anlegg til 6000kr..

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Fant nettop ut at NADen ikke hadde inngang for platespiller.. Da er det uaktuelt (med mindre jeg finner en styggbra platespillerforsterker for 500kr)

gix

Medlem
Ble medlem
17.11.2005
Antall liker
0
Fant nettop ut at NADen ikke hadde inngang for platespiller.. Da er det uaktuelt (med mindre jeg finner en styggbra platespillerforsterker for 500kr)

Cambridge har vel RIIA trinn til 500.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
men Cambridge integrert koster jo 3500kr med MM-inngang. :p

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
noen som veit om CD-spilleren Cambridge D300 er bra?

O

om.s

Gjest
Nå tar jeg en sjans, har ikke og gidder ikke, lese hele tråden, men tar rev i segla, ANNLEGG til 6K?!!!!
seriøsiteten segler her på egen hånd, mini rack på el-kjøp om du forventer "alt"..

muvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
noen som veit om CD-spilleren Cambridge D300 er bra?
Spørs jo hva "ettellerannet" som står på Sony'en din. ;)

Ikke sikkert Cambridge'n er noe bedre.

Mvh
Rolf

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Nå tar jeg en sjans, har ikke og gidder ikke, lese hele tråden, men tar rev i segla, ANNLEGG til 6K?!!!!
seriøsiteten segler her på egen hånd, mini rack på el-kjøp om du forventer "alt"..

muvh
om, da!

Ikke alle har penger å bruke på dette, og jeg synes det er bedre å spørre her enn å dra på elkjøp. ;)

T

Thomas_Lutro

Gjest

muvh
Fleiper du? Eller mener du i ramme alvor at mannen ikke har rett til å bestemme selv hvor mye han skal bruke på hifi?

Hvis du ikke har noen kunnskap om utstyr i de lavere prisklassene må du gjerne unnlate å kommentere det.

Snobberiet ber jeg pent om at du sparer oss for.

O

om.s

Gjest
om, da!

Ikke alle har penger å bruke på dette, og jeg synes det er bedre å spørre her enn å dra på elkjøp.  ;)
He he, RoDa du demper dette bra, men jeg lar alikevel påstanden min stå åpen ;)
Off the record: ta deg, og fruen på en GB tur utover våren og vær med å tune inn ett dritt rom, med ett meget godt anlegg i ;D
Spennende med oppgraderinger og ny vinyl satsing.......

mvh

O

om.s

Gjest
Fleiper du? Eller mener du i ramme alvor at mannen ikke har rett til å bestemme selv hvor mye han skal bruke på hifi?

Hvis du ikke har noen kunnskap om utstyr i de lavere prisklassene må du gjerne unnlate å kommentere det.

Kunnskap om utstyr i lavere prisklasser du, ;)

He he, sånne kommentarer var det jeg ventet meg.....

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Off the record: ta deg, og fruen på en GB tur utover våren og vær med å tune inn ett dritt rom, med ett meget godt anlegg i  ;D
Spennende med oppgraderinger og ny vinyl satsing.......
mvh
Helt klart!

Men kan hende det ikke blir før Arken-tid ;)

Gleder meg til dette, og husk døren står oppe i Moss. ;)

O

om.s

Gjest
Helt klart!

Men kan hende det ikke blir før Arken-tid  ;)

Gleder meg til dette, og husk døren står oppe i Moss.  ;)
Takker for hyggelig sms, og tror jeg er på vei oppover i midten/slutten av jan... bør legge inn ett par dager i moss da......

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Takker for hyggelig sms, og tror jeg er på vei oppover i midten/slutten av jan... bør legge inn ett par dager i moss da......

mvh
Veldig bra. Snakkes.

R

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
du kan da få et anlegg til 6000kr.. dessuten er prisen min hevet litt pga jeg nylig fikk inn litt kæsj.. står nå med Cambridge Azur 640A forsterker til 3500kr (med phono) og B&W DM602 til 4200kr..
kanskje en cd-spiller i tillegg.
Kabler til 1000kr, men det regner jeg ikke inn her..

virkelig, de fleste på min alder (17) har ikke råd til forsterkere til over 5000kr og slikt.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
og hvis det var Sony'en min det ble referert til med "sonyen din er kanskje bedre" så er det egentlig lite trolig at den er bedre (pluss at den ikke er min, bare bruker den i stua).. Den er nemlig utrolig dårlig (og litt slitt).. må finne ut hvilken det er sporenstreks.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
noen som vet om Azur 640A har pre-out utgang forresten? da kunne jeg brukt det til bi-amping ved senere anledning..

L

Ludo

Gjest
Cambridge Azur 640A høres fornuftig ut.

Du bør kanskje vurdere Epos høyttalere - de har mye morolyd :) Tenker da på ESL3 som selges på Lyric til 2890.- pr par, evt M5 som selges for 5200.- pr par.

Forøvrig så har du funnet deg en meget artig hobby som er bortimot altoppslukende - du kommer nemlig aldri i mål... Men du verden så gøy det er underveis ;)

Lykke til !

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Sånn, ja!

Der begynner det å bli til noe. :)

Cambridge Azur 640A

B&W DM602s3

3500,- + 4200,- = 7700,-

Det er selvfølgelig helt ok med nytt, men her ville jeg STERKT vurdert å kjøpe noe brukt.

F.eks. Krix Equinox høyttalere, og en NAD C370?
(Da hadde du t.o.m. hatt en tusenlapp til overs ;) )

Sonyen ville jeg lånt/brukt frem til du finner ut hvordan du synes det låter.
For lyst? For mørkt?
Så kunne du kjøpt en cd-spiller som drar i riktig retning.

Prøv også å få lyttet til flere høyttalere.
Ludo sine råd høres smarte ut.

R

O

om.s

Gjest

Ser nå at dere har kommet frem til en god kombinasjon, men det lå alikevel ett visst alvor i det jeg skrev om el kjøp.
Har faktisk ved to anledninger hørt ett par midi anlegg som til denne prisen låt overbevisende, det var heller ikke noe pakke tilbud men var sammensatt som ett lite og godt stereoanlegg til prisen.

Litt sleivete fremlagt fra min side.....

mvh

N

nb

Gjest
IKKE sett av 1000 til kabler, det er i alle fall mitt primære råd. Gå på Elkjøp eller Clas eller en sjappe som selger studioutstyr, da får du noen som ser ganske tøffe ut og som koster nesten ikkeno.

Ellers lykke til!

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Syntes at Fusion serien (og fjorårets MXm) var litt vel slappe i bassen.. Den der Epos har jeg ikke hørt desverre.. Hvor selger dem egentlig den? Noen som vet om lydbildet til Epos ELS3 passer sammen med Cambridge Azur 640A?

Syntes B&W DM602 var en god høyttaler når jeg var å hørte på den sammen med Cambridge'n. Men kabler fra elkjøp? Vet ikke helt med det.. Akkurat den delen bekymrer jeg meg ikke for heller (får dekket akkurat det av foreldrene mine.. :p)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Er også viktig at den har Pre-Out da, siden jeg har planer om å koble på et ekstra kabelpar og en ekstra Effektforsterker, sannsynligvis Cambridge P500 (like barn leker best), og sette en høyttaler på hver forsterker (med bi-wiring og bi-amping altså)..

Har Epos ELS3 god bass? (glemte å skrive det i forrige innlegg.)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Rotel RA-01.. noen som vet om den er sterk nok for B&W DM602, har ikke så veldig greie på det egentlig..

Marantz 4001 og 4400 er også aktuelt..

Cambridge 640A er fortsatt den beste jeg har hørt i forhold til pris..

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
nå er det litt sånn at jeg digger B&W også.. :p
Syns de var gode å høre på og ganske pene i tillegg..
Veit ikke jeg as.

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
Kanskje du går glipp av noe... Lurt å ta seg tid og være litt grundig. Selv om det er kjedelig å vente, så kan det lønne seg i lengden. Her snakker jeg av erfaring, men du bestemmer selvfølgelig selv. Black Pearl er meget solid bygget, har god følsomhet, gode elementer og deilig speilblank sort finish. Garantert penere enn B&W(min mening).

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Kan hende jeg kombinerer Rotel med B&W..
Ikke det at det betyr noe for valget mitt, men B&W høyttaleren finnes i kirsebærtre, og det er hylla/reolen jeg skal sette dem på lagd i..

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
De høyttalerne har da 25-100W som operational (eller no) level..
Vil det da være for lite med 40W, har hørt at høyttalere kan sprenge når det er for lite med watt fordi forsterkeren mister kontrollen..

Noen som vet bedre enn meg?

T

timc

Gjest
Du sprenger høyttaleren dersom du tilfører forvrengte signal (at det skurrer) Dersom lyden er ren og pen, er det bare å pøse på.

PS: noen som har testet 400W på Klipsch? ;)

Mvh

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
så jo renere lyd (lav THD) du har jo mindre sjanse er det for å sprenge?

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Hva er best? Rotel RA-1 (RA-2 uten fjernkontroll) eller Cambridge Azur 640A?

yell

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.11.2003
Antall liker
0
og hvis det var Sony'en min det ble referert til med "sonyen din er kanskje bedre" så er det egentlig lite trolig at den er bedre (pluss at den ikke er min, bare bruker den i stua).. Den er nemlig utrolig dårlig (og litt slitt).. må finne ut hvilken det er sporenstreks.

Hei!

Du har sikkert en PC stående?  Last ned" foobar 2000", kjøp deg en overgang fra minijack til rca fra lydkortet, lag deg et par kabler, populært kalt Dikemark.(RoDa har en meget god oppskrift på disse!) Du må betale rimelig mye skal du slå dette lydmessig, med en cd spiller, selv med integrert lydkort... Lykke til!

-Y

K

Konrad_Johnsen

Gjest
De høyttalerne har da 25-100W som operational (eller no) level..
Vil det da være for lite med 40W, har hørt at høyttalere kan sprenge når det er for lite med watt fordi forsterkeren mister kontrollen..

Noen som vet bedre enn meg?
Jeg brukte NAD C370 (120w) på mine DM 602s3, og de skrek etter mer.

B&W må ha effekt for å våkne!

Augustus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.09.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Hei!
Min samboer har Cambridge, 500-serien CD-spiller og forsterker. Sammen med Linn Kan, til 5000,-, låter det farlig nær mitt oppsett.. Selv når jeg hadde en betydelig bedre CD-spiller til låns. Tror derfor at du trygt kan satse på Cambridge. Tror også at du kanskje bør sjekke andre høyttalere enn B&W. Jeg startet min "karriere" med B&W, men fant raskt ut at det måtte byttes. Også til samboerens anlegg var det i utgangspunktet B&W som var aktuelt, men etter lyttetester var det klart at de ikke på noen måte var overbevisende. Det var rett og slett flere høyttalere som låt bedre til prisen. Spesielt kan nevnes Linn (naturlig nok) og Epos, det ble Linn for henne pga utseendet.

Og jeg er helt enig, for 6k (7700) for forsterker og høyttalere er det fullt mulig å få et fett anlegg!

Lykke til videre!

mvh

swr

PS. Lytt før du kjøper!!!!!!

C

Cyber

Gjest
Har selv trålet litt frem og tilbake, og har et liknende budsjett. Cambridge 640A virker som nokså ensom majestet i prisklassen under 5K. Skal du ha noe bedre må du opp på H/K 970 eller XTZ A-100, men begge koster rundt 5K og blir litt mye i forhold til både ditt og mitt budsjett.

Jeg for min del har Focal høyttalere og er har få muligheter til å pendle frem og tilbake og låne utstyr. Er det noen her som har prøvd en kombo med Cambridge Audio 640A + 640C? Vil det bli "skarp" diskant, bør man heller finne en "varmere" cd spiller?

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
men jeg vet ikke om noe sted som jeg kommer meg lett til (i Oslo eller Akershus altså) som selger Epos, heller ikke Linn..

Hadde tenkt til å kombinere Azur 640A med en P500 effektforsterker og bi-ampe anlegge egentlig.. Da hadde det jo vært mer kraft (eller har jeg misforstått?)..

Dali hadde alt for mye diskant.
Tannoy likte jeg ikke, de hadde litt for slapp bass til å høre på hovedsakelig Rock og House med..
Audio Pro syns jeg låt litt rart..
(Hadde jo vært flott om jeg vant en million.. da kunne jeg kjøpt meg det absolutt beste.. :p)

Hvis det tilfeldigvis er noen som har lyst til å kjøpe min 2år gamle radiostyrte Kyosho Mini-Z bil hadde det vært lettere å ha nok penger (da kunne jeg kjøpt B&W CM1, den beste jeg har hørt på til nå)...
http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=6810009&sid=2a0fdWbDw221204&pos=3&tot=8

:p Men hvis noen kan si meg hvor jeg kan høre de høyttalerne er det fett..

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
apropos tidligere nevnt å bruke lydkort og det: det går ikke hos meg fordi pcen står i et annet rom, og den er heller ikke bare min

Topp Bunn