For det første: trådstarter kan endre tittel på tråden ved å endre sitt innlegg og det er det som skjedde i den anliggende tråden. Om det skulle vært moderert? Vet ikke. Hvis noen syns det er fornærmende, antar jeg de sier i fra om det og bruker "rapporter til moderator"-knappen.
For det andre: det å sende en PM til hver og en vi modererer syns jeg blir unødvendig. Jeg antar at de som deltar i debatter følger debatten og således får med seg hvis noe slettes. Det er bare å ta kontakt med oss hvis dere lurer på noe.
For det tredje: Høvdingen har helt rett i at vi kom for sent inn i denne tråden og det er et ansvar dere som brukere også har. Det kan ikke forventes at moderatorene på sentralen skal ha full oversikt over alt til enhver tid og det er også derfor "Rapporter til moderator"-funksjonen finnes. Når vi da kommer inn i en slik tråd som allerede er "moderert" av brukerne, er det en mildt sagt vanskelig jobb - det er ikke mulig for oss å hente fram innlegg som er blitt redigert av en bruker og som sådan så blir denne tråden et eksempel på at moderering går utover innlegg som iofs ikke bryter noen regler, men som alene ikke gir noen mening.
Igjen og som jeg har nevnt før: det hadde vært fint å høre hva brukerne mener vi skulle ha gjort i slike tråder, framfor å bare få kritikk for "slett moderering". Skal vi la en tråd gli ut i det fullstendig usammenhengende og kaotiske, slik denne tråden var blitt? I så fall får vi kjeft for ikke å ha grepet inn og bare latt det skure og gå. Skal vi gå inn å moderere det på noen som helst måte og hvordan da? Det var det jeg valgte å gjøre, men det ble galt det og. Jeg klarer ikke å la være å tenke at dette er en tråd som kunne blitt ordnet mye lettere hvis noen hadde gitt beskjed til oss tidligere slik at vi faktisk kunne grepet inn før det sklei helt ut.
Som jeg har sagt før: driften av dette forumet er et fellesansvar og også dere som brukere må ta den delen av ansvaret.