Ang. moderering

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.599
Torget vurderinger
1
Audio Optimum skrev:
...Å påstå at dere gjør deres beste er et bomskudd, for hvis så var tilfelle er det mange profilerte deltakere på dette forumet som hadde blitt utestengt... Og bevisene på mine sure oppgulp ligger lett tilgjengelig for de som er interesert.. Moderatorene har også blitt gjort oppmerksomme på dette i tilegg når trådene har tatt av ser men jo vitterligen også hvem som overvåker "skittkastingen"... og hvem som har amnesti..
Skal ditt innspill ha noen effekt, så må du peke på ett eller flere eksempler. Ingen vits å gå rundt grauten.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Det blir litt som skoledebatten et annet sted på forumet. Vi kan ikke skylde på moderatorene at folk ikke kan oppføre seg. Når det er sagt så er det forferdelig trist at flere og flere tråder blir ødelagt av krangling og usakeligheter. Og ja, jeg har blitt moderert jeg også. Det var vel fortjent ;)

Mvh Elektron

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.441
Torget vurderinger
2
Audio Optimum skrev:
For ordens skyld hadde jeg ikke lyst til å nevne noen konkrete i denne tråden og jeg har også sendt pm på oppfordring for å slippe navngitt "oppvask" på forumet om du forstår...
Nå fikk jeg derimot en ny oppfordring.. ???

mvh
Det er ikke på sin plass å ta oppvask i en tråd som omhandler noe annet, men i denne tråden diskuteres "oppvasken", og her er det helt greit.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.441
Torget vurderinger
2
Audio Optimum skrev:
Pana, audiofreaks og din moderator bjornh for å nevne noen.... egentlig unødvendig da jeg har brakt dette opp tidligere..

mvh
Hvis du tror at jeg gir forskjellsbehandling til Pana og Audiofreaks så vil jeg kanskje si at du er paranoid. Jeg har ikke noe forhold til noen av dem, og de må forholde seg til reglene på linje med alle andre. Det har pågått mange debatter rundt Audiofreaks, og i noen tilfeller har jeg forsvart Peter fordi det etter min mening har vært riktig i gitte sammenhenger, men jeg tror ikke Peter føler seg så veldig beskyttet på HFS.

Når det gjelder Bjørn så vet jeg at du reagerte veldig på hans innlegg i tråden om EC, men jeg tror ikke du skal legge så mye i det. Bjørn skrev om rykter han kjenner til, og som jeg også forklarte deg den gangen, så er det akkurat samme rykter som jeg (og mange andre) har hørt, og her tror jeg du reagerer overdrevent pga. din egen tilknytning. Bjørn driver forretning, men jeg tror ikke han tenkte på det når han skrev det han gjorde. Jeg klarer rett og slett ikke å se noen agenda i forhold til hans bransjetilknytning.

Det er ingen tvil om at Bjørns bransjetilknytning gjør at han vil være under lupen hos flere, og det er også derfor jeg selv veldig sjelden blander meg inn i diskusjoner. Hvis jeg gjør det så vil alltid noen klare å vri og vende på at jeg da har en agenda ovenfor Høium Hifi (som jeg eier).

A

Audio Optimum

Gjest
pedal skrev:
Audio Optimum skrev:
...Å påstå at dere gjør deres beste er et bomskudd, for hvis så var tilfelle er det mange profilerte deltakere på dette forumet som hadde blitt utestengt... Og bevisene på mine sure oppgulp ligger lett tilgjengelig for de som er interesert.. Moderatorene har også blitt gjort oppmerksomme på dette i tilegg når trådene har tatt av ser men jo vitterligen også hvem som overvåker "skittkastingen"... og hvem som har amnesti..
Skal ditt innspill ha noen effekt, så må du peke på ett eller flere eksempler. Ingen vits å gå rundt grauten.
Det har du rett i... I en av trådene ang. Abrahamsen går Pana ut å beskylder Per Abrahamsen for tyveri og i tilegg supplerer med grove karakteristikker av personen...Pana er kanal for EC...
Jeg har selvfølgelig bransjetilknytning til Abrahamsen men det har jeg også til betydelig grovere skyts på hifi kartet.. Denne tilknytningen har jeg aldri lagt skjul på... Ingen av Panas innlegg ble moderert i denne tråden og hvis du ser på ref. til Høvdingen ang. Peter audiofreaks går amnestiet hans på att han burde få lov til å forsvare seg.... Og det er greit nok, men hans karakteristikker mot min person med trusler på pm bla.hadde kun grobunn i min forbauselse over innholdet i Edge gcd i forhold til prisforlangende...

Høvdingen skrev:
Audio Optimum skrev:
Pana, audiofreaks og din moderator bjornh for å nevne noen.... egentlig unødvendig da jeg har brakt dette opp tidligere..

mvh
Hvis du tror at jeg gir forskjellsbehandling til Pana og Audiofreaks så vil jeg kanskje si at du er paranoid. Jeg har ikke noe forhold til noen av dem, og de må forholde seg til reglene på linje med alle andre. Det har pågått mange debatter rundt Audiofreaks, og i noen tilfeller har jeg forsvart Peter fordi det etter min mening har vært riktig i gitte sammenhenger, men jeg tror ikke Peter føler seg så veldig beskyttet på HFS.

Når det gjelder Bjørn så vet jeg at du reagerte veldig på hans innlegg i tråden om EC, men jeg tror ikke du skal legge så mye i det. Bjørn skrev om rykter han kjenner til, og som jeg også forklarte deg den gangen, så er det akkurat samme rykter som jeg (og mange andre) har hørt, og her tror jeg du reagerer overdrevent pga. din egen tilknytning. Bjørn driver forretning, men jeg tror ikke han tenkte på det når han skrev det han gjorde. Jeg klarer rett og slett ikke å se noen agenda i forhold til hans bransjetilknytning.

Det er ingen tvil om at Bjørns bransjetilknytning gjør at han vil være under lupen hos flere, og det er også derfor jeg selv veldig sjelden blander meg inn i diskusjoner. Hvis jeg gjør det så vil alltid noen klare å vri og vende på at jeg da har en agenda ovenfor Høium Hifi (som jeg eier).
At du tror jeg er paranoid får stå for din egen oppfattelse av meg og min tolkning av innlegg fra visse debatanter... Ang. bjornh ligger det mere enn en vag påstand fra hans side.. Han mer en antyder bakgårdssalg og med klar henvisning til at klubben ordnet opp pga. dårlig suport fra gamle Ec alias Per Abrahamsen.. Det var stikkord versjonen...

Ang. Peter så har du rett i at han ikke blir veldig beskyttet eller retter sagt hans produkter.
Men jeg ser faktisk et stort problem hvis det er slik at omtale av hans produktportefølje skal gi verbale rettigheter som går på personangrep...

mvh

mvh

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.441
Torget vurderinger
2
Litt oppsummeringer:

Abrahamsen hadde teknisk sett EC navn på sine printkort, og om han hadde lov til det eller ikke er en ting, men at det er et tema er det ingen tvil om. Jeg kunne ikke slette en slik debatt da det hadde rot i en reell situasjon.

Dette med Bjørn og hans uttalelser - jeg ser fortsatt ikke hvilken agenda Bjørn skulle ha utenom å fortelle om rykter som var nokså velspredd i hifi miljøet, og det inkluderer bakgårdssalg (som også var nokså velkjent i markedet da ansatte på Hifi Klubben har fortalt rykter i årevis). Jeg er enig i at det beste ville vært hvis Bjørn ikke hadde sagt noenting, men gjort er gjort, og jeg kan ikke se at han brøt med noen regler.

De eneste ekemplene du kommer med omhandler Abrahamsen, og det er forsåvidt forståelig at du irriterer deg over disse sakene, men jeg klarer ikke helt å se hvordan vi selektivt gir amnesti til enkelte, mens andre blir moderert.

Alle moderatorene vil nok ta forskjellige avgjørelser i forskjellige tilfeller, men for min egen del så kan jeg bare si at jeg forsøker å vurdere hver enkelt situasjon isolert sett, og i min bok gjelder reglene likt for alle (uansett hvem det er).

Men jeg ser faktisk et stort problem hvis det er slik at omtale av hans produktportefølje skal gi verbale rettigheter som går på personangrep...
Personangrep er aldri tillatt uansett.

Topp Bunn