Andreas Vollenweider

CFD

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.01.2006
Innlegg
66
Antall liker
0
Har ikke sett at noen hører på Andreas Vollenweider så da tenkte jeg å foreslå han.. Jeg vil anbefale albumet  White Winds og Eolian Minstrel til en viss grad.

www.allmusic.com vil kalle sjangeren som Adult Alternative , Ethnic Fusion og Contemporary Instrumental , men det kan vell kalles new age / instrumental. Les mer på allmusic.

Lydkvaliteten er meget god og white winds fortjener en plass i enhver platesamling. GItt ut av Columbia i 1985.

Anbefales.
 

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Innlegg
166
Antall liker
0
Takk for anbefalingen men du gjor det med 25 år forsinkelse ( hehehe). Nå er den mannen nesten død. Mvh.
 

CFD

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.01.2006
Innlegg
66
Antall liker
0
Jeg er klar over at han ikke akkurat er en ungkar ,men det blir fortsatt gitt ut album. Har hørt på ham i flere år ,men har ikke sett navnet har blitt nevnt en eneste gang.

Kan jo håpe at noen andre oppdager han ;)
 
T

Thomas1

Gjest
Vi er en liten gruppe "troende" her inne som nyter Andreas Vollenweider i skjul! 8)
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.431
Antall liker
13.030
Vist har jeg hørt om Andreas Vollenweider. Var på konsert med karen og hans ensemble i 1985 i Oslo Konserthus t.o.m.
En flott konsert hvor trommisen Walter Keiser imponerte.
Jeg holder en knapp på Caverna Magica fra 1982.
Søkke hvor tiden går ;-)
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.431
Antall liker
13.030
Hmmmm...jeg minnes en skive som heter Book of Secrets 20 år etter Caverna som slettes ikke var dårlig eller bare rører jeg nå ???
 
T

Thomas1

Gjest
Book of roses heter den og kom ut i 91. En av de bedre i mine ører, kanskje slått av Eolian Minstrels som kom ut i 94.
 
Topp Bunn