Anbefal...

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Antall liker
114
Sted
Sør-Trøndelag
Har dere anbefalinger å komme med når det gjelder plater med god lydkvalitet når musikkstilen og smaken er i gata Pink Floyd,Dire Straits,Mark Knopfler...??

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
26
Torget vurderinger
1
Ayreon " The Human Equation" God lyd god musik og ikke mindst en god historie

John Fogerty "Blue Moon Svamp"

John Mellencamp - De fleste av hans plater er godt innspilt og med punchy glad rock.

Billy Joel "koncept?" live fra rusland med skikkelig god lyd

Mvh Tom-Erik

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Kommer vel ikke unna platene fra Stockfish records her. http://www.stockfish-records.de
Start gjerne med samleplaten "Closer to the music" så får du er bra intrykk i de forskjellige artistene i "stallen".

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Har dere anbefalinger å komme med når det gjelder plater med god lydkvalitet når musikkstilen og smaken er i gata Pink Floyd,Dire Straits,Mark Knopfler...??

Brother in Arms i hybrid Sacd har meget god lyd ( Dire Straits ) .

Har du flere band du liker som F.eks :p .

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Antall liker
114
Sted
Sør-Trøndelag
Den SACD,n har jeg...
Tja....Springsteen er jo bra,stort sett litt lett med akustiske trommer og eletriske gitarer.
Når jeg er alene så blir det jo satt på favorittene fra ungdomstida,Purple,sabbath,Zeppelin og litt nyere hardt.....

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Ayreon  " The Human Equation" God lyd god musik og ikke mindst en god historie
Er vel å ta i litt når man sier at dette skulle ha en sammenheng med nevnte artister.

Jeg liker meget godt artistene trådstarter har nevnt, men fant ikke den store gleden i "The Human Equation". I hvert fall ikke som musikk. Men lydmessig er den meget god. God lydkvalitet og godt perspektiv.

Vanskelig å finne plater som er i samma gata, men av rock liker jeg bla Springsteen, Ricochets og Tom McRae.

Og hva med Roger Waters?

erib

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
97
Ry Cooder - Bop til you drop.
Nydelig! :)

-erib

Topp Bunn