Anbefaling av hodetelefon til mettal

jarste

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.06.2012
Innlegg
119
Antall liker
44
Torget vurderinger
6
Mårn! Jeg er på utkikk etter hodetelefon til bruk ved alle former for metal og annen hard musikk; prog, black, death, grind osv. Myk musikk hører jeg på anlegget, men resten av familien vil skånes for bråket som de kaller det. Har en pre-amp som driver alt. Pris er <10.000, gjerne lavere. Fruen vil nok bli glad hvis det ikke blir alt for mye støy-forurensing ved bruk.

Jeg har sett litt på beyerdynamic T1, Sennheiser hd800, Hifiman he-560, Audeze LCD-2 og nye Sony MDR-Z7. De lukka til Audeze og Fostex er spennende, men dessverre for dyre.

Er det noen som har noen tanker om hvilken som kan være bra, eventuelt hva jeg bør legge vekt på? Skal selvfølgelig ta en tur til Oslo Hifi Center og Duet Audio før det blir kjøp.

På forhånd takk for svar.
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Bruker Sennheiser HD650 hjemme, Momentum på reise. Og når det virkelig skal trøkke, Grado SR-100.
Alle fungerer bra på metal av de nevnte. AKG fikk jeg ikke til, det ble for tynt. Det lille jeg har hørt av Audeeze gir meg troa.
 
S

sorgenfri

Gjest
Hifiman er KONGE når man vil spille luftgitar - på en mandag, og ikke vil inn på teppet til formannen i borettslaget :)
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Tror ikke Sennheiser hd800 vil være noe for deg da de er ganske harde i toppen. Du ville nok slitt med piping i øra etter en stund. Men med passende forsterker kan HD800 spille alt med ett stort glis! Men de lekker som ei sil og kommer ikke til sin rett før man har en skikkelig forsterker. Det er de beste hodetelefonene jeg kan tenke meg, men kanskje ikke helt ekslusivt til den sjangeren. Forsterker til HD800 er en kjempekamp og det tok sin tid før jeg kom frem til noe som hvirkelig dugde. Tok ett grep om toppen og gjorde alt lunere. Og det blir fort dyrt. Nevnte jeg det med passende forsterker?

EDIT: Det ble litt flåsete. Det jeg mener er at med en matchende forsterker er en forsterker som gjerne har en varmere og litt mørkere lyd. Mange bruker rørforsterkere til HD800 av nettop den grunn. Det finnes også folk som modifiserer dem for svekke toppen litt.

HD650 tror jeg må være ett godt valg. HD600 rocker hvertfall bra og med litt bedre bunn i 650 bør det være ett godt valg. Alt jeg har lest om Audeze sier at Lcd-2 er bra til hardere saker. Men igjenn anbefaler jeg en forsterker som hvirkelig kan levere nok strøm.
Alle disse hodetelefonene lekker som ei sil og kona vil kunne ¨graule¨ med på låtene.
 
Sist redigert:

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.491
Antall liker
1.003
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Denon D7100 har voldsomt med bass (også svært dyp) og er snille i toppen uten at det blir grøtete. Hvis man liker mettallen sin slik er den verdt en lytt D600 er ganske lik i lyden bare litt billigere, mindre og svartere.
 

jarste

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.06.2012
Innlegg
119
Antall liker
44
Torget vurderinger
6
Takk for svar! Har beyerdynamic DT770 Pro fra før, men syns de er for basstunge og lite oppløste sammenlignet med resten av anlegget, så er på utkikk etter noe mer hi-fi i mangel på bedre ord.

Må nok høre om det er mulig å få lånt med meg et par hjem før det blir kjøp, viktig å ta vare på husfreden har jeg forstått.
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.852
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Jeg har BeyerDynamic T5p og kan ikke si annet enn at jeg er meget godt fornøyd med de. Spiller utelukkende musikk av det mere harde slaget.

Bruker disse når jeg må gå for bærbart utstyr, stor fordel at de er beregnet for formålet.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Jeg bruker V-Moda M100, meget god til metal. Lettdreven og fint priset. De har den hos Duet.
 

Olmais

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.11.2013
Innlegg
166
Antall liker
76
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
8
Audio Technica ATH-W1000x og Ultrasone Signature Pro burde være verdt en lytt. Begge farger lyden noe og er ikke helt "hifi-korrekt", men er engasjerende og behagelige å lytte til over tid. Siden de slipper fint lite lyd ut vil du også bevare husfreden. Om du derimot kan gå for åpne vil jeg anbefale Grado(f.eks RS2e) til den typen musikk du skal bruke de til.
 
Sist redigert:

Whiplash

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2013
Innlegg
1.870
Antall liker
2.086
Sted
Østfold
Torget vurderinger
4
Er Klipsch sine Image One II noe bra ? Om noen har hørt de ?
 

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Innlegg
1.419
Antall liker
622
Torget vurderinger
6
Jeg har Klipsch og Momentum.

Foretrekker Momentum både pga vekt/komfort og det jeg oppfatter som litt mer åpen og "riktig" lyd. Alt subjektivt selvfølgelig. Kjører de på Iphone og Spotify/SpotEQ slik at jeg kan dra opp litt i bassen ved behov. Dersom man ikke har eq-muligheter så har Klipschen litt mer bass men ikke for mye. (Ikke Cermin Vega-dunk dunk bass)

Skulle jeg bare hatt ett par av disse så hadde det blitt Momentumene.

Skulle likt å høre Grado...
 
Sist redigert:

jarste

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.06.2012
Innlegg
119
Antall liker
44
Torget vurderinger
6
Her var det mye bra forslag. Blir egentlig mer og mer keen på å teste Grado, iallefall når de (gamle?) modellene er satt ned til ganske hyggelige priser på OHC.

Noen som har erfaring med Grado GS1000i?
 

Whiplash

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2013
Innlegg
1.870
Antall liker
2.086
Sted
Østfold
Torget vurderinger
4
Jeg har Klipsch og Momentum.

Foretrekker Momentum både pga vekt/komfort og det jeg oppfatter som litt mer åpen og "riktig" lyd. Alt subjektivt selvfølgelig. Kjører de på Iphone og Spotify/SpotEQ slik at jeg kan dra opp litt i bassen ved behov. Dersom man ikke har eq-muligheter så har Klipschen litt mer bass men ikke for mye. (Ikke Cermin Vega-dunk dunk bass)

Skulle jeg bare hatt ett par av disse så hadde det blitt Momentumene.

Skulle likt å høre Grado...
Takker for info, høres ikke ut som helt slakt av Klipsch heller, kommer til å kjøpe ett par Klipsch. Bestiller online uten å høre men de er sikkert bra nok til prisen.
 

Hæææ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2014
Innlegg
143
Antall liker
70
Her er noen som sikkert frister enkelte?

image.jpg
 

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Innlegg
1.419
Antall liker
622
Torget vurderinger
6
Jeg har Klipsch og Momentum.

Foretrekker Momentum både pga vekt/komfort og det jeg oppfatter som litt mer åpen og "riktig" lyd. Alt subjektivt selvfølgelig. Kjører de på Iphone og Spotify/SpotEQ slik at jeg kan dra opp litt i bassen ved behov. Dersom man ikke har eq-muligheter så har Klipschen litt mer bass men ikke for mye. (Ikke Cermin Vega-dunk dunk bass)

Skulle jeg bare hatt ett par av disse så hadde det blitt Momentumene.

Skulle likt å høre Grado...
Takker for info, høres ikke ut som helt slakt av Klipsch heller, kommer til å kjøpe ett par Klipsch. Bestiller online uten å høre men de er sikkert bra nok til prisen.
Dersom du ikke liker de, så er det bare å benytte angreretten. 14 dager fra mottatt vare.

som sagt: for meg er Klipschene litt tunge på hodet men ikke veldig mye å utsette på lyd.
 
Topp Bunn