AP Virgo 3, AP Scorpio 1 eller Pioneer S-3EX ?

Macci

Medlem
Ble medlem
30.03.2009
Innlegg
15
Antall liker
0
Av bruktkjøp, hvilket tror dere er beste kjøp: AP Virgo 3, AP Scorpio 1 eller Pioneer S-3EX ?
 

Torek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.07.2008
Innlegg
217
Antall liker
0
AP Virgo 3, AP Scorpio eller Pioneer S-3EX ?

Er det første eller siste utgave av Scorpio?
 

Macci

Medlem
Ble medlem
30.03.2009
Innlegg
15
Antall liker
0
AP Virgo 3, AP Scorpio eller Pioneer S-3EX ?

1 utgaven av Scorpio. Ettersom jeg forstår har den ikke ring radiator, er det en ulempe framfor de AP som har?
 
U

utgatt60135

Gjest
Uten å ha hørt dem hadde jeg tatt Pioneer S-3EX uten å blunke :-X ;).
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.808
Antall liker
564
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Macci skrev:
Av bruktkjøp, hvilket tror dere er beste kjøp: AP Virgo 3, AP Scorpio 1 eller Pioneer S-3EX ?
Når det gjelder VIII er den egentlig beregnet for bruk av sub og det er trykkammerkonstruksjon. Personlig likte jeg ikke dét, gikk heller ikke særlig dypt. Den gir et fantastiskt lydbilde men kunne bli litt aggressiv i øvre mellomtone så den må parres med riktig kilde/forsterkeri. Får man den til, kan det være en fantastisk ht.

Scorpio bør jeg ikke uttale meg om, har hørt den bare så vidt i et uegnet rom.

Pioneer'en har jeg hørt mye pent om og har lyst å prøve den selv.
 

Macci

Medlem
Ble medlem
30.03.2009
Innlegg
15
Antall liker
0
Takk for svar alle. Skal høre på et Pioneer sett idag, men regner med de kanskje blir litt for store for en stue på rundt 21 kvadrat? Scorpio har jeg et bud inne på. Tenker at når de i utgangspunktet er 50k høytalere, må de jo være bra, samt kanskje passe bedre i litt mindre rom...
Anthony Gallo ref. 3.1 da, hørt mye bra om dem også.
Er det en regel å følge, at dyrere høytalere alltid vil låte best, eller kan en 20k sak låte bedre i et rom enn en til 100k? selvfølgelig antar jeg resten av utstyr bør passe sammen, men tenker bare sånn rent generelt nå
 

Macci

Medlem
Ble medlem
30.03.2009
Innlegg
15
Antall liker
0
Hei Gismo
Ser du har Scorpio i din hjemmekino..lyst å komme med noen erfaringer på dem? Er det en høytaler du kan anbefale?
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
En riktig oppstilt Virgo III gjerne i nærfletslytting med riktig forsterkeri kan gi deg uante lytteopplevelser på løpende bånd.Lydbildet er stort både i bredde og ikke minst i dybde, bassen er kontant og impulsiv og aldri utflytende (noe jeg er allergisk for) bassendringer og taktomslag i basstoner er lett hørbart, klarer du deg uten den dypeste bassen er Virgo III en klar anbefaling fra min side (Subwoofer er unødvendig spør du meg) men som sagt velg forsterker med omhu den passer ikke alle.
Hvem som er best av de tre er ett spørsmål du aldri vil få ett fasitsvar på, prøv selv og lytt deg fram til hvem du liker best, selv dette er vanskelig for rom utstyr og utlån er ofte ting som kan legge hindringer i veien fram mot målet ditt.
 
Topp Bunn