Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Bra å se at noen jobber mens jeg er i Malaga og plukker opp en Bokrand banana til mine EMT.... :D
    Kos dig Leif! Sånn ser det ut här nu efter en ny decimeter snö i natt, så då blir det mer jobb i form av manuell måking av pur handkraft.

Lik arm som min? Eller modifiserade Bokrand fler bananarmar? Hade Fosses EMT i min arm och det var kombination jag kunde levt länge med.

D518C45E-CB30-4F43-B849-70AFA866B1B2.jpg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Lite kaffe i tråden i det sista. Ski Bygg har inte bara allt en behöver till huset, men de har också ett helt ok fik. Inte bar får du svart kaffe på kanna, men färskrostade bönor i kvart- och kilopåsar. 450 löpmeter helträgolv och ett kilo India Malabar tack. Finfin butik.

FAD7762A-C1E8-4160-BFA2-904A06A7FDE0.jpg

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.436
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    Alfred Bokrand møter meg på flyplassen på tirsdag med en Banana med EMT fatning og lakkerte bronse motvekter og lagerhus

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Spennende å se hvor lenge han får være der... Nydelig utsikt! Hjørner med møtende vinduer burde vært påbudt i boliger.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Baxade upp trappor, runt huset och in trånga hörn i hela går cash. Har träningsvärk i ryggen idag av hifilyft faktiskt. :rolleyes:

Hade hörn med mötande fönster i gamla huset också slukfar. Har en én gång haft det är det svårt att gå tillbaka. :)

Tack tack Fosse. Skall säga namnet ditt kom upp igår när fruen hade synspunkter på att Studeren är en stor kloss. Gott att det alltid är en i vännekretsen med större tapemaskin när den typen invändningar kommer i dagen. :cool:

Soffan skal sälgas (LK Hjelle Man) så är det en sofflös själ därute med stort behov av «ny» soffa är det bara att slå på tråden. Nya mindre soffmoduler skall hämtas från Husebys lager på Høvik på tisdag. Då kommer sittdelen och sweetspot en smula tillbaka, mot dagens placering.

Sist redigert:

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Leif, jag sitter med 12 m silverkabel i bomull som inte blir brukt som tänkt. Kan det tänkas att det kan bli bra som signalkabel mellan stepups och RIAA?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Grön text och allt! :D

Så bra. Finnes det en enkel och fin guide/framgångsmåte för dummies tillgänglig? Har ju recappet en hel B67, men kabeltillverkning har jag ingen erfarenhet med.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.436
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    Grön text och allt! :D

Så bra. Finnes det en enkel och fin guide/framgångsmåte för dummies tillgänglig? Har ju recappet en hel B67, men kabeltillverkning har jag ingen erfarenhet med.
    ring meg om du vil vite noe....orker ikke skrive lange avhandlinger, som kan sies md få ord

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Blev oväntat skickad till Tromsø ikväll. Passar bra det. Då kan «nya» Backbeat avläggas ett besök i morgon.

Vem vet, kanske står noen av AP-pressningarna kvar i jazzhyllan sedan sist?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.436
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    det der er jo bare BS
    for det første
    slip litt med fil for å runde av rund-tråden så den ikke henger seg opp når du trer i strømpen
    kapp pluss 3 cm lenger enn minus om du bruker Eichmann plugger da tråden skal tres inn i pluss pinnen og loddes i tuppen
    tre i strømpe lodd i ene enden og bruk fortrinnsvis fargekodede krympestrømper med lim
    legg på krymp og plugghylse for andre enden, lodd fast
    sett ene pluggen i en skruestikke
    den andre i en drill chuck
    kjør drillen sakte for ønsket tvinnefasthet..passe
    legg merke til: ingen skjerm...den fucker opp diskanten
    lykke til

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Tack alla tre.

Om jag förstår detta riktig, så är det inte fletting som skal till, men tvinning då jag bara skall ha én plus- och én minusledare och ingen skärm. Då bör vannblemmeproblematiken vara ute av ekvationen. :D

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    621
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Også gjort det der. En stor jobb. Hvis man bruker drillen blir det ikke riktig etter anvisning og teorien bak. Uten skjerm blir det vel noe annet.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.436
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    mye fin teori der ute......
    skjerm ødelegger lyden imo
    om man ikke lever i et intenst støyområde da...

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.774
    det der er jo bare BS
    for det første
    slip litt med fil for å runde av rund-tråden så den ikke henger seg opp når du trer i strømpen
    kapp pluss 3 cm lenger enn minus om du bruker Eichmann plugger da tråden skal tres inn i pluss pinnen og loddes i tuppen
    tre i strømpe lodd i ene enden og bruk fortrinnsvis fargekodede krympestrømper med lim
    legg på krymp og plugghylse for andre enden, lodd fast
    sett ene pluggen i en skruestikke
    den andre i en drill chuck
    kjør drillen sakte for ønsket tvinnefasthet..passe
    legg merke til: ingen skjerm...den fucker opp diskanten
    lykke til
    Man kan også lage et lille buk på tråden i enden før man trækker den igennem.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.436
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    prøvde det, og om den da gled ut i en sving, fikk man rette ut bulken igjen, så den ikke skulle hake på returen....

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    15.884
    Sted
    Sørlandet
    Jeg kjøpte teflonstrømpe til mine sølvkabler. Og for å pynte på den tredde jeg bomull utenpå teflonen igjen. Ingen problemet med lett tvinning men jeg hører ikke forskjell på om dem er tvinnet eller ikke.

AudioNote sølvbelagte RCA plugger og AudiotNote sølv loddetinn. Etter anbefaling fra en "sølvguru" ble jeg anbefalt RCA plugger/koblinger fra Switchcraft som jeg skal teste ut ved neste anledning.

Jeg vurderer også en form for lett coating i form av et lag med konserveringsvoks (lanolin - sauefett) av sølvkabelen inni teflonstrømpen for å unngå oksidering. Denne lukter svært lite og gir god beskyttelse.

-BB-

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.436
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    teflon ødelegger lyden...smearer diskanten
    oppdaget dette for mange år siden....
    for å ab-teste...flerret jeg av teflon på noen cardas litzkabler med skalpell og sammenliknet de nakne og de med...
    teflon har og en egen sjoladefarget lydsignatur som går igjen i alle teflon kondiser jeg har prøvd
    legg sølvet rett i silke eller bomullstrømpene istedet
    tvinningen er bare for å ha noe støyimmunitet

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Fina inspel här nu.

Under tiden stack jag inom Backbeat. Sonny Rollins på JVC japanpress, Art Pepper på AP, Hank Mobley på Blue Note Audiophile press och en DCC limited edition som förhoppningsvis har lika bra ljud som den jag har därfrån från förr. Jo, The Band slank med också.

Min silvertråd på 12 m är färdigträdd med bomull. Tror jag beställer ett set Eichmann-pluggar och går igång med ett set först och skulle det bli succé, tar jag de andra två också.

68E8AC70-20A4-44CF-AA2B-702A80E9338F.jpg

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Har Eichmann ändrat design når det kommer till lodding av plusledaren? Skal den inte längre in i pinnen?

57C01CC8-A2DC-4F81-9498-40DAA6FAC648.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn