Hexadyn-magneten gir lavere forvrengning enn den vanlige. Allikevel har jeg inntrykk av at mange mener at 7eren låter bedre enn 9eren.
 

NEP

Medlem
Ble medlem
03.04.2013
Innlegg
20
Antall liker
1
Hei!
jeg vurderer å gå til innkjøp av et par Jamo R907, men ser lite skrivererier om de her i Norge, har heller ikke sett noen på brukten. Er det noen her som har/hørt de, eller storebroren 909, som kan fortelle litt om de?
 
Topp Bunn