Strøm relatert Ansuz priser

Prebs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2013
Innlegg
160
Antall liker
46
Ser at perfect sense i sverige skal kvitte seg med Ansuz og selger dermed med hele 60% rabatt!!! Dette får meg til å reflektere litt over inntjeningen på disse produktene. Vil jo tro at de ikke selger med direkte tap. Tror dere at dette er produkter man tjener mer penger på enn typ andre merker innenfor bransjen? Ser jo at Ansuz ikke er så godt representert i andre deler av verden enn skandinavia. Hva tenker dere??

Erbjudanden - Perfect sense (perfect-sense.se)
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.277
Antall liker
9.517
Torget vurderinger
2
60 % rabatt er ingenting for noe som koster 100-1000 ganger for mye. Hele konseptet er å å selge virkningsløse produkter til så høy pris at noen da tror det MÅ virke siden det er så dyrt.
I forhistorisk tid var kalkylen slik at salgspris var 1.7-2.7 ganger innkjøpspris . Det er faktisk ikke er enn man må ha for å få en hifibutikk til å gå rundt. Kun en hifibutikk i Norge går med solide overskudd , gjett hvilken. Alle hiver seg på produkter med høy avanse fir å klare seg, enten de tror på produktet eller ikke. Ansuz Nordost osv lokker med stor avanse , antagelig langt mer enn 1/(1-0.6)=2.5 faktor . Hvor mye rabatt trenger man for å kjøpe et verdiløst produkt ?
60 % holder ikke !
Hva avansen er på Ansuz kan man se ved å se hva en nettverkswitch eller strømskinne på Elkjøp koster og sammenligne . Pene chassis kan kjøpes billig fra Kina, og chassiset er den dyreste delen i Ansuz sitt foretak, innmaten er bare bløff til 1/1000 del av salgsprisen.
 

Armand

Bransjeaktør
Ble medlem
13.08.2005
Innlegg
2.966
Antall liker
7.018
Sted
Kongsberg
Produktene har i praksis null verdi annet enn at de ser pene ut på utsiden. Kostnadene med å lage disse ledningene og det andre de lager er småpenger i forhold til hva de selges for. Produktutviklingen handler ikke om teknologi, men om markedsføring.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.100
Antall liker
2.291
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Det trenger jo ikke være verre enn at disse produktene er kjøpt inn for en stund siden og har hatt en betydelig prisstigning i mellomtiden. Rabatten er da ift dagens pris selv om produktene kan være kjøpt inn på et tidspunkt med helt andre priser. Husk at mange hifi-produkter har steget voldsomt, spesielt det siste året.
 

Ask4me22

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.06.2016
Innlegg
566
Antall liker
673
Synes kanskje det at en butikk som kaller seg perfect sense skal kvitte seg med Ansuz produkter var det mest interesante, it makes perfect sense spør du meg.. (y)
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.134
Antall liker
2.655
HiFi-freaker er nok dummere og mindre intelligente enn andre freaker🙂 Du kan sikkert selge billig-whisky til premium pris og lure en gruppe whisky-kjennere én gang og that’s it. HiFi-freaker kan du lure gang på gang, du bare endrer litt på brand/markedsføring.🙂
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Produktene har i praksis null verdi annet enn at de ser pene ut på utsiden. Kostnadene med å lage disse ledningene og det andre de lager er småpenger i forhold til hva de selges for. Produktutviklingen handler ikke om teknologi, men om markedsføring.
Sterke ord fra en brabsjeaktør imo.

Jeg stusser også på prisene til så vel Ansuz som mange andre merker- det sagt anerkjenner jeg også at mye "virker" som jeg ikke begripe og forstår noe som helst av.

Prissetting kan gjerne handle om hvilke kundegruppe en retter seg mot også, ingenting helt eksepsjonelt ved det heller.... Alle forstå vel at marginen er høy når en strømkabel koster 6- 700k og et sett høyttalerkabler 1million......

En ting er sikkert, jeg er ikke definert inn i kundegruppen😱
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.603
Antall liker
3.140
Torget vurderinger
0
Ser at perfect sense i sverige skal kvitte seg med Ansuz og selger dermed med hele 60% rabatt!!! Dette får meg til å reflektere litt over inntjeningen på disse produktene. Vil jo tro at de ikke selger med direkte tap. Tror dere at dette er produkter man tjener mer penger på enn typ andre merker innenfor bransjen? Ser jo at Ansuz ikke er så godt representert i andre deler av verden enn skandinavia. Hva tenker dere??

Erbjudanden - Perfect sense (perfect-sense.se)
Det ser ut som Svenskene er mye smartere enn Nordmenn og Danskene vet hva som gir best avkastning......
og kjenner historien til Molboernes utvandring til Norge i tidligere tider.
Selv med 60% RAAAAAAABAAAAAATT er det ingen Svensker som tar agnet....... :unsure:
Muligens dukker det opp noen smarte Nordmenn som slår til på tilbudet og får varene sendt til Strømstad for Pick-Up ?
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.702
Antall liker
58.719
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Først vil jeg si at jeg ikke forsvarer prissetting eller noe som helst vedr Anzus.
Ikke noe rart at folk reagerer, og mistenker at salgskjeden her har spesielt høye påslag på avansen.
Prisene synes å være helt ute av proporsjoner.

For ordens skyld vil jeg likevel påpeke at det her ser ut til dreie seg om salg av demo og brukte produkter.
Det er altså ikke snakk om så stor rabatt på nye ting.

Screenshot_20230508_180751.jpg


Kanskje ikke så ofte man ser 60% avslag, men 50% er ikke uvanlig på ting som er tatt i innbytte eller vært brukt i demo-sammenheng.
 

Jazzmann

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.02.2012
Innlegg
98
Antall liker
225
Torget vurderinger
3
Ikke at jeg hverken forsvarer prisene, marginer eller selve produktet her. Men det er snakk om demo og innbytte varer.

Kopiert fra nettsiden til Pefect Sense:
stort urval av begagnade produkter tillgängliga i form av kundinbyten och demoprodukter.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Hysj!🤫
Vi leser det vi vil lese, og dette er en fin anledning til å agere moromann og øse av overfylt edder og galle🤭
Livet er jo så fordømt enkelt ellers😝
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.603
Antall liker
3.140
Torget vurderinger
0
Kablene er mao ferdig "innbrent" og med DEN kostnaden på toppen, som man slipper, i dette tilfellet.....
så begynner det å ligne på et skikkelig "RØVERkjøp".....? :unsure:
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.778
Antall liker
718
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Jeg har litt erfaring med ansuz. Fikk bedre lyd med denne enn ansuz strømrens og strømkabler.

En ting er om det er snakk om tulleprodukter, men foregår dette på lovlig vis?
 

Vedlegg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.503
Antall liker
84.369
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Jeg har litt erfaring med ansuz. Fikk bedre lyd med denne enn ansuz strømrens og strømkabler.
Hva ble bedre, det blå lyset? Kommer gjerne på visitt og hører en A-B test!
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.503
Antall liker
84.369
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Er det mer fornuftig i dine øyne å kjøpe ansuz kabler strømrens til 500K som tilfører støy enn sunn fornuftig diy?
Jwg stoler på ørene, ikke øynene. Kommer gjerne på A-B test om du er villig til det
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.503
Antall liker
84.369
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Jwg stoler på ørene, ikke øynene. Kommer gjerne på A-B test om du er villig til det
Jeg misforstod, beklager. Jeg trodde et øyeblikk at du hadde brukt en formue på et Anzuzprodukt. Sorry herfra!
 
Topp Bunn