Ang. Fosses og VidarPs vintråd

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Fosse skrev:
Vidar P skrev:
... det gjør meg forsåvidt ingenting å bli forsøkt mobbet av Rudi på denne måten, det tar jeg uhyre lett på.
Det er vi sannelig to om.

Har forresten lånt dagen til chablis, riesling og prosecco i solsteiken før jeg avsluttet med lun oksefilet, slik forledes man til å tro det fortsatt er ferie.
Høres ut som en vettug næringsliste. Har første feriedag idag jeg, og det er indisk mat. Jammen fikk vi ikke fisket opp en Cabernet fra Penedes gitt.. Torres sin legendariske Mas La Plana er vel verdt å google opp, lese seg opp på, og bestille. Et varp av en vin, og nærmest en sensasjon da den kom.

NB;
Utviklingen her i tråden er ikke nødvendigvis en tilfeldig avsporing; dette er omtrent blåkopi av det som utløste den store stormen i Lyra-tråden.

Vedlegg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Dette skal være "kommentarer og hjelp" til formuet og så begynner dere å messe om mat...Nei, makan her må vi få sletta noen innlegg. Dette gir jo ingen mening... ;D

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
For det første: trådstarter kan endre tittel på tråden ved å endre sitt innlegg og det er det som skjedde i den anliggende tråden. Om det skulle vært moderert? Vet ikke. Hvis noen syns det er fornærmende, antar jeg de sier i fra om det og bruker "rapporter til moderator"-knappen.

For det andre: det å sende en PM til hver og en vi modererer syns jeg blir unødvendig. Jeg antar at de som deltar i debatter følger debatten og således får med seg hvis noe slettes. Det er bare å ta kontakt med oss hvis dere lurer på noe.

For det tredje: Høvdingen har helt rett i at vi kom for sent inn i denne tråden og det er et ansvar dere som brukere også har. Det kan ikke forventes at moderatorene på sentralen skal ha full oversikt over alt til enhver tid og det er også derfor "Rapporter til moderator"-funksjonen finnes. Når vi da kommer inn i en slik tråd som allerede er "moderert" av brukerne, er det en mildt sagt vanskelig jobb - det er ikke mulig for oss å hente fram innlegg som er blitt redigert av en bruker og som sådan så blir denne tråden et eksempel på at moderering går utover innlegg som iofs ikke bryter noen regler, men som alene ikke gir noen mening.

Igjen og som jeg har nevnt før: det hadde vært fint å høre hva brukerne mener vi skulle ha gjort i slike tråder, framfor å bare få kritikk for "slett moderering". Skal vi la en tråd gli ut i det fullstendig usammenhengende og kaotiske, slik denne tråden var blitt? I så fall får vi kjeft for ikke å ha grepet inn og bare latt det skure og gå. Skal vi gå inn å moderere det på noen som helst måte og hvordan da? Det var det jeg valgte å gjøre, men det ble galt det og. Jeg klarer ikke å la være å tenke at dette er en tråd som kunne blitt ordnet mye lettere hvis noen hadde gitt beskjed til oss tidligere slik at vi faktisk kunne grepet inn før det sklei helt ut.

Som jeg har sagt før: driften av dette forumet er et fellesansvar og også dere som brukere må ta den delen av ansvaret.

J

J.J

Gjest
Mbare skrev:
det er ikke mulig for oss å hente fram innlegg som er blitt redigert av en bruker
MEN det er jo det jeg har sagt i en annen tråd om nettopp dette... hvorfor skal det være så pokker så lang tid for å kunne endre det enn sier ... ???

La det være maks en 1 time .... MAKS ...... da rekker du og lese korrektur og tenke over det du har sagt.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Når trådstarter sutrete og hevngjerrig kun for å ødelegge tråden sletter sine egne innlegg er det grunn for moderatorer å gripe inn. Dette har skjedd flere ganger av samme medlem. La innleggene stå som en bauta over en infantil tøysebukk. ikke noe poeng i å modere Fosse og Vidar P.

P

Parelius

Gjest
Jeg har ennå ikke forstått hva det var å moderere etter at trådstarter slettet sin tilstedeværelse. Hvorfor skulle noe modereres? Bare fordi vi har moderatorer? Den som Gud har gitt et embede etc.

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Fordi tråden var

1. Off-topic så det holdt
2. Inneholdt flere innlegg som i beste fall kunne forstås som personangrep
3. Flere av innleggene ga lite til ingen mening fordi de refererte til andre innlegg som var fjernet

Er ikke det grunn nok?

P

Parelius

Gjest
Mbare skrev:
Fordi tråden var

1. Off-topic så det holdt
Off og ON; En prater vel om det som faller en inn mens en venter på nyhende. Å avspore en tråd er selvfølgelig ikke bra, men ikke alle Off topic er en avsporing, ganske enkelt fordi trådens spor har mer eller mindre dødd ut (til den igjen kommer til liv?). Når det som er ansett som Off topic bare fyller ut et tomrom så er det ikke så farlig. Litt småprat til noe nytt vedr. topic kommer. Slikt small talk er godt for fellesskapet når det ikke knerter det som er topic.

2. Inneholdt flere innlegg som i beste fall kunne forstås som personangrep
Moderer!

3. Flere av innleggene ga lite til ingen mening fordi de refererte til andre innlegg som var fjernet
Det er ikke en moderators oppgave å gi mening til noe meningsløst!

Er ikke det grunn nok?
Den ene grunnen var god. Resten synes jeg var skivebom.

Tillegg:

Jeg ser nå at siste periode i mitt forrige innlegg bør kjennes dødt og maktesløst. Det var skrevet i en frame of mind som jeg i ettertid ser blir lest som en personkarakteristikk av enhver normal leser. Det var ikke tanken, men det er den meningen som formidles. Beklager den. Resten står jeg selvfølgelig ved.

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Vel. Jeg lot alt snakket om vin stå, for det var hyggelig prat. Det som ble moderert vekk handlet stort sett om personer og personangrep, ergo punkt 2 og delvis punkt 1. Nei, det er ikke min jobb å gi mening til noe meningsløst, men å faktisk forsøke å gjøre en tråd forståelig og sammenhengende trodde jeg var en del av arbeidsbeskrivelsen til jobben min (i hvert fall når en tråd blir "meningsløs" grunnet en rekke hendelser som brukerne iofs ikke kan rette opp i, slik tilfellet var her).

Topp Bunn