Anlegg med konas velsignelse og litt til

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.725
Sted
Verdens navle
Torget vurderinger
2
Etter flere måneder uten skriblerier i tidligere anleggstråd tenker jeg at jeg kan like så gjerne opprette en ny, både fordi det er lenge siden jeg skrev noe i den tråden og fordi det har jo skjedd noen endringer…

Slik så det ut før
IMG_4E7C2AA6-C05B-4475-BDA6-7DEF2A5DC080.jpeg

En Denon forsterker og et par Energy høyttalere, en svært lang benk med plater og en platespiller oppå. Høyttalerne klint inn i et hjørne på høyresiden og uten veldig mye på venstre (svært asymmetrisk).
Så var kona og jeg en tur i Ski hos Jørgen, og med på turen hjem hevar det et par halvvoksne esker…
Utpakking og sånn gikk rimelig greit, men noe måtte gjøres med oppsettet.

IMG_1615.jpeg

Det kan se ut som om høyttaleren på høyresiden fremdeles er klemt inn i hjørne, men den har relativt godt med luft, og kan lett flyttes ved mer «kritisk» lytting 🫣

Da begynner jakten på en mer passende forsterker…

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
41.489
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Grattis med bra kjøp. Jeg kommenterte faktisk de høyttalerene når jeg var innom der lørdag - og syntes de burde vært solgt :)

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.725
Sted
Verdens navle
Torget vurderinger
2
Så langt, kjempefornøyd! Låter langt over forventningen med den forsterkeren jeg har i stua akkurat nå. Mellomtone og diskant har en klarhet og gjennomsiktighet du absolutt ikke forventer å finne i bruktkjøp til den prisen (uansett om jeg spiller via Spotify, strømmer fra serveren min eller lytter på vinyl), bassen er utrolig rask og presis samtidig som den er rimelig dyp. Føler ikke behov for sub (i stua mi nå), faktisk ikke veldig langt unna (det jeg kan huske ;) ) Celestion 7000 klarte (i samme stue, men med en helt annen forsterker). Det (Celestion) er en ganske mye større høyttaler, med 2 x 8" i et lukket kabinett, samtidig er ML mye penere å se på...så her er en klar vinner, fatter ikke at de ikke forsvandt før jeg hentet de :ROFLMAO: (Lucky me!)

Sist redigert:

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.725
Sted
Verdens navle
Torget vurderinger
2
Bare kjedelig ferien er over for min del, men heldigvis er det meldt ikke sånn supervær fremover slik at det er legitimt å benytte ettermiddager og helger foran anlegget :)

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.725
Sted
Verdens navle
Torget vurderinger
2
Flotte høyttalere, pent anlegg. Hvilken type vinylhyller er dette?
Takker :)
Vinylhyllene er noe så enkelt som hvite Ikea Bestå, de er dessverre ikke helt idelle da rommet er litt i laveste laget...får ikke de største coverne inn (eks. David Gilmour - On An Island) det blir rett og slett litt lavt under "taket" :sneaky:

Bonus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.09.2024
Antall liker
597
Sted
Trondheim
Jeg har noen vinylplatehyller fra Glorious. De er perfekte og solide, men angrer litt på at jeg valgte sort fremfor hvit. Ingen stor skade, men hvit bryter fint mot alt det mørke, derfor spørsmålet 😊

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.725
Sted
Verdens navle
Torget vurderinger
2
Så får vi se hvordan det blir dersom veggfargen endrer seg, kan fort skje da den mørkeblå har hengt på veggen siden 2019... :rolleyes:

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
71.635
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Må kanskje en tur til, da!? Men det er litt grenser for hvor my jeg kan trekke i hus på noen få dager med (nettopp) konas velsignelse…
Hvis en skal drive med dette, er en nødt til å ha grei kjerring. Det er egentlig en betingelse. 😊
Du har klart å fått dratt inn en del vinyl på stua, så helt håpløst kan det da ikke være? 😉
Gratulerer med Martin Logan. 🙂

Topp Bunn