APL Hifi NWO

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Neste uke sendes min APL Hifi spiller :) Etter mye sommel fra diverse leverandører har nå Alex Peychev satt sammen min spiller og tester den og spiller den "as I write this". Den sendes fra USA til uka. Forhåpningene får meg til å skjelve av forventing :D

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.376
Vil bare si at Viking sannsynligvis her har skaffet seg en av de beste CD/SACD spillerne som overhodet er tilgjengelig. Leste på nett at noen skulle prøve å få til en uhøytidelig test mellom denne og den nye Signature versjonen av EMM Labs riggen.

Håper det ikke skjer noe under transporten.

T

timc

Gjest
Er jo det han håper på ;) Jeg og Viking skal også ta en uhøytidlig samenligning av APL'en og min dCS Delius. Blir spennende.

Mvh

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
:p Nam nam! Hørtes ut som digge greier dette!

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.799
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Var lite bilder på hjemmesiden... LINK
-men hvis det dreier seg om en custom utgave av Esoteric vil den nok se slik ut... eller?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Er jo det han håper på ;)  Jeg og Viking skal også ta en uhøytidlig samenligning av APL'en og min dCS Delius. Blir spennende.

Mvh
Hmmm... ;D

Jeg kunne høytidelig tenke meg å delta ;)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.799
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Var er prislappen på noe slikt?.....

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.799
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Fant noen bilder...

Because it is Universal player and because it comes with World's best VRDS-NEO transport which is light years better than anything else in current existence. The Silver disc you see below is not a CD, it is the Magnesium Disc which is the clamper and also a spindle motor.

The upgrade includes complete re-design of the UX-1 clocking, DACs and analog stage, as well as extensive power supply upgrades. It features World's first 211KHz/32bit upsampling and the flagship DACs from AKM, 10 per channel. Transformer coupled Single Ended Parallel Class A tube stage featuring the Super Linear dual triodes 6H30.

What is disabled from the original UX-1?

1. Multichannel capabilities. The NWO-1 is Stereo only.

2. External clocking. The NWO-1 has 2 APL Hi-Fi Master Clocks. All of the original clocking and the external clock input has been disabled.

Everything else is intact - Video, Digital outs, etc.

Due to space limitations, we can offer RCA or Balanced outputs. Both can not be provided.

The NWO-1 has the H-Attenuator as well, so no preamp is needed. Two dual triodes are used with the new output transformers resulting in output impedance of less than 50 Ohms. The output impedance does not vary with the attenuation.

The NWO-1 is Super linear. It measures -0.05db/+ 0.2db from 20Hz to 20KHz. The maximum output voltage with 0db PCM is 1.5V RMS.

Og for å svare på mitt eget spm; direkte fra USD til NOK er prislappen 121.000 (hvorav 70.000 må være dipositum)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Og så kommer norsk moms ;) Og min er oppgradert med noe snacks jeg skal fortelle om senere, jeg overførte de pengene på tirsdag ;D

N

nb

Gjest
Håper du blir fonøyd og at det ordner seg med levering o.l., har lest at Hr. Pychev (eller hvordan det nå skrives) har hatt litt leveringsproblemer, men "worth the wait" er vel hva kundene skriver.

Et lite spørsmål: Har du sett noen forklaring/begrunnelse for hvorfor spilleren har upsampling?

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Håper du blir fonøyd og at det ordner seg med levering o.l., har lest at Hr. Pychev (eller hvordan det nå skrives) har hatt litt leveringsproblemer, men "worth the wait" er vel hva kundene skriver.

Et lite spørsmål: Har du sett noen forklaring/begrunnelse for hvorfor spilleren har upsampling?
Mye bedre lyd etter dusinvis med testing av upsampling, og da var versjonen med 32bit/211Khz desidert best. Hele konstruksjonen er hans og han bygger den selv.

N

nb

Gjest
Ok, bare lurte litt på hvorfor siden upsampling vel er en lossy prosess (Løkken hadde noe om dette en eller annen gang). Men uansett - lykke til! Håper dette blir bra. Du kan jo trøste deg med at dollarkursen har fallt betraktelig i ventetiden;)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Ok, bare lurte litt på hvorfor siden upsampling vel er en lossy prosess (Løkken hadde noe om dette en eller annen gang). Men uansett - lykke til! Håper dette blir bra. Du kan jo trøste deg med at dollarkursen har fallt betraktelig i ventetiden;)
Det har den :) Lossy prosess? Mange av de erfaringene Alex har gjort går mot mye av det teoretiske Ivar L skriver. Jeg velger å tro på Alex, som har MEGET kunnskap og enormt med erfaring rundt temaet ;)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Og eneste grunnen til at han bruker Esoteric som "base" for sin spiller er at det nye VRDS NEO drivverket er påpass mye bedre enn alt annet som lages og at drivverket er SVÆRT vikig for resultatet ;)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.799
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Lurer på om han kain gjøre noe triks med Teac VRDS T1 drivverket mitt :p :p :p

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Lurer på om han kain gjøre noe triks med Teac VRDS T1 drivverket mitt :p :p :p
Så nedlesset med arbeid Alex er for tiden, så nå er det nok kun hans modeller som blir produsert og ikke modding av alt mulig ;)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.376
Og eneste grunnen til at han bruker Esoteric som "base" for sin spiller er at det nye VRDS NEO drivverket er påpass mye bedre enn alt annet som lages og at drivverket er SVÆRT vikig for resultatet ;)
Ang. drivverk for CD/SACD spillere.
Har lest ganske mange ganger i løpet av de siste årene at små produsenter av High-end CD spillere mener at det er et problem det at det nesten ikke leveres drivverk av god nok kvalitet på markedet. - Ja, leste sågar at Burmester nesten holdt på å innstille hele produksjonen av CD spillere p.g.a. dårlig kvalitet på drivverkene. Med dårlig kvalitet menes at drivverket ikke utfører jobben godt nok, ikke selve levetiden på mekanikken.

Og det skal vistnok stå enda dårligere til med SACD drivverk, kontra rene CD drivverk.

Hvorfor er det slik?
Jeg mener, det er nesten ingen grenser for hvor påkostet drivverket/mekanikken i en LP spiller kan være, mens drivverket i en CD spiller max skal koste en 50'lapp.
Er det teoretikerne mot lydfreakerne ? Er det Loekkens holdninger som er dominerende i industrien, nemlig at bare drivverket klarer å lese CD-plata uten altfor mye feil, er dette da godt nok ?

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Ang. drivverk for CD/SACD spillere.
Har lest ganske mange ganger i løpet av de siste årene at små produsenter av High-end CD spillere mener at det er et problem det at det nesten ikke leveres drivverk av god nok kvalitet på markedet. - Ja, leste sågar at Burmester nesten holdt på å innstille hele produksjonen av CD spillere p.g.a. dårlig kvalitet på drivverkene. Med dårlig kvalitet menes at drivverket ikke utfører jobben godt nok, ikke selve levetiden på mekanikken.

Og det skal vistnok stå enda dårligere til med SACD drivverk, kontra rene CD drivverk.

Hvorfor er det slik?
Jeg mener, det er nesten ingen grenser for hvor påkostet drivverket/mekanikken i en LP spiller kan være, mens drivverket i en CD spiller max skal koste en 50'lapp.
Er det teoretikerne mot lydfreakerne ? Er det Loekkens holdninger som er dominerende i industrien, nemlig at bare drivverket klarer å lese CD-plata uten altfor mye feil, er dette da godt nok ?
Alex Peychev har testet. Han satte inn forskjellige drivverk i samme spiller. Altså, et Teac Esoteric VRDS NEO og det fra Denon som står i 3910. Resten, altså analogdel, DACer, preampdel etc etc var identisk. Spilte det lik? Langt i fra. Han gjorde tester rundt omkring og alle viste det samme, de som lyttet foretrakk VRDS NEO hver gang da dette spilte mye mer ekte opp mot virkeligheten. Alex lagde også en forklaring på dette, men den finner jeg ikke for øyeblikket. Altså der kun drivverket, signalet tappet rett etter feilkorrigeringskretsene på selve drivverkmekanismen medførte store lydforskjeller, så jeg velger å tro på en mann med stor teoretisk bakgrunn og ensa større erfaringsgrunnlag enn de fleste.
Det er litt morsomt å lese disse hobbyekspertene her inne som kan belære alle konstruktører om va de gjør feil, men som ikke kan lage noe å skryte av selv. Det er det samme som å dømme når man ser TV, like idiotisk det også ;)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.799
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Hva vet du om denne APL versjonen av Denon 3910?

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Hva vet du om denne APL versjonen av Denon 3910?
Kun at mange mener den spiller bedre enn det meste, i blindtester har faktisk mange foretrukket denne i test med EMMLABS CDSD og DCC2 :D

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Tipper en Pioneer 585 multispiller til 1500kr gjør samme jobben, helst bedre ;D ;D ;D

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Tipper en Pioneer 585 multispiller til 1500kr gjør samme jobben, helst bedre ;D ;D ;D
Hehe, vi får se........................... ;)

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.898
Torget vurderinger
49
Tipper en Pioneer 585 multispiller til 1500kr gjør samme jobben, helst bedre  ;D ;D ;D
Ikke bry deg Viking han er bare misunnelig.... og det er jeg og ;D

Gratulerer forresten ,det begynner å ligne ............hm norges beste anlegg .......... :eek:

Spennende og høre når du får vidunderet i hus .

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Hehe, vi får se........................... ;)
Vil du bytte mot Pioneer 585'en, trenger du ikke tenke på å betale mellomlegg, er grei kar og bytter jevnt jeg....

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Vil du bytte mot Pioneer 585'en, trenger du ikke tenke på å betale mellomlegg, er grei kar og bytter jevnt jeg....
Tror faktisk at jeg etter mye tenking beholder min NWO ;)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Nå er den snart på vei :D Fikk mail fra Alex i dag:
"It's finally ready!
Ships on Monday!
:)
Regards,
Alex Peychev"

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Regne me at du glede dæ! Gratis med ny spiller når den kommer!

hilsen stivert som har fått sæ fult oppgradert Solid-Tech rack ;D

mvh

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Regne me at du glede dæ! Gratis med ny spiller når den kommer!

hilsen stivert som har fått sæ fult oppgradert Solid-Tech rack ;D

mvh
Gler må nu ja ;D Når æ har finni ut kolles spællar`n e så ska æ monter Grand Prix Audio racket mett ;D

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Regne me at det kjæm nå bilda da.......

mvh

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.008
Dette blir spennende!!

Må føles godt å ta den heeelt ut!

Gleder meg til rapporter! ;D ;D ;D

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Er like spent på hvordan det nye racket er som spilleren for min del... ;D

Lavigne skryter jo fælt...

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
191
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Er jo det han håper på ;)  Jeg og Viking skal også ta en uhøytidlig samenligning av APL'en og min dCS Delius. Blir spennende.

Mvh
Dette er jeg spent på.. Har nylig kjøpt meg en Teac X-03 som jeg bruker sammen med min dCS Delius. Det låter rett og slett fantastisk bra!!! ;D Men lurer litt på å få meg en vanlig pre, GamuT D3 og Pass X1 er noen kandidater, men det får bli en annen historie..

Legger ut noen bilder også jeg, det er alltid morro.. 8) Ikke spes bra bildekvalitet da..

Ellers må jeg si at jeg er meget spent på APL monsteret ditt Viking! Legg ut bilder, lytteinntrykk+++ når den har kommet til deg..

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.799
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Teac X-03 var lekker sak den også! Jeg spør liksågodt med en gang, hva er ny- og bruktpris på en slik ca?

mvh

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Tilbakemeldinger kommer så snart spilleren er kommet i hus og varmet opp :)

Topp Bunn