Ønsker anbefaling Analog til Digital Converter

Sgt Pepper

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2016
Innlegg
178
Antall liker
335
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
1
Hei,

Jeg vurderer å lagre min vinyl samling på digitalt format og trenger anbefaling for en god analog-digital dekoder til FLAC format. Tenker her god, men ikke nødvendigvis ultra high end, og ikke plate spiller med innbygget ADC heller. Noen forslag ?
 

bluesman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
193
Antall liker
28
Torget vurderinger
1
Her finnes det som du sikkert er klar over, konvertere av ulik kvalitet og pris. Ville sikkert vært lettere for de som kommer inn og besvarer denne om du sier litt
om du har noen tanker rundt hvilken kvalitet og pris du tenker deg. Det finnes og mye programvare for innspilling, gratis og betalbar så vidt jeg vet. Har du noe allerede som du skal ta i bruk der?
Noen(alle?) av de konverterer direkte til flac ved innspilling om du spesifiserer det.
 

mk1classic

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.01.2009
Innlegg
1.888
Antall liker
1.465
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
Oslo Hificenter hadde en PS audio Nuwave som riaa / ADC i et hel digitalt Black by Belcanto og KEF blade oppsett, en gang jeg var innom. Den har en del funksjoner som både ADC og som riaa. OHC hadde denne demomodellen på salg tidligere i høst, men jeg ser PS Audio selger ut sine i USA for ca 1000USD.

Jeg så på muligheten for å benytte denne som A-D converter mot et aktivt delefilter / DSP oppsett, men har satte den litt på vent da jeg trenger balansert inngang. Denne har muligheten for å konvertere et vanlig RCA ubalansert signal til en digital utgang, noe som er kjekt hvis man ønsker å kjøre alt digitalt inntil DAC / forsterker.

NuWave Phono Preamplifier | PS Audio
 

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
Hei,

Jeg vurderer å lagre min vinyl samling på digitalt format og trenger anbefaling for en god analog-digital dekoder til FLAC format. Tenker her god, men ikke nødvendigvis ultra high end, og ikke plate spiller med innbygget ADC heller. Noen forslag ?
PS audio Nuwave er en helt grei sak. Jeg har brukt den en del for å konvertere musikkassetter inn til pc via USB.
Når den ikke blir brukt til det, står den som en RIAA til min Benz LP pick-up.
Den har en god RIAA. Men den kjører litt hard basskutt. Høres ut som den kutter bassen på 25 Hz.
Vet ikke hva databladet sier om dette, men det er slik det høres ut.
Dette er den største feilen på den.
Jeg kjører den inn i en Wadia 321 (DAC) som konverterer analogt igjen inn på mine McIntosh MC601-blokker.
 
Topp Bunn