Anbefaling av cd-spiller.

erve

Medlem
Ble medlem
05.05.2007
Innlegg
11
Antall liker
0
Hei Fosse.

Mitt tips med frontlader og i chrome. Doge cd6, etter mitt hode og ører en meget bra spiller. Har 6 rør ( 2 stk 12 AT7 og 4 stk 12 AX7 ) som må oppgraderes ellers er den ikke noe særlig.
Med gode rør er den meget bra.

Utsagn på nettet; som å høre på mastertape - som å spille vinyl - skiftet ut min Audio Note - nådde selfølgelig ikke helt opp, men gjorde seg ikke bort mot min EMM-LABS 6 seperat - må opp i 25-30 tusen for å finne bedre spiller - oppgradert, bedre og i en annen klasse enn andre såkalte giant killere. Jeg selv har blitt fortalt; hadde du sagt denne spilleren kostet 50 tusen hadde jeg ikke stusset på det.( Dette var med meget gode,og dyre rør ) Responderer meget bra på rørskifte.

Skal forørvig være samme spiller som tyske LUA Appasionato ( eller noe sånt ) som koster noen og tyve tusen.

En meget engasjerende og musikalsk spiller. Finnes info hos feks. WWW.pacificvalve.us Kjøpte selv fra cattylink.com - innfor ditt budsjett, mottok min spiller innen 3 dager.

Lykke til. Mvh erve
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.644
Antall liker
1.376
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
t+a 1230 er flat som bare det, 7,5cm høy med bein, men egentlig tull av meg å skryte av denne da jeg har lyst å få tak i en brukt selv :)
 

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
4.337
Antall liker
2.573
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Hei Fosse hva med denne relativt nye Sonyen er det ikke 5400 den heter? Fås i sort og er lett omsettelig om den ikke skulle falle i smak. Mvh Lille Hiawata.
 
R

Roysen

Gjest
orso skrev:
Roysen skrev:
orso skrev:
Skal ikke betale mye for en DAC før du er i high-end land.
Fosse vet nok bedre enn som så.

Mvh
Roysen
Tullball. Finnes både mange gode ører og blindtester som bekrefter det. Men high-end er selvsagt et begrep som ikke har en fast standard. Hvor mange rimelig og gode DACer har du testet mot dyrt Roysen? ;)
Du kan f.eks se på testen av HRT Streamer Pro i siste utgave av Hjemmekino. Ifølge Solstad formidler den musikk i high-end klassen. Så forhåpentligvis har Fosse og andre ørene åpne for det som også ikke har en viss prislapp.

Forøvrig kommer det en toppmodell fra HRT snart. Og prisen skulle bli rundt 9000 kr.
Dette ble ganske fornøyelig. Den regjerende synseverdensmesteren som omtrent ikke har erfart noe selv men likevel sprer rundt seg med bastante meninger og fasiter stiller spørsmålstegn ved om andres synspunkter kommer fra erfaring? Snakk om å skyte seg selv i foten.


La meg si det slik Orso, jeg har testet mye rimelig mot dyrt og i det store og hele er det en helt klar tendens til at det er en klar sammenheng mellom pris og kvalitet. Sammenligninen er gjort ved at venner har tatt med sitt utstyr til meg eller at jeg har vært tilstede hos andre som har foretatt lignende sammenligninger. Selvsagt finnes det unntak, men i det store og hele er det en helt klar tendens til at skal man opp i high-end klassen må man betale sine penger.

Når man kommer over i PC-verden blir scenariet et litt annet, men nå var det ikke en PC-løsning Fosse spurte etter.

Alt dette har selvsagt Fosse god oversikt over. Han har jo hatt flere spillere til test hjemme hos seg over et par år nå og har også testet og hørt mange spillere i OAS regi.

Jeg har snart fått nok av synsingen din Orso. Slike påstander som du kommer med her er rett og slett feilaktige og villedende for alle som leser. Det er greitt at du ikke har råd til eller synes at high-end komponenter er priset for høyt, men det er helt feil å trekke konklusjonen at de dermed også ikke har høyere kvalitet. Jeg snakker da igjen om på generellt grunnlag. Det finnes selvsagt unntak.

Mvh
Roysen
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
orso skrev:
Godt poeng det KW. Jeg bare nevnte PC basert i en bisetning.....

Dette er nok "chrome" for meg, men smaken er som baken.
Takk for tips Orso og dere andre.

KW har et vesentlig poeng, og kjenner meg tydeligvis.
Mulig jeg er litt vanskelig, men når jeg skriver chrome så mener jeg chrome, ikke aluminium.
 
M

musicus

Gjest
En Meridian 588 eller G06, begge kan fåes for en rimelig penge godt innenfor budsjettet og i sort.
Levde relativt greit med min tidligere 588 da jeg var i samme situasjon som Fosse for ett par år siden da jeg hadde tenkt å bruke vinylen (SME 10/SME V) som primær kilde.

Kjenner vel at jeg kunne gjort samme valget idag igjen, om situasjonen ble slik.

mvh
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Roysen skrev:
Dette ble ganske fornøyelig. Den regjerende synseverdensmesteren som omtrent ikke har erfart noe selv men likevel sprer rundt seg med bastante meninger og fasiter stiller spørsmålstegn ved om andres synspunkter kommer fra erfaring? Snakk om å skyte seg selv i foten.


La meg si det slik Orso, jeg har testet mye rimelig mot dyrt og i det store og hele er det en helt klar tendens til at det er en klar sammenheng mellom pris og kvalitet. Sammenligninen er gjort ved at venner har tatt med sitt utstyr til meg eller at jeg har vært tilstede hos andre som har foretatt lignende sammenligninger. Selvsagt finnes det unntak, men i det store og hele er det en helt klar tendens til at skal man opp i high-end klassen må man betale sine penger.

Når man kommer over i PC-verden blir scenariet et litt annet, men nå var det ikke en PC-løsning Fosse spurte etter.

Alt dette har selvsagt Fosse god oversikt over. Han har jo hatt flere spillere til test hjemme hos seg over et par år nå og har også testet og hørt mange spillere i OAS regi.

Jeg har snart fått nok av synsingen din Orso. Slike påstander som du kommer med her er rett og slett feilaktige og villedende for alle som leser. Det er greitt at du ikke har råd til eller synes at high-end komponenter er priset for høyt, men det er helt feil å trekke konklusjonen at de dermed også ikke har høyere kvalitet. Jeg snakker da igjen om på generellt grunnlag. Det finnes selvsagt unntak.

Mvh
Roysen
Denne må jeg nesten svare på og så skal jeg la det ligge.

Synes du kan legge slikt språkbruk til side. Synsing og ingen erfaring? Klart jeg har erfart det jeg hevder. Jeg har hatt en CD spiller som Fidelity i sin tid kåret til beste den i 30k klassen. Og denne har jeg sammenlignet direkte mot flere billige PC lydkort/DACer. Så det er på ingen måter tatt ut av luften det jeg sier. I tillegg er langt ifra den eneste som har efart dette. Det er mange Roysen. Jeg nevnte ovenfor et eksempel med HRT Streamer Pro og Solstads uttalelse. Endre Askeland mener også denne en like god som CD spiller langt opp i pris. Men for deg er altså alt dette bare synsing? Er dine erfaringer nødvendigivs mer sanne enn hva mange andre erfart?

Du sier jo selv at i PC verden er et litt anderledes og at det finnes unntak. Og det er data verden og rene DACer jeg snakker om. Jeg er enig i at med CD spillere, så må man opp en del i pris får å få high-end. Finnes sikkert noen unntak her også. Men jeg snakker uansett om rene DACer og lydkort.

Og poenget mitt var at dersom Fosse vil vurdere en PC basert løsning, så vil han få mye mer for pengene framfor å kjøpe en CD spiller. Nettopp fordi gode DACer/lydkort ikke koster mye.

Mulig jeg tar feil, men jeg har ikke fått inntrykk av at du har testet noe særlig av lydkort/DACer og databasert avspilling. Du kan jo begynne med den kommende toppmodellen fra HRT som Audiofreaks sikkert vil låne ut til deg. Sett det opp med et bitperfect program og kanskje du vil få litt nye erfaringer.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.100
Antall liker
2.291
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Fosse; jeg støtter klart anbefalingene om Primare-spillere. Jeg kjenner selv både DVD30 og CD31, begge meget gode. Det er svært liten forskjell, hvis noen i det hele tatt, mellom disse. Har ikke sammenliknet dem med 100000-kroners spillere, men mot en Krell KAV-280 opplevde jeg DVD30 som klart bedre i mitt anlegg.
Jeg har også eiet en Densen spiller, 400XS. Den er klart lysere i klangen, Primaren føles roligere, mindre lyttetretthet, mørkere bakgrunn.
God kvalitetsfølelse med Primare og utseendemessig veldig flotte.

Lykke til!
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.644
Antall liker
1.376
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
orso skrev:
Roysen skrev:
Dette ble ganske fornøyelig. Den regjerende synseverdensmesteren som omtrent ikke har erfart noe selv men likevel sprer rundt seg med bastante meninger og fasiter stiller spørsmålstegn ved om andres synspunkter kommer fra erfaring? Snakk om å skyte seg selv i foten.


La meg si det slik Orso, jeg har testet mye rimelig mot dyrt og i det store og hele er det en helt klar tendens til at det er en klar sammenheng mellom pris og kvalitet. Sammenligninen er gjort ved at venner har tatt med sitt utstyr til meg eller at jeg har vært tilstede hos andre som har foretatt lignende sammenligninger. Selvsagt finnes det unntak, men i det store og hele er det en helt klar tendens til at skal man opp i high-end klassen må man betale sine penger.

Når man kommer over i PC-verden blir scenariet et litt annet, men nå var det ikke en PC-løsning Fosse spurte etter.

Alt dette har selvsagt Fosse god oversikt over. Han har jo hatt flere spillere til test hjemme hos seg over et par år nå og har også testet og hørt mange spillere i OAS regi.

Jeg har snart fått nok av synsingen din Orso. Slike påstander som du kommer med her er rett og slett feilaktige og villedende for alle som leser. Det er greitt at du ikke har råd til eller synes at high-end komponenter er priset for høyt, men det er helt feil å trekke konklusjonen at de dermed også ikke har høyere kvalitet. Jeg snakker da igjen om på generellt grunnlag. Det finnes selvsagt unntak.

Mvh
Roysen
Denne må jeg nesten svare på og så skal jeg la det ligge.

Synes du kan legge slikt språkbruk til side. Synsing og ingen erfaring? Klart jeg har erfart det jeg hevder. Jeg har hatt en CD spiller som Fidelity i sin tid kåret til beste den i 30k klassen. Og denne har jeg sammenlignet direkte mot flere billige PC lydkort/DACer. Så det er på ingen måter tatt ut av luften det jeg sier. I tillegg er langt ifra den eneste som har efart dette. Det er mange Roysen. Jeg nevnte ovenfor et eksempel med HRT Streamer Pro og Solstads uttalelse. Endre Askeland mener også denne en like god som CD spiller langt opp i pris. Men for deg er altså alt dette bare synsing? Er dine erfaringer nødvendigivs mer sanne enn hva mange andre erfart?

Du sier jo selv at i PC verden er et litt anderledes og at det finnes unntak. Og det er data verden og rene DACer jeg snakker om. Jeg er enig i at med CD spillere, så må man opp en del i pris får å få high-end. Finnes sikkert noen unntak her også. Men jeg snakker uansett om rene DACer og lydkort.

Og poenget mitt var at dersom Fosse vil vurdere en PC basert løsning, så vil han få mye mer for pengene framfor å kjøpe en CD spiller. Nettopp fordi gode DACer/lydkort ikke koster mye.

Mulig jeg tar feil, men jeg har ikke fått inntrykk av at du har testet noe særlig av lydkort/DACer og databasert avspilling. Du kan jo begynne med den kommende toppmodellen fra HRT som Audiofreaks sikkert vil låne ut til deg. Sett det opp med et bitperfect program og kanskje du vil få litt nye erfaringer.
Det skal være en slim cd spiller som kan enkelt betjenes. Da er ikke data-avspilling og dac det som er greia.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
larkrla skrev:
Fosse; jeg støtter klart anbefalingene om Primare-spillere. Jeg kjenner selv både DVD30 og CD31, begge meget gode. Det er svært liten forskjell, hvis noen i det hele tatt, mellom disse. Har ikke sammenliknet dem med 100000-kroners spillere, men mot en Krell KAV-280 opplevde jeg DVD30 som klart bedre i mitt anlegg.
Jeg har også eiet en Densen spiller, 400XS. Den er klart lysere i klangen, Primaren føles roligere, mindre lyttetretthet, mørkere bakgrunn.
God kvalitetsfølelse med Primare og utseendemessig veldig flotte.

Lykke til!
Det var virkelig en interessant tilbakemelding i og med at Densen var et alternativ.
 

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
2.975
Antall liker
1.840
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
lille hiawata skrev:
Hei Fosse hva med denne relativt nye Sonyen er det ikke 5400 den heter? Fås i sort og er lett omsettelig om den ikke skulle falle i smak. Mvh Lille Hiawata.
Jeg har hatt Sony XA5400ES i hus vel ett år nå, og vil gi den mine varmeste anbefalinger. Nypris er nå 11K i nettbutikker. Fosse, jeg vet ikke om du har lyttet til denne spilleren; jeg mener den fortjener å bli vurdert. En annen sak er om det litt trauste designet faller i smak...
 
R

Roysen

Gjest
orso skrev:
Roysen skrev:
Dette ble ganske fornøyelig. Den regjerende synseverdensmesteren som omtrent ikke har erfart noe selv men likevel sprer rundt seg med bastante meninger og fasiter stiller spørsmålstegn ved om andres synspunkter kommer fra erfaring? Snakk om å skyte seg selv i foten.


La meg si det slik Orso, jeg har testet mye rimelig mot dyrt og i det store og hele er det en helt klar tendens til at det er en klar sammenheng mellom pris og kvalitet. Sammenligninen er gjort ved at venner har tatt med sitt utstyr til meg eller at jeg har vært tilstede hos andre som har foretatt lignende sammenligninger. Selvsagt finnes det unntak, men i det store og hele er det en helt klar tendens til at skal man opp i high-end klassen må man betale sine penger.

Når man kommer over i PC-verden blir scenariet et litt annet, men nå var det ikke en PC-løsning Fosse spurte etter.

Alt dette har selvsagt Fosse god oversikt over. Han har jo hatt flere spillere til test hjemme hos seg over et par år nå og har også testet og hørt mange spillere i OAS regi.

Jeg har snart fått nok av synsingen din Orso. Slike påstander som du kommer med her er rett og slett feilaktige og villedende for alle som leser. Det er greitt at du ikke har råd til eller synes at high-end komponenter er priset for høyt, men det er helt feil å trekke konklusjonen at de dermed også ikke har høyere kvalitet. Jeg snakker da igjen om på generellt grunnlag. Det finnes selvsagt unntak.

Mvh
Roysen
Denne må jeg nesten svare på og så skal jeg la det ligge.

Synes du kan legge slikt språkbruk til side. Synsing og ingen erfaring? Klart jeg har erfart det jeg hevder. Jeg har hatt en CD spiller som Fidelity i sin tid kåret til beste den i 30k klassen. Og denne har jeg sammenlignet direkte mot flere billige PC lydkort/DACer.
Du har selv ved flere anledninger forklart hvilket erfraingsgrunnlag du har med hensyn på high-end Orso og tror du virkelig du har klart å komme tett på det beste som kan kjøpes for penger med den 30K spilleren du nevner? I så fall tar du feil.

Forøvrig skrev jeg at når man snakker om PC-lyd vil sakene stille seg litt annerledes, men at det ikke var PC-lyd Fosse var ute etter.

Mvh
Roysen
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
Når jeg hører chrome så tenker jeg på Burmester. I den aktuelle prisklassen kan man få 992 Rondo brukt, ser jeg. Den er i chrome og med frontmating. Men hvor god den er i forhold til de andre aktuelle spillerne aner jeg ikke.
 
D

Dilla

Gjest
La platespilleren skinne i all sin forkrommede prakt Fosse og la cd spilleren underordne seg visuelt som auralt(!). En svart hegel har samme understatmentuttrykket som SME og låter helt fint. Du får t.o.m. spilleren godt innenfor budsjettet ditt. ;)

Disclaimer:



Mvh Ti Kei ;)
 

Vedlegg

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.936
Antall liker
753
Ti Kei skrev:
La platespilleren skinne i all sin forkrommede prakt Fosse og la cd spilleren underordne seg visuelt som auralt(!). En svart hegel har samme understatmentuttrykket som SME og låter helt fint. Du får t.o.m. spilleren godt innenfor budsjettet ditt. ;)
Det meste blir vel understatment når en har en Hovland i stua. Ble litt missunnelig nå :(. Jeg har bare Hovland kabler (en liten trøst).
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
SaltyDog skrev:
lille hiawata skrev:
Hei Fosse hva med denne relativt nye Sonyen er det ikke 5400 den heter? Fås i sort og er lett omsettelig om den ikke skulle falle i smak. Mvh Lille Hiawata.
Jeg har hatt Sony XA5400ES i hus vel ett år nå, og vil gi den mine varmeste anbefalinger. Nypris er nå 11K i nettbutikker. Fosse, jeg vet ikke om du har lyttet til denne spilleren; jeg mener den fortjener å bli vurdert. En annen sak er om det litt trauste designet faller i smak...
Ser spennende ut denne, absolutt en aktuell kandidat.
 

tempo

Fersking
Ble medlem
26.09.2007
Innlegg
1
Antall liker
0
Burmester Rondo er en herlig spiller. Den spiller musikk så selvfølgelig at det er en fryd.
Mange gode spillere nevnes i tråden, har lyttet til de fleste, men Rondon blir min klare referanse.
En spiller som er lyder "nede på jorda", og som ikke er "tunet" for å imponere er mitt inntrykk.

Lykke til!
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
astin trew at3500. ligger en på brukten nå, du kan sikket låne den og teste den.

eller gode, gamle linn ikemi.

meridian blir nok litt "seigt" for ditt system.
 
M

musicus

Gjest
Gago skrev:
meridian blir nok litt "seigt" for ditt system.
Nå har jeg ikke hört Fosse´s oppsett, men, Meridian 588 med Hovland HP200P & Radia på Marten Miles opplevdes knappast som "seigt", og HP100 m/OTL´s og Merlin står neppe tilbake i rapphet mot nevnte, tvert om imo, selv om det ikke er siste ordet i cdp´s vi snakker om.
Minns jeg rett var det vel også en Meridian G08 innom Fosse tidligere, med lykket resultat?, den var også ett tenkt tips, men er kanskje ikke like tilgjengelig innenfor det antydede budsjett?!...

mvh
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Jeg kjenner for lite til Meridian generelt, men det er helt korrekt som du nevner musicus, det var en Meridian G08 innom mitt system for en tid siden, her er hva jeg skrev den gangen jeg hadde den på lån.

Fosse skrev:
Vil rette en stor takk til Cash63 for lån av fantastisk flott cd-spiller.

Meridian G08 er noe av det beste jeg har hatt av cd-spillere her hjemme. Av det jeg har hatt i eie og på lån minner den kanskje mest om Burmester 001,
men det er en stund siden den var her, og litt av hvert har vært gjort i mellomtiden.
Den vakre flyten, raffinementet, dette gyldende skimmeret på cymbaler sitter spikret i hukommelsen.
Spilleren har en aldeles fabelaktig tredimensjonalitet og oppløsning. Cash63 var innom igår og jeg bet meg gjentatte ganger merke i med hvilken selvsikkerhet den seilte gjennom vanskelige passasjer.
På næropptak av kvinnevokal bet jeg meg særskilt merke i hvor godt den takler sibilanter. Ikke veigt, nei, det låter så naturlig nettopp fordi det er en usedvanlig detaljrikdom og fri flyt.
Det er når informasjon ikke kommer gjennom at det ofte blir vondt å høre på, så ikke her.

G08 er en hetere kandidat enn noen gang. Men det er jo litt moro å være på jakt også.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
Glem nå cd-spilleren, Fosse, og få deg en billig DAC, så blir det litt high end i hjemmet ditt også.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
BT skrev:
Glem nå cd-spilleren, Fosse, og få deg en billig DAC, så blir det litt high end i hjemmet ditt også.
Ser den med at jeg nok kunne vunnet mer plass i rack og kanskje fått mer godlyd for pengene ved kjøp av dac, men jeg ønsker minst mulig data-tilkoblinger. Det eneste alternativet måtte være en Transporter med trådløs tilkobling til harddisker som stod i annet rom, men egentlig har jeg bare lyst til å putte inn ei sølvskive i ny og ned og ikke fikle noe mer med det.
 

rfo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.02.2006
Innlegg
67
Antall liker
17
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
musicus skrev:
Gago skrev:
meridian blir nok litt "seigt" for ditt system.
Nå har jeg ikke hört Fosse´s oppsett, men, Meridian 588 med Hovland HP200P & Radia på Marten Miles opplevdes knappast som "seigt", og HP100 m/OTL´s og Merlin står neppe tilbake i rapphet mot nevnte, tvert om imo, selv om det ikke er siste ordet i cdp´s vi snakker om.
Minns jeg rett var det vel også en Meridian G08 innom Fosse tidligere, med lykket resultat?, den var også ett tenkt tips, men er kanskje ikke like tilgjengelig innenfor det antydede budsjett?!...

mvh

Min G08 i sølv ble anskaffet for under 10k, fullt mulig i dagens marked
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.891
Antall liker
13.924
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Hegel er jo veldig pent da, og sort og greier.
Har ikke hørt dem, så kan ikke si noe om lyden.

Sony XA5400 er soleklar imho, både angående pris og ytelser og "gratis" sacd med på kjøpet.
Synes den ser litt billig ut på sidene og topplaten, men blir disse dekket i racket så synes jeg den også ser bra ut.

Plæstikkremote som gir dårlig feeling og litt treg respons fra trykk til action fra den samme plæstikkremote, men lyden står til ståkarakter!
Anbefales!

R
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Roysen skrev:
Dette ble ganske fornøyelig. Den regjerende synseverdensmesteren som omtrent ikke har erfart noe selv men likevel sprer rundt seg med bastante meninger og fasiter stiller spørsmålstegn ved om andres synspunkter kommer fra erfaring? Snakk om å skyte seg selv i foten.
Vær grei, da. Jeg har jo vært stille som en mus i denne tråden. ???
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Har det blitt noen handel?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Ikke forløpig Holmium, mulig jeg kommer til å legge hele prosjektet på is til høsten.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Fosse skrev:
BT skrev:
Glem nå cd-spilleren, Fosse, og få deg en billig DAC, så blir det litt high end i hjemmet ditt også.
Ser den med at jeg nok kunne vunnet mer plass i rack og kanskje fått mer godlyd for pengene ved kjøp av dac, men jeg ønsker minst mulig data-tilkoblinger. Det eneste alternativet måtte være en Transporter med trådløs tilkobling til harddisker som stod i annet rom, men egentlig har jeg bare lyst til å putte inn ei sølvskive i ny og ned og ikke fikle noe mer med det.
Jeg har jo flere ganger kjøpt inn dac er , men orkerikke engasjere meg med pc lyden ,derfor er jeg nå happy med Naim cd 5x med psu. Jegliker den analoge skuffen , og det rene utseende , og ikke minst r-com fjernkontrollen,..... ;D

Skulle jeg testa noe nå som du har sveipa innom i det senere hva tanker angår , ville nok LINN vært interessant.

Moro å være på jakt., jeg har akkurat gort ferdig pickup-jakta for høsten jeg nå. ;D
 
Topp Bunn