AN Kit - egen tråd!

Clintern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.04.2006
Innlegg
238
Antall liker
123
Sted
Åkrehamn
Torget vurderinger
6
Hei folkens

Etter å ha eid og pleid An Kit 1 og nå AN Kit 2 - og dermed fått en viss erkjennelse av muligheter med kit - vil det være interessant å samle erfaringer fra An Kit`ere.

F eks:

Rør?

Her snakker vi om maching! Og erfaringer med rør er dermed gull verdt i forsøket på å komme til x faktor, m.a.o - de bør formidles!

Demping?

Potmeter?

Og så kommer jo alt det andre med maching - ht, pre, cd, pc, dac, rom, kabler osv

Spilleren har sjel, den trenger pleie og forståelse - la oss komme i gang ;)

Tommy
 

Clintern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.04.2006
Innlegg
238
Antall liker
123
Sted
Åkrehamn
Torget vurderinger
6
nei, det var heller dårlig gitt ;)

Venter på drivverk (denon 2560) og NOS rør til Kit 2 (12ax7, 6sn7) + Dac (ecc88)

AM studio 20se spiller jo ganske fantastisk selv om diskant domene er trykket inn og det er en rift på basselementet (venter nye elementer fra AM)

Og et par AN AX2 fra håkon er på vei.. Blir morsomt å teste de..

I tillegg har vi en potmeteroperasjon på gang.

Satser på en presentasjon av Kit 2`s sjeleliv når disse tingene er på plass...Mulig det kan sette ting i gang..

Tommy
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Jeg har ivertfall god tro på tråden ;)
Skal komme tilbake med litt tanker når jeg får skrivekløe :)

Mvh
Rune
 

Clintern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.04.2006
Innlegg
238
Antall liker
123
Sted
Åkrehamn
Torget vurderinger
6
Hei Rune

Du er definitivt en av de jeg håpet ville stikke innom ;)

Ser du bruker denon dcd 2560 drivverk, venter på samme spilleren, noe tips/triks?

Forøvrig vil jeg nevne at john rasmus (jre) er en nær venn og nesten nabo - og vi har naturligvis tilbrakt endel timer i musikkens verden. Og det var et poeng når jeg anskaffet denonen at du, som har vært eier av et visst AN drivverk ;) bruker denne denonen. Det AN drivverket er rett og slett fantastisk bra...

Tommy
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Hehe,jeg gjorde vel et lite forsøk på å overtale din venn til å selge tilbake drivverket,men det var bortkastet tid ;D

Jeg har ikke gjort noe med min Denon.Jeg tok en litt nøyere sammenligning med Denon kontra CDT1 før jeg sendte den til Karmøy,og Denonen låter langt fra så naturlig som CDT1.Langt fra er vel kanskje et sterkt ord innen hifi,men der var lett hørbare forskjeler.
Har ikke sammenlignet 2560 med andre ting,men det er jo et solid og greit drivverk.
Selv skal jeg lage meg et annet basert på Philips CDpro drivverk.

Kommer tilbake med mer :)

Mvh
Rune
 
Topp Bunn