Anbefaling av lydstudio?

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Bandet vårt har tenkt seg i studio i løpet av høsten. Tenkte det kunne være mulighet for å få noen tips til studio i akershusområdet av dere her inne?
Studio med metal på samvittigheten er å foretrekke:)
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.336
Antall liker
16.436
Sted
Østfold
Jeg vet ikke all verdens om hva de har spilt inn tidligere og sistnevnte studio har jeg ikke vært inne i selv. Imidlertid vet jeg at de begge bryr seg om lydkvalitet, noe jeg antar er et tema for et band med en eller flere representanter som frekventerer HiFIsentralen.

www.subchannel.org
www.no57.no
 
T

Thomas1

Gjest
I nærheten av akershus er det vel ikke men...

Akkerhaugen lydstudio er jo ikke akkurat fremmed for heavy musikk. Mye bra heavymusikk som er spilt inn der. ex Emperor

Klyve lydstudio...Pagans Mind ( 1.ste platen ) + + en del andre

ca 2 timers kjøring unna Oslo/A-hus

Må jo reklamere for vakre Telemark :)
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
Sjekk ut http://www.yeahyeahstudio.no/

Ligger sentralt i Oslo. Relativt nystartet, men Bjørn og ikke minst Terje er meget dyktige teknikere, i tillegg til at de er veldig trivelige å jobbe med. De har vel også samarbeid med Lars Klokkerhaug som har gjort en god del metal, blant annet Red Harvest (selv om både Bjørn og Terje er 100% istand til å skru fet metal-lyd selv).
 

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Innlegg
349
Antall liker
41
Hei! Jeg kan anbefale Panser Studio på det varmeste! Det ligger på Grorud i Oslo, men er verdt veien dit. Har selv spilt inn en skive der. Gode priser, bra utsyr og proffe/erfarne folk. I tillegg har de god erfaring fra metal. http://www.panser.no/
 
T

theStig

Gjest
Min anbefaling er Zenith studio på Helsfyr i Oslo. Et hyggelig sted å være! De har et fint 50 m2 opptaksrom som er veldig godt å spille i (noe som faktisk er ganske skjeldent). Bra trommesett og godt utvalg i gitarforsterkere med mer, og et av de beste kontrollrommene i by'n. Og kjøkken med pizzaovn! Kjøleskap!! Takterasse!!! ;D

kontakt:
svennevig@zenithstudio.com
 
I

ijustpop

Gjest
Subchannel har jo en grei referanseliste for et metallband:

Kari Rueslåtten
Seigmen
Green Cortinas
Valhall
Red Harvest
Madder Mortem
Ian Senior(Jan Vardøen)
Nocturnal Breed
Tommy T
Raga Rockers
Michael Krohn
Phono
DDR
On/Off
Equizes
Nils Petter Molvær
Anders Engen
Audun Erlien
Fake
Pallace Of Pleasure
Moe Trio
Stereovirus
1349
NRK
Kjartan Kristiansen
Torunn Eriksen
Honcho
Rex Rudi
Grand Café
Flum Du

Ligger sentralt på Bislett, godt utstyrt og det er erfarne folk som står bak. Også er det et veldig kult sted, interiørmessig.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Tusen takk for masse tips.. Skal grave oss igjennom hele gjengen og se hva vi ender opp med!
 
A

Atle Kristiansen

Gjest
Noen demoer eller lignende ute på nett? Ble litt nysgjerrig.

Mvh
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.336
Antall liker
16.436
Sted
Østfold
Jeg har veldig sans for både folk og stedet Subchannel. Her er fra en seanse med AVforum for et drøyt år siden:

 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Hei

Kan se ut som at det blir akkerhaugen studio i januar:)
Vi drar forresten på hytta i helga for å gjøre ferdig basslinjer og tekst..

-m
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Sub sonic society med klokker`n er også med i vurderingen av studio. Noen som har hørt om det?
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
Så at det var noen som lurte på hva slags musikk det var snakk om.. Bare send meg en pm med mail, så kan jeg sende over en snutt fra pre-prod`n vi lagde forrige uke:)

Et hint er vel; metal 8)
 
Topp Bunn