Bankers-whiskey'en til Irish Coffee, og dermed ekstra anvendbar... En kasse av denne, Leif! Så er jeg å anse som smurt!Stereofix skrev:Jameson er gode saker, fikk smaken etter en tur til Dublin... ;D
srypengesluk skrev:Bankers-whiskey'en til Irish Coffee, og dermed ekstra anvendbar... En kasse av denne, Leif! Så er jeg å anse som smurt!Stereofix skrev:Jameson er gode saker, fikk smaken etter en tur til Dublin... ;D
Den 12år gamle varianter er ikke så mye dyrere, men det er vel bestillingsvare.Griffenfeldt skrev:Jameson er bankers i Irish coffee, men det er det eneste også. Helt ordinær på alle måter..
Ole I skrev:Bushmills
Jameson
Tullamore Dew (min favoritt)
En god trekløver det der.....
....og så ønsker irene sikkert at du døper om tråden til "Anbefaling Irsk whiskey på polet"![]()
Kjøpte en flaske Bushmill Single Malt for noen år siden. Ikke overvettiges dyr, men ganske god. Bushmills original er vel verdens eldste whiskey som fortsatt selges. Før den fantes bare fusel og heimert.ArtDeco skrev:Støtter Bushmillsklanens fremstøt. Mener å ha lest at den sto på flyern til Bob Dylan tidligere. Er det godt nok for Bob er det godt nok for meg![]()
Hvis man ikke er så glad i røksmak, tang og tare ,saltsmak og alt mulig rart som kan være spennende, er irsk et alternativ.Holmium skrev:Hvorfor irsk?
Jeg syntes de skotske generelt sett er bedre.
Jameson er vel grei nok (og ikke så mye mer), men kanskje litt vel standard og kjedelig?
My kind of man ...Anbefaling Irsk whisky på polet?
Glass-Cola og SC´s hjemmeknadde sjokoladetrukne kokosmakroner
Svære boobs
Svære horn
det meste som er svært ;D (innen bil,hus og audio)
mvh
Leif
Arne Næss Jr. var veldig glad i Black Bush, om jeg husker riktig.Ser at denne muligens har gått ut på dato?
Vi ble forrige helg hentet av yngste datter etter en noe fuktig (værmessig, hovedsaklig) utekonsert sammen med et vennepar.
Vel anbragt i bilen så kom det krav fra baksetet om irish coffee ved hjemkomst.
3 bensistasjoner og en fløteboks senere ankom vi heimen, og jeg dukket ned i katakombene etter whiskey ...
Det første jeg fant i halvmørket trodde jeg var en støvete Johnny Walker Black Label, noe jeg på det tidspunkt egentig var fornøyd med,
selv om min irish-drikkende, lille due er ganske nøye på at det skal være irsk i irish.
Jeg melder at det ble skotsk og overleverer, og får straks beskjed om jeg er en tøysekopp, men ikke SÅ morsom.
Det viste seg å være en Black Bush fra Bushmill, som jo er irsk så det holder.
Det står "Special Old" på den, noen som vet hvor lang tid som skal til for at det er "Special Old"?
PS! Irish-en ble super i følge drikkerne, og min kamerat som drakk den bar, og var også såre fornøyd.
Så da er mitt forslag etter 13 års overveielse, Black Bush fra Bushmill.
Vis vedlegget 1039134
Ingenting er bedre en JamesonBeste Irske Whiskey er Readbrest Cask Strengt, om man skal ha det i "Irish"
Jada JadaIngenting er bedre en Jameson![]()
![]()
mvh
Det er i alle fall den beste irske whiskey jeg har smakt personlig, med god margin.Beste Irske Whiskey er Readbrest Cask Strengt, om man skal ha det i "Irish"
Dette er et skikkelig kupp på systembolaget.Noen på polet har i alle år sørget for å ta inn fra Teeling, helt opp i fuck-me priser, så de har nok kunder rundt omkring.
Jeg kan anbefale den som har ligget på svenske akeviteikefat, men det som er inne fra Teeling er verdt en kikk/smak.
Det er i alle fall den beste irske whiskey jeg har smakt personlig, med god margin.