Anbefaling hodetelefon

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.281
Antall liker
11.053
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
kneip skrev:
decibelius skrev:
HD595 låter bra, men koster ikke nok.
..............
Jeg har en teori anngående hodetelefoner. Jeg tror at hva man foretrekker har mye med form på hode og ører å gjøre. Lyden forandrer seg ganske mye om man trykker hodetelefoner mot hodet, flytter dem rundt, osv. Derfor vil samme hodetelefon låte forskjellig på forskjellig hode.
..............
Meget viktig poeng der, kneip.
Det er mer enn en teori, det er en erfaring som mange har gjort etter prøving av hodetelefoner sammen med andre. Opplevd respons er veldig idividuell. Man må høre selv og ikke henge seg opp i ting man leser. Jeg selv liker åpne hodetelefoner, både stasjonært og bærbart, og morer meg stadig med å modifisere med hodeplagg (pannebånd og luer), ofte med stor effekt på lyden.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Godt poeng kneip. En annen betydelig variabel er fasong på aurikkel og øregang hos folk, der er det store variasjoner, og vil også kunne tenkes å gi forskjellige opplevelser med samme hodetelefon hos forskjellige mennesker.
 
S

Supertramp

Gjest
Jøgga skrev:
Jeg selv liker åpne hodetelefoner, både stasjonært og bærbart, og morer meg stadig med å modifisere med hodeplagg (pannebånd og luer), ofte med stor effekt på lyden.
Å, så det er deg dette her:




Beklager off topic, men synes det passet så godt til din beskrivelse av hodeplagg & headset :)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Xindak er kommet med en flea power amp som er ment å brukes som head amp, og som også har USB-DAC. Den ser umåtelig interessant ut for meg, men Ove forteller at den ikke er CE-godkjent enda. Prisen skal visstnok være ganske lav, men manglende godkjenning er et problem. Kan nok skaffes fra utlandet, men våger vi det når godkjenningen ikke er tilstede?



MT-2: http://www.xindak.com/en-us/product_detail_info.asp?id=465
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Supertramp skrev:
Jøgga skrev:
Jeg selv liker åpne hodetelefoner, både stasjonært og bærbart, og morer meg stadig med å modifisere med hodeplagg (pannebånd og luer), ofte med stor effekt på lyden.
Å, så det er deg dette her:



Beklager off topic, men synes det passet så godt til din beskrivelse av hodeplagg & headset :)
Det her må da være en typisk HFS`er med laptopen i fanget, som er jaget ut av dragen- for å sitte ute en fin sommerdag.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.281
Antall liker
11.053
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
emotikon skrev:
Supertramp skrev:
Jøgga skrev:
Jeg selv liker åpne hodetelefoner, både stasjonært og bærbart, og morer meg stadig med å modifisere med hodeplagg (pannebånd og luer), ofte med stor effekt på lyden.
Å, så det er deg dette her:

Beklager off topic, men synes det passet så godt til din beskrivelse av hodeplagg & headset :)
Det her må da være en typisk HFS`er med laptopen i fanget, som er jaget ut av dragen- for å sitte ute en fin sommerdag.
Hehe. Det gode liv med HFS. Det der kunne meget godt vært meg, både hatten og sandalene er helt like, har bare ikke ordnet den surringa rundt hatten ennå. Fin ide. :)
"Å herregud, sitter du her inne og spiller musikk ennå? Se og kom deg ut i solen! "

@Supertramp: luen skal være utenpå!
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jøgga skrev:
emotikon skrev:
Supertramp skrev:
Jøgga skrev:
Jeg selv liker åpne hodetelefoner, både stasjonært og bærbart, og morer meg stadig med å modifisere med hodeplagg (pannebånd og luer), ofte med stor effekt på lyden.
Å, så det er deg dette her:

Beklager off topic, men synes det passet så godt til din beskrivelse av hodeplagg & headset :)
Det her må da være en typisk HFS`er med laptopen i fanget, som er jaget ut av dragen- for å sitte ute en fin sommerdag.
Hehe. Det gode liv med HFS. Det der kunne meget godt vært meg, både hatten og sandalene er helt like, har bare ikke ordnet den surringa rundt hatten ennå. Fin ide. :)

"Å herregud, sitter du her inne og spiller musikk ennå? Se og kom deg ut i solen! "
12 år etter:
"Det var da voldsomt til mas!"
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg ligger i hagen og hører musikk med denne komboen:




Overraskende og nærmest sjokkerende bra.
Neste blir å teste om denne Galaxyen kan dra K701 rimelig greit. Små forhåpninger.
 

Bart

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.03.2007
Innlegg
550
Antall liker
55
terryboy skrev:
Da har jeg endelig kommet meg gjennom prøvelytting til følgende fire hodetelefon kandidater (nevnt i testsekvens/rekkefølge): Denon AH-D2000, AKG 701, Beyerdynamic DT990 og Sennheiser HD650.
Du har vel brukt feil Beyerdynamic i din sammenligning. DT880 (spesielt 600 ohm versjonen) regnes som mye mer nøytral enn DT990, uten at all dynamikk og bass er fjernet.
 

Bart

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.03.2007
Innlegg
550
Antall liker
55
Supertramp skrev:
Etter lang tid i tenkeboksen endte jeg opp med nettopp å bestille disse:
http://www.headphone.com/headphones/audio-technica-ath-m50.php

Disse håper og tror jeg fyller mine krav:
- god lyd
- behagelig å ha på
- lite lydlekkasje ut/inn
- kan brukes på stasjonært og bærbart utstyr (lettdrevne)
- vennlig pris
Jeg har disse og mine svar og meninger er:
-ja
-ja, men alle pleather puter gjør at man "svetter litt i varmen"
-ja, ikke like god som Beyerdynamic DT770Pro, men absolutt bra
-ja, helt klart, ekstern head-amp er ikke nødvendig
-ja, hvis handlet over dammen, i norge noe overpriset
 
S

Supertramp

Gjest
Bart skrev:
Jeg har disse og mine svar og meninger er:
-ja
-ja, men alle pleather puter gjør at man "svetter litt i varmen"
-ja, ikke like god som Beyerdynamic DT770Pro, men absolutt bra
-ja, helt klart, ekstern head-amp er ikke nødvendig
-ja, hvis handlet over dammen, i norge noe overpriset
Takk - var som jeg hadde tenkt meg altså.
De er kjøpt på ebay ja :)
 
Topp Bunn