Apogee Scintilla

Flo

Medlem
Ble medlem
07.09.2008
Innlegg
10
Antall liker
0
Er det noen som kan eller evt vet hvem som kan hjelpe til i forhold tl reparasjon av disse...?
 
I

ijustpop

Gjest
En skikkelig klassiker det der. En stor amp-killer i sin tid også. Håper du får orden på de.
 

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
2.436
Antall liker
1.600
Hei
Har hatt gleden av å hørt disse sammen med Krellforsterkeri. Forførisk.
Ta kontakt med Hi-Fi Consult i Alingsås. De har solgt masse Apogee opp gjennom årene. Kan sikkert tipse deg om hvem som kan disse i norge.
 

Flo

Medlem
Ble medlem
07.09.2008
Innlegg
10
Antall liker
0
Takk for gode og raske svar. Jeg holder til i Vestfold, nærmere sagt Sandefjord.
 

Flo

Medlem
Ble medlem
07.09.2008
Innlegg
10
Antall liker
0
Kontaktet Hi-Fi Consult i Alingsås men med nedslående resultat. Det viser seg at det nærmeste man kommer reparasjon er Tyskland. Ingen som har personlig erfaring med reparasjon av disse der ute..?
 

Flo

Medlem
Ble medlem
07.09.2008
Innlegg
10
Antall liker
0
Joda, det er Frodes gamle. Problemet er "slakke" tweeter bånd som tidvis "klirrer". Dette tilkom etter flytting. Det kan også synes som ett av båndene har brent(brennmerke) Dette usikkert av hvilken grunn
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.898
Antall liker
13.155
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
den ene tweeteren hjalp jeg ham å lime med et elektrisk ledende sølv-lim(drit-dyrt) etter at det delvis brant av.
funket helt greit etterpå
de burde nok vært på en overhaling av oppheng til bass7mellomtone også
imo
spørs om de er verdt pengene du må legge inn i de?
mvh
Leif
ps har selv hatt duetta scintilla og diva
 

Flo

Medlem
Ble medlem
07.09.2008
Innlegg
10
Antall liker
0
Det er et godt spørsmål... Allikevel, har ikke helt gitt opp ennå. Kunne det være en tanke å kunne få strammet opp tweeter/midrange båndene som en løsning før "kroken settes på døra" for disse høytalerene?
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.898
Antall liker
13.155
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
cluet er å finne en som har gjort det før og da ville jeg ringt leif häggmark i audionord sthlm
og spurt ham om han har noen tips
mvh
 

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Innlegg
844
Antall liker
1
Strammingen gjør du enkelt med litt lim i enden av båndet.
Gjør det likt på begge sider. Ved å legge høyttaleren på rygg sjekker du at båndene er like stramme.
Alternativet er å lage nytt bånd. Det finnes en bråte oppskrifter, bl.a. på hififorum.nu
Har du 21 tommeltotter kan du jo gi dem bort, og hvis ingen vil ha dem finner jeg med glede et mottakerapparat...
 
B

Bollefjes

Gjest
LMC skrev:
ps har selv hatt duetta scintilla og diva
Hei Leif. Litt avsporing her, men jeg har selv hatt Apogee Stage og likte de godt, men syntes de manglet litt oppløsning i toppen. Hvordan er Diva på dette punktet?
 

Flo

Medlem
Ble medlem
07.09.2008
Innlegg
10
Antall liker
0
Fikk tilbakemelding fra Reality Audio i Uk som holder på med renovasjon av Apogee høytalere. Bare frakten er i overkant av 400£..........
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.898
Antall liker
13.155
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
knall! men jeg kjørte aktivt med 4 Jeff Rowland M7 700 watts(4 ohms) monoblokker og DAX filteret deres
mvh
 
Topp Bunn