Anbefaling av spiller

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Hei.
Antar det er er alt for mange slike powter allerede men tar en råsjangs dersom det sitter noen LP fantaster og bare brenner for å komme med anbefalinger.
Siden min eneste erfaring med LP spiller har vært en fra NAD gjennom noen år så sier det seg selv at jeg trenger noen anbefalinger og tips. Vet at det nesten er umulig å kunne si noe om matching men da har jeg hvertfall noen tips jeg kan teste ut om ikke annet.
Har en masse LP'er liggende som jeg brenner for å kunne spille. Sjanger....industiell, metal og annen støy. Bruker mye tid å høe på musikk generellt.
Budsjett ? 30 + - kanskje ? Vi legge litt penger ned i det siden jeg har lagt en relativ god slump ned i anlegget generellt til nå.
Så jeg trenger altså spiller og alt som trengs for å koble til forsterkeren og få bra lyd. Og for ikke å glemme; spilleren må se bra ut. Gjerne krom eller metall'ish.
Noen gode forslag til en noobie ?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
En Wilson-Benesch "The Circle" med Dynavector DV17III, en Avid Diva m. RegaRB300/DV17III, evt en Nottingham Spacedeck (ligger en på børsen nå!) med Origin Live Silver og samme pickup hadde jeg definitivt kikket på. Tre fantastiske spillere som er gode nok til å bringe det beste ut av svært gode pickupelementer, og som gir hakesleppopplevelser lydmessig.
Riaa? Vanskelig å komme utenom Trichord Dino eller ASRs lille perle "Basic". (Som også er å finne på børsen i dag..)
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Hvis du har muligheter for det er det selvsagt best å låne og høre før du bestemmer deg, men det kommer jo an på hvor en bor så klart.

Hvis du ikke har anledning til å prøvelytte og heller ikke har nok erfaring med vinyl til å vite hva slags lyd du er ute etter, så vil jeg egentlig tro at du like godt kan lete opp alle spillerne som er tilgjengelige innen ditt budsjett og så velge den du vil ut fra utseendet alene. Med et budsjett på 30K vil spillerne uansett alle være svært kompetente og du har like stor sjans for å treffe blink på denne måten som noen annen. Når du så har blitt kjent med spilleren og funnet ut hva du liker og ikke liker ved den er det mye lettere å finne noe bedre, om ikke den første passer deg 100%.

Edit: det faller veldig lett å samstemme med Impulse i anbefalingen av Spacedeck, siden jeg har en slik selv. OL Silver er sikkert bra, den får god kritikk både her og der. Nottinghams egne armer ville jeg imidlertid ikke valgt. Ikke så at de er dårlige, men en finner lett bedre ting til samme pris etter min mening. Mye fine armer å finne på ebay, Audiogon, etc til enhver tid.
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Ville vurdert Transrotor ZET1 som leveres med arm. Da har du ca 10k igjen å handle pickup for. Av gode alternativer i den klassen har vi vel; Lyra Argo som skulle være en god match til den medfølgende RB250 armen, Dynavector xx2 (jeg er selv rimelig forelsket i Dynavectorlyden), du får glatt en pent brukt/retippet VdH the Frog til denne prisen på Audiogon hvis du er villig til å kjøpe der, Zyx Airy ligger pent brukt til ca 1400$ på samme sted. Hør også om HiFi Stasjonen har en god pris på demobrukt/utgående modeller av Zyx (det er de som forhandler ZET1.
I det prisleiet du skal handle i, ville jeg virkelig vurdert denne perlen av en spiller. Armen som følger med er ikke state of the art, men helt grei. Du kan evt. oppgradere til en bedre arm etterhvert om du ønsker. Alternativt ville jeg vurdert brukt spiller/arm. PS. en meget undervurdert arm som er rimelig, er MG-1 luftbåren tangentialarm til ca 4-4500 kr. pluss utgifter til pumpe. Denne spiller på et meget høyt nivå. Rudi her på forumet har også meget gode erfaringer med denne armen, og har vel liggende ute et diy drivverk med denne armen på bruktbørsen. Du skal lete lenge for å finne bedre arm til under 20k nypris! Så god er den faktisk. Så en ZET 1 med MG-1 arm og en brukt The Frog (som jeg vet er en god match til denne armen, FallenA har nettopp den komboen) må være bortimot en drømmekombo. Fullt mulig å få til med ditt budsjett :) Lykke til!
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Har ikke hørt Transrotor, men etter hva de leverer av highend spillere, så tviler jeg ikke på at det er et meget habilt drivverk. MG1 armen, og Frog som gut_man her nevner..... Ja det kan jeg gå god for, at er en meget god kombinasjon. :)
 
Topp Bunn