Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    28.696
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Köpt den på discogs/nett och den kom utan cover? :oops:
    Nope...........
    Kjøpte en gang på 80-talet fra en butikk, som skulle stenge. 2 store boxer..... en med plater og en med covers.
    Det viste seg, at de allerfleste covers var der. Manglet bare 2 eller 3, som jeg husker det......
    Scandinavian Suite var desverre en av de. Men av hele bunken var det 11 stk. "Three Blind Mice"-plater, og
    prisen var nesten til å le over, så allt i allt et veldig bra kjøp dengangen ;)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.577
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    I går kom platemattan från TW Acustic (den var av någon anlending inte med när drivverket levererades) och pga väntetiden hade nyartsound skickat ned ett par överraskningar som plåster på såret. Båda japanspress. RLJ har jag från tidigare, men inte japan, så blir skoj att jämföra.

Tack till @Musikelsker :11

IMG_2570.jpeg

Nu saknar jag att använda denna. Börjar bli en god stund sedan sist.

IMG_2543.jpeg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.577
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Storhandel på Fuzzy Platebar i Molde. Bill Evans är alltid välkommet, This one’s for Blanton! har jag läst det skal vara krämljud på, ett par Miles Davis på Prestige och Dragon (live från Stockholm 1960 med Sonny Stitt), Jarrett, Standards, Vol. 1 på ECM, et okänt svenskt jazzband -Mount Everest med Kongshaug som tekniker är jag spänt på, en live Mingus från Antibes jazz festival i -60 och en AAA-press med Oscar Peterson. :11

IMG_2636.jpeg

IMG_2637.jpeg

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    31.015
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med ny platematte. Den vil jeg gjerne høre mer om. Selv bruker jeg Collaro-matte på Garrard og TW Acustic. Det eneste jeg ikke liker med den er at den er såvidt tynn og lett at om den blir statisk ladet så kan den bli hengende igjen på LP-en, noe som er ikke helt trygt på de spillerne der jeg ikke stopper tallerkenen for å bytte LP.

Eller er det slik at du nå ikke har operativt anlegg i påvente av noe?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.577
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer med ny platematte. Den vil jeg gjerne høre mer om. Selv bruker jeg Collaro-matte på Garrard og TW Acustic. Det eneste jeg ikke liker med den er at den er såvidt tynn og lett at om den blir statisk ladet så kan den bli hengende igjen på LP-en, noe som er ikke helt trygt på de spillerne der jeg ikke stopper tallerkenen for å bytte LP.

Eller er det slik at du nå ikke har operativt anlegg i påvente av noe?
    Har inte varit ljud här sedan maj och kan fort hända vi må litt inn på det nya året innan det blir, så hold ikke pusten när det kommer till erfarenheter med ny matte (men kommer tillbaka till det når den tid kommer) ! 🤭

Jag gör som du och stoppar inte mellan skivbytte så här skal det också vara såpass säkert att katastrofen inte inträffar i ett oaktsamt ögonblick. Det har gått bra till ju, men mardrömmen är just det när det är statiskt och den följer med upp. Jag har också tänkt prova utan, men det innebär en del merarbete då jag satt VTA på två av tre armar med kortmetoden och då får jag börja helt om. Tidskrävande och tråkigt. Som tur är är TW-mattan identisk i tjocklek med den japanska varianten som ligger där nu, så jag skulle slippa dra fram kortstokken igen.

Det är slik att jag inte har operativt system ja. Har som sagt inte hagt det sedan maj då @EP köpte mina DeVore och jag bestämde mig för nya högtalare. In kommer identiska (bortsett från finnish) HT som @VegardW har och jag glädjer mig stort! :D

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.778
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    det blir knall det, så kan du adde Devors om du behøver mere support i bunn, evt om du får større rom....toppen rekker

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn