Ønsker anbefaling Anlegg til å streame spotify fra android

RuneTv

Medlem
Ble medlem
27.03.2012
Antall liker
1
Jeg har fått i oppgave av svigerfar å finne ett ok anlegg til å streame spotify fra android telefon. Hadde oppgåven vore å finne anlegg til apple så hadde det vore enkelt, men siden jeg har null erfaring med android så er jeg på tynn is..
Har android noe tilsvarende som airplay, eller er det bluetooth som da er løysninga?
Svigerfar er absolutt ikke teknisk, så det må være veldig enkelt å bruke. Kan Geneva Model S DAB vær en OK løysning?
Prislapp rundt 3000kr. Er det mulig å finne en som også har cd-spiller så er det ett pluss.

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.060
Sted
Bergen
Sonos vil nok være det enkleste. Et annet alternativ er om du får tak i en squeezebox. Den kan kobles mot et hvilket som helt anlegg. Det som er best er at Spotify ikke kjører på telefonen, men på anlegget. Da er man ikke så avhengig av at det trådløse nettverket og man slipper å lade telefonen så ofte.

RuneTv

Medlem
Ble medlem
27.03.2012
Antall liker
1
Ett problem med squeezebox er at da må han ha en pc som kjører squeezeserver hele tida...
Sonos-alternativet ser bra ut. Ville denne spille OK i en liten stove? Kan selfølgelig ikke sammenlignes med frittstående høyttalere.

tommo21

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
162
Torget vurderinger
26
Nad D3020 til 3498,- på Hifiklubben. Har bestilt denne selv for det samme formålet som nevnt.

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.060
Sted
Bergen
Ett problem med squeezebox er at da må han ha en pc som kjører squeezeserver hele tida...
Sonos-alternativet ser bra ut. Ville denne spille OK i en liten stove? Kan selfølgelig ikke sammenlignes med frittstående høyttalere.
Squeezebox må ikke ha squeezeserveren gående for å streame Spotify. Men den dagen logitech kutter den sentrale serveren må man kjøre den uoffisiell Spotify pluginen og den kjører på squeezeserveren. Så Sonos er nok et tryggere valg.

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.429
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Nei, man MÅ ikke. Min Touch kjører som standalone unit. Begrensningen blir da at man ikke kan hekte på en veldig stor harddisc, for da trenger den PC/Mac hjelp. Men for å spille av Wimp/Spotify samt nettradio klarer den seg fint alene, enn så lenge.

Topp Bunn