APL Hifi NWO

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Det kan den ja ;D Den delen har ikke Alex rørt, han har latt den stå der umoddet. Jeg har skrud av både videodel og DVI-utgangen med fjernkontrollen for at ingenting skal bremse godlyden :) Satt og hørte på Mighty Sam McClain- Å du herre jemini- PA trøkk i trommene ;D
Hvilken spiller hadde du før denne?

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Gratulerer med ny spiller :D
Den ser helt rå ut, den høres ut til å være helt rå teknisk og oppbyggningsmessig og den spiller sikkert helt supert.
Uten tvil så vil den i hvert fall gi stor eierglede.

Mvh.KW

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Hvilken spiller hadde du før denne?
"restene" av hjemmekinooppsettet mitt: Meridian G98 drivverk i en Meridian 861 v. 4.2

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Endelig kom den, Gratla.....
Skal du åpne den opp, hadde vært gøy å se insiden :)
Ble det sagt noe om innspillingstid?
Det er rør i denne saken, hva står i, er det potensiale for forbedring her også?
Rørdemperene kommer nok til å gjøre mye....nå får du ihvertfall hørt forskjell med og uten.
Tror jeg bestiller de grommeste rørdemperne fra HAL. De som kommer senere fra Alex er standardversjonen. Jeg tror jeg bestiller versjon 9 i Super Sonic versjon i PEEK materiale :)

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Tror jeg bestiller de grommeste rørdemperne fra HAL. De som kommer senere fra Alex er standardversjonen. Jeg tror jeg bestiller versjon 9 i Super Sonic versjon i PEEK materiale :)
Smart trekk, har satt dem på alle mine 36 rør, forskjellen er STOR....

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Og den beskrives som følgende?

Jeg er på full vei inn i rørhelvetet...trenger alle tips jeg kan få med på veien ;D

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Da er de bestilt og kortet trukket, da er det bare å vente. Jeg mailet Steve Herbelin for å få litt info om hvor lang tid det tar før de er i anlegget ;D Jeg har lest at dette hjelper, Alex sa at de er en svært viktig del av rørpre-utgangen :)

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Kremt, er det ikke "litt" gjerrig av Alex Peychev å ikke spandere NOS DR rør når han modder en spiller som i utgangspunktet befinner seg i det absolutte toppskiktet og som dermed blir enda mer eksklusiv, og kostbar ?

Mener å huske at forskjellen var 500,- kontra 350,- inkl frakt for en stk når jeg kjøpte dette hos Motron. Du får mao ikke alt for 130 000 lakser eks moms :D

Eller deler jeg misunnelsen andre har uttrykt over muligheten til å "ta den helt ut" :) åper du er fornøyd.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Kremt, er det ikke "litt" gjerrig av Alex Peychev å ikke spandere NOS DR rør når han modder en spiller som i utgangspunktet befinner seg i det absolutte toppskiktet og som dermed blir enda mer eksklusiv, og kostbar ?

Mener å huske at forskjellen var 500,- kontra 350,- inkl frakt for en stk når jeg kjøpte dette hos Motron. Du får mao ikke alt for 130 000 lakser eks moms :D

Eller deler jeg misunnelsen andre har uttrykt over muligheten til å "ta den helt ut" :) åper du er fornøyd.
Alex har testet ut NOS rør og han mener de runder av lyden. Andre som har testet på NWO-1 og APL Denon 3910AKM sier det samme. Men jeg sitter på 10 stk. NOS-rør fra USSR 8) som skal testes senere. Disse var ganske billige takket være Endre Askeland på dette forumet :) Rørdemperne er bekreftet at sendes i dag ;D

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Og den beskrives som følgende?

Jeg er på full vei inn i rørhelvetet...trenger alle tips jeg kan få med på veien ;D
Hos meg:
Mer ro i lydbildet, mer/tydeligere detaljer, strammere bass, mer definert rom mellom instrumenter/artister.
Kort og godt, ble det aller meste betydelig bedre.
Pris/Ytelse, er dette det beste tweaket jeg har i nåværende system.

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Alex har testet ut NOS rør og han mener de runder av lyden. Andre som har testet på NWO-1 og APL Denon 3910AKM sier det samme. Men jeg sitter på 10 stk. NOS-rør fra USSR 8) som skal testes senere. Disse var ganske billige takket være Endre Askeland på dette forumet :) Rørdemperne er bekreftet at sendes i dag ;D
Ah, det var da godt å høre. Synes liksom det var så stusselig om han skulle knipe en hundrelapp i kompromiss i en slik sammenheng. Da får du jo anlednign til å sjekke hva du liker. Med 10 stk i bakhånd risikerer du jo neppe å "gå tom" og måtte sette på radioen når naboen skal imponeres ;D

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Må si meg enig i det janhella sier om disse rørdemperne de er meget gode!!

mvh

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Med 50 timer bak seg og i vater ;) så spiller det nå så oppløst og dynamisk som jeg aldri i mitt liv har hørt (bortsett fra konsert). Er det rolig så er det rolig men aiaiaiaiai så oppløst. Nå hører jeg at Meridian settet spilte digitalt, med lite oppløsning og svært pløsete bass ??? Dynamikken er helt hinsides og trommer tar fysiske proposjoner i rommet med en snert og anslag som ligner på virkeligheten. Dette begynner å ligne fugl, STORFUGL :)

TomTom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Antall liker
47
Torget vurderinger
1
Regner vel med at Viking er oppslukt i endelig å nyte musikk, uten for store forumpauser.

Men har du noe nytt å komme med, Viking? Hva har skjedd siden sist?

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Det hele begynner å spille mer og mer ekte, det høres mindre og mindre ut som om det er avspilling av et medium. Legger egentlig ikke merke til noen toneområder, det høres bare riktig ut. Stemmer gir gåsehud på gode innspillinger.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Storartet!!!
Og det var slik at du enda ikke hadde prøvd DR rørene enda? Storartet ja!
En ultratweaket maskin vøttø, slikt gleder mitt tweakehjerte!
;D Ditt og skulle man tro.
Er dette bedre enn noe du før har hørt? :p

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Storartet!!!
Ja, dette er bedre enn noe annet jeg har hørt
:) Detaljer er det mer av, trøkk er det mer av, men det hele er på en måte så organisk og ekte at det ikke blir slitsomt å lytte til anlegget over lang tid på full klem :D

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Storartet!!!
Og DR-rørene sitter bare og venter på sin tid i solen ;D

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Da har jeg lest på APL's hjemmeside.
Jeg tror jeg begynner å skjønne hvorfor du har byttet penger
mot gull... Det var dette med varig verdi. ;D

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Da har jeg lest på APL's hjemmeside.
Jeg tror jeg begynner å skjønne hvorfor du har byttet penger
mot gull... Det var dette med varig verdi. ;D
Det er noe med det å lage et produkt som er gjennomført fra A til Å uten unødvendige kompromiss IMO. Det er dette jeg ville ha og Alex var svaret på mine bønner. Anlegget blir også enklere men mindre kabelrot når jeg har 3 komponenter, NWO-2, Pass Labs X350.5 og Shunyata Hydra 8 :)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Er det volumstyring på den og? Med remote?
Jepp, det er innebygd preamp med Lundahl trafoer og 6H30 rør på utgangen, hele preamp-delen kan skrues av med en vippebryter på baksiden. De funksjonene Alex har innebygd i spilleren, inkludert volumkontroll, finnes på en Sony fjernkontroll (Alex har tidligere jobbet for Sony).

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Du snakker!
Ja, det ser ut til at den karen virkelig kan sin audilkymi! ;D

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.376
Men det er sannelig ikke bare Alex og hans APL firma som leverer modda CD/SACD spillere av høyeste kvalitet.
Sjekk ut Allen Wrights nye Vacuumstate modifiserte spillere.
Her er en link til nyhetsbrevet, vår 2006.
http://www.vacuumstate.com/various/NL_Spring_2006.pdf

Ikke bare er en TEAC DV-50 spiller på trappene. Men sjekk ut denne "usle" Sony 2000 kroners DVD spilleren som i modda version skal spille opp mot nye CD spillere i 80-90.000 kroners klassen. For godt til å være sant ? Hvorfor ikke prøve.
Allen Wright er en kar som absolutt vet hva han driver med, og han leverer produkter som definitivt hører til blant det beste.

Hilsen
- en eier av 2 vacuumstate produkter  ;)

En link til:
http://www.vacuumstate.com/jlti_sacd.htm

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Hvor mye koster det og sende en 30 kilos spiller over dammen? Har en Sony scd777es som jeg gått kunne tenkt meg og fått litt trima!

mvh

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.376
Hvor mye koster det og sende en 30 kilos spiller over dammen? Har en Sony scd777es som jeg gått kunne tenkt meg og fått litt trima!

mvh
Den sender du til Vacuumstate i Sveits, eller en av de andre agentene i europa. Send Allen en mail første. Adresse finner du på de vedlagte linkene mine.

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Den sender du til Vacuumstate i Sveits, eller en av de andre agentene i europa. Send Allen en mail første. Adresse finner du på de vedlagte linkene mine.
Bruker kun sony spilleren som drivverk. Så det er den delen som jeg kunne tenkt meg og ha fått oppgradert.
Birger Lund er vel en god mann på dette området?

Unnskyld avsporingen......

mvh

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Du snakker!
Ja, det ser ut til at den karen virkelig kan sin audilkymi! ;D
Dette er en grundig mann ja :) Ikke mye overlatt til tilfeldighetene. Alex var og besøkte Mike Lavigne og de testet Mikes Emmlabs sett (nye signature settet) mot Alex sin modda Denon 3910 og det ble nesten dødt løp :) Alex håper å få tatt med seg en NWO-2 oppover snart for å sette Emmlabs skikkelig på plass ;) Jeg tilbød han å bruke min NWO-2, som stod på arbiedsbenken hans, men da var 240v trafoene allerede montert. :)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.376
Bruker kun sony spilleren som drivverk. Så det er den delen som jeg kunne tenkt meg og ha fått oppgradert.
Birger Lund er vel en god mann på dette området?

Unnskyld avsporingen......

mvh
Den modda DP dac'en din er sikkert god, men jeg tviler på at den helt matcher det analoge lavpassfiltret i Allen Wrights spiller når det gjelder ultimativ lydkvalitet.

For de som spiller mye SACD så kan SCD 777ES moddes i en utgave (Level 5+) som da spiller SACD plater bedre enn noe annet. Eneste mulige konkurrenter da (tror jeg) er Vikings spiller + signature versionen av EMM Labs spiller og Lindemanns nyeste.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Men det er sannelig ikke bare Alex og hans APL firma som leverer modda CD/SACD spillere av høyeste kvalitet.

Ikke bare er en TEAC DV-50 spiller på trappene. Men sjekk ut denne "usle" Sony 2000 kroners DVD spilleren som i modda version skal spille opp mot nye CD spillere i 80-90.000 kroners klassen. For godt til å være sant ? Hvorfor ikke prøve.
Allen Wright er en kar som absolutt vet hva han driver med, og han leverer produkter som definitivt hører til blant det beste.

Hilsen
- en eier av 2 vacuumstate produkter ;)

En link til:
Alex har kun gode ting å si om Allen Wright og hans produkter, det virker som de to respekterer hverandre, mens noen av de andre moddefirmaene bruker merkelige svertekampanjer mot konkurrentene.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.376
Alex har kun gode ting å si om Allen Wright og hans produkter, det virker som de to respekterer hverandre, mens noen av de andre moddefirmaene bruker merkelige svertekampanjer mot konkurrentene.
Joda, det stemmer det. Og de to utveksler til en viss grad erfaringer og teknologikjennskap.
Skillelinjene går helst mot hvilke produkter en liker å jobbe med. Alex liker ikke Sony, mens Allen liker ikke Philips (den tiden Alex modda SACD 1000 spillere). Men begge liker Teac.. ;)

Ser også at de kommenterer hverandres debattinnlegg på audiophilia forum.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Det er en setning sagt om å modifisere som er viktig å ha med seg...
"A manufacturer gets a good review, goes away and tweeks and screws it up"

Det å få til ett produkt, og å kunne modde den BEDRE er ikke
engang på samme planet.
Den ytterste respekt for disse som klarer dette! Det er flinke folk!

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
En slik moding høres veldig bra ut. Har lest litt på sidene deres. Men regner med at det blir ganske kostbart.

mvh

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128

mvh
Jeg tror at timc kan bekrefte dette:
Geir Fredriksen kan modde Sony som få andre her tilands

timc?

Ellers, Cary 306/200 er ett alternativ om man ikke vil modde (vil ha mer "slam" og "driv" enn en maxmodda Sony, som vil være mer "analog")

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128

Hilsen
- en eier av 2 vacuumstate produkter ;)

En link til:
Det er denne du har ?

Hva er ditt inntrykk av denne da? (og hva betalte du?)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.376
tweakMan,
nei, det er ikke denne spilleren jeg har. Jeg har en Sony SCD XB 940 CD/SACD. Denne spilleren kom sommeren 2000, den tredje SACD spilleren fra Sony. Modda i 2002/2004. I tillegg til Vacuumstate Level 4.5 modifikasjoner, har jeg i også litt "duelund" modifikasjoner, ny strømkabel, bybee filtre.
Lyden er superoppløst, mange sier Vacuumstate spillerne har en lyd som på en måte ligger mellom en god CD spiller, og en god LP spiller.
Prøv å søk på hifisentralen "Sony SCD XB 940", da finner du både lytteinntrykk og kanskje bilder fra mine tidligere innlegg.

Hvordan spiller så denne Sony DVD spilleren opp mot min spiller...? Vet ikke. Men hadde jeg stått uten CD spiller i dag, så hadde jeg uten å betenkt meg kjøpt denne spilleren. En risikerer jo ikke så mye ! Men når Allen referer til personer som har testet den opp mot svindyre spillere, og gir tilbakemeldinger om at den er en jevnbyrdig partner i selskapet, da kan du ta det for gitt.
NB! Spilleren det her er snakk om leverer kun 700mV på utgangen, mot normalt ca. 2V. Da trenger du en aktiv preamp. (Det samme gjelder min spiller)

Glemte det økonomiske: Vacuumstate modifikasjonen kom originalt på ca. 5.000,- + LC Audio Xo 3 clokke, Bybee filtre + oppgradering fra "Level2" til "Level4" ca. 5.000,- Totalt har jeg brukt ca. 10.000,- på spilleren.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Da er rørdemperne fra Herbie`s Audio Lab(Steve Herbelin) ankommet :) Mine er versjon Supersonic versjon 9(passer rørene) med ring i PEEK materliale. De har blitt satt på og skel evalueres i kveld :)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Å fy f..n, rørdemperne ryddet opp noe så inn i h..vete. Dette var greier gitt ;D Luftig, mørkt, ekstremt dynamisk på en gang. Begynner å innse at mitt lydnirvana jeg har hatt i hodet de siste årene faktisk kan være oppnåelig, for nå er jeg nært :)

Topp Bunn