Anbefalte MM pickups til fornuftige penger.

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Antall liker
611
Torget vurderinger
10
Nagaoka MP-150 har jeg på min spiller, den er meget god til prisen. Fikk låne Ortofon 2M Black her en dag av en venn, den er dyrere, men herregud så mye bedre enn Mp-150. Oppløsning, bass, følelsen i musikken, rommet...Var rett og slett litt begredelig å gå tilbake til Nagaoka

Sist redigert:
Z

Zomby_Woof

Gjest
Det synes jeg var kort og greit fortalt. :D

Litt som jeg selv ville forventet også, elsker skarpe nålslipninger og hva de betyr for oppløsning i diskanten. Jeg tror ikke elliptiske nåler fra produsenter som holder kortene til brystet hva radius angår er svaret på det. Kollegaen er enda ti år yngre, og hører sikker enda ti år bedre i diskanten.

Dog tror han blir vanskelig å overtale til å splæsje ut for en 2M Black, kanskje Bronze. Eller altså en av AT'ene, som også tilbyr fine nåler for fine penger.

nippon81

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.10.2013
Antall liker
13
Sted
Føya i Sør-Trøndelag
Du vet att du bare kan bytte stift på din Bronze pickup å oppgradere til Black?
Det er for så vidt sant.

På en annen side er denne muligheten mest illusorisk, siden prisforskjellen i forhold til hele PUen er bare 1.300-1.500. Hvis nålen på Bronze er i god stand, kan det være vel så lønnsomt å selge Bronze på bruktmarkedet, for å kjøpe en ny Black PU.
Ok. Da har HiFi sentralen nok en gang kommet med gode anbefalinger og da må jeg bare spørre.

Jeg har Cambridge P651 Riaa*
Er det en god riaa eller får jeg bedre riaa til tilsvarende pris? Kanskje en som lar meg eksperimentere med MC 🤔

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Skal du ha noe vesentlig bedre, må du nok nok sikkert litt opp i pris også.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hyggelig digresjon som vil leses med glede og interesse av trådstarter. Noen som har testet Cambridge mot Muffsy?

Topp Bunn