Amused to death

R

RID

Gjest
Har aldri hatt høyttalere plassert i et rom som har vært tilstrekkelig symmetrisk til at denne plata har blitt 100% bra gjengitt - det har bestandig vært kaminer, kriker og kroker på venstre side som gjør at der blir ting "trykt sammen", mens det på høyre side fungerer som bare det.

Har lagt merke til en spesiell ting - Noen kombinasjoner av høyttalere/plassering/sitteposisjon gjør at lyden "faller inn i høyttalerne" når man snur hodet ut for å se på bikkja, etc. Man hører hunden der ute (til høyre om jeg husker rett), men når man snur seg for å se etter den, faller den inn mot nærmeste høyttaler.

Noen flere som har erfart dette? Akkurat nå kan jeg snu meg og se på lydeffektene uten at de flytter seg - bortsett fra at ting ikke er der de skal være på venstre side...

Tror jeg stikker inn og hører litt på AMTD...
Det du beskriver her er at du "ødelegger" effekten.
Q-sound blir redusert/forsvinner hvis du vrir på hodet.

Q-sound er visst bare faseforskyvninger mellom høyre og venstre høyttaler.
Prøv å bytt pluss og minus på en av høyttalerne og hør den merkelige effekten.

R

RID

Gjest
Jeg har denne i Mastersound Gold. Har aldri latt meg imponere av denne. Q-sound er noe merkelig greier, høres for meg ut som en lek med absolutt fase.
Ikke rart du ikke blir imponert hvis du ligger i sofaen og lytter! :D ;D

Tror du kunne merke sterkere effekter dersom du satte deg foran salongbordet (nærmere høyttalerne).

Kule effekter, men tror jeg er en de få som faktisk liker musikken også ::)

A

Affa

Gjest
Den plata er så utrolig dårlig at det er til å grine av. Hvis dere finner det underholdene (som bitte små barn som ser Sesam Stasjon for 147485 gang og fortsatt finner det underholdene til tross for at det aldri har vært det) og lar det pubertale og banale effektmakeriet til den sinnsforvirrede RW begeistre dere, gjerne for meg.

MEN:

Plata er musikkens svar på de første stumfilmene. Den gang folk syntes det var moro bare å se noe bevege seg over lerretet. Den gang folk lo så de gråt når en fyr fikk kake i trynet for niende gang.

Audiofile tomsinger har sittet med halvåpen munn og tomt blikk i flere tiår mens de lytter etter bikkja til Waters. R Waters: En parentes, et null i musikkhistorien. NRK kunne starte (som en del av et helhetlig psykiatrisk tilbud) en audiofil utgave av radioteateret. Null krav til innhold, kun artige lydeffekter.

Brianh

Bransjeaktør
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
42
Torget vurderinger
1
Den plata er så utrolig dårlig at det er til å grine av. Hvis dere finner det underholdene (som bitte små barn som ser Sesam Stasjon for 147485 gang og fortsatt finner det underholdene til tross for at det aldri har vært det) og lar det pubertale og banale effektmakeriet til den sinnsforvirrede RW begeistre dere, gjerne for meg.

MEN:

Plata er musikkens svar på de første stumfilmene. Den gang folk syntes det var moro bare å se noe bevege seg over lerretet. Den gang folk lo så de gråt når en fyr fikk kake i trynet for niende gang.

Audiofile tomsinger har sittet med halvåpen munn og tomt blikk i flere tiår mens de lytter etter bikkja til Waters. R Waters: En parentes, et null i musikkhistorien. NRK kunne starte (som en del av et helhetlig psykiatrisk tilbud) en audiofil utgave av radioteateret. Null krav til innhold, kun artige lydeffekter.
Hva er det som er så dårlig med denne da ? Er det komposisjonene eller tekstene ? I mine ører så er faktisk dette noe av det bedre som er gitt ut..ved siden av Marillions "Misplaced Childhood" men du ser kanskje ikke essensen i konseptalbum

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Jer er faktisk litt enig med affa jeg. Synes også det var gøy med effektene, men er begrenset hvor mange ganger jeg gidder å høre bikkja og sleden. Lydkvaliteten utover effektene imponerer meg faktisk ingenting. Litt bra, men absolutt ikke imponerende. Musikken er tidvis bra, men blir mye svada inni mellom.

A

Affa

Gjest
La oss si det slik: Alt er svakt. Det er svulstig, latterlig og billig. Som Walker Texas Ranger omtrent. Jeg vil løfte Marillion "missplace childhood" litt opp over Waters.

Brianh

Bransjeaktør
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
42
Torget vurderinger
1
La oss si det slik: Alt er svakt. Det er svulstig, latterlig og billig. Som Walker Texas Ranger omtrent. Jeg vil løfte Marillion "missplace childhood" litt opp over Waters.
;D walker texas er jeg enig i. Ellers så respekterer jeg musikk valgene dine Affa selv om ikke jeg er enig med deg om Waters. At du løfter "missplaced" over er bra :)

O

om.s

Gjest
Eller så er ikke "point taken" med musikken av kjære herr Affa ;)

mvh

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.726
Torget vurderinger
0
.......Den plata er så utrolig dårlig at det er til å grine av...........
Det er det som er det fine med "mangfoldet" i musikken..........jeg liker Amused to Death, men på den annen side kan jeg IKKE skjønne at det finnes dårligere musikk enn U2, men det er mitt valg. Det "ække muli'" å mislike verdens beste gruppe........., derfor har jeg kjøpt musikken til U2, men det er like "grusomt" å lytte til hver gang. Nesten verre enn fly-skrekk.

O

om.s

Gjest
Neida R.I.D jeg har også sansen for denne cdèn, da mer det tekst messige og musikalske enn effekt makeriet .....

mvh

J

jekri

Gjest

Audiofile tomsinger har sittet med halvåpen munn og tomt blikk i flere tiår mens de lytter etter bikkja til Waters. R Waters: En parentes, et null i musikkhistorien.
He-he-he-he, du Affa, du Affa du får sagt det. Noen ganger hopper jeg i taket av forargelse over deg men nå sitter jeg å gliser
Jeg blir like oppgitt hver gang jeg ser RW uttale seg om "den gange han var Pink Floyd var alt meget bedre"
Hva pokker er det han tror han er? Pink Floyd mk.II?
Amused to Death er forlengst satt bort hos meg. Den inneholdt ikke noe...på en måte

IMHO

jekri

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Her må jeg si meg enig med Affa, plata er noe av det mest oppskrytte som er utgitt. Nei Waters mista det han hadde av kreativitet etter WYWH.
The Wall f.eks. kunne vært kutta ned til det halve, det hadde den tjent på. Synes faktisk den første soloen til David Gilmour er mye bedre enn alt solostoffet til Waters. Og når det gjelder Misplaced Childhood, litt over men ikke mye. Prøv heller Fictious Sports med Nick Mason;- selvom det er Carla Bley med band som drar opp denne. Tenk å være gjesteartist på egen plate , hah. Det samme gjelder forøvrig Carlos Santanas siste krumspring.

J

jekri

Gjest
Det samme gjelder forøvrig Carlos Santanas siste krumspring.
Takk, det minnte meg på Santanas gamle krumspring, "Caravanserai" Den må ingen kødde med!!

O

om.s

Gjest
Her må jeg si meg enig med Affa, plata er noe av det mest oppskrytte  som er utgitt. Nei Waters mista det han hadde av  kreativitet etter WYWH.
The Wall f.eks. kunne vært kutta ned til det halve, det hadde den tjent på. Synes faktisk den første soloen til David Gilmour er mye bedre enn alt solostoffet til Waters. Og når det gjelder Misplaced Childhood, litt over men ikke mye. Prøv heller Fictious Sports med Nick Mason;- selvom det er Carla Bley med  band som drar opp denne. Tenk å være gjesteartist på egen plate , hah. Det samme gjelder forøvrig Carlos Santanas siste krumspring.
Eller så er ikke "point taken" med musikken, The Wall, nesten hellig brøde å hevde slikt  ;)

mvh

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Takk, det minnte meg på Santanas gamle krumspring, "Caravanserai" Den må ingen kødde med!!

Neida, kødder ikke med Caravanserai, den har faktisk avansert på min Carlos liste de senere år. Kun slått av
'Love devotion surrender' - John McLaughlin/Carlos Santana

"After three decades, Love Devotion Surrender still sounds completely radical and stunningly, movingly beautiful." AMG

Don Alias Drums
Phil Browne Percussion
Billy Cobham Drums
Jan Hammer Drums, Keyboards
Glen Kolotkin Engineer
James Mingo Lewis Piano
Mahavishnu Orchestra Performer
John McLaughlin Guitar, Piano, Producer, Performer
Armando Peraza Percussion, Conga, Vocals
Doug Rauch Bass, Guitar
Carlos Santana Guitar, Vocals, Producer, Performer
Mike Shrieve Drums
Khalid Yasin Organ
Larry Young Organ

O

om.s

Gjest
Hva pokker er det han tror han er? Pink Floyd mk.II?
Amused to Death er forlengst satt bort hos meg. Den inneholdt ikke noe...på en måte

IMHO

jekri
For å spore litt, han er /var Pink Floyd mkI ;)

mvh

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
PF mkI

var

Syd Barret

mk II - Waters/Gilmour/Wright/Mason
mk III - Waters/Gilmour
mk IV - Waters
mk V - Gilmour
mk VI - Gilmour/Wright/Mason

O

om.s

Gjest
Han var med i Pink Floyd mk I ;)
Det var ikke mye substans igjen etter at han forsvant fra PF, tekstmessig i hovedsak, gitar onaniet til DG har man jo hørt før...
;)

mvh

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.407
..om ikke annet er det verdt å ha "amused..." for gitararbeidet til Jeff Beck. Genialt!

Han gjør for den skiva det Marius Müller gjorde for "Løsrivelse"

O

om.s

Gjest
PF mkI

var

Syd Barret

mk II - Waters/Gilmour/Wright/Mason
mk III - Waters/Gilmour
mk IV - Waters
mk V - Gilmour
mk VI - Gilmour/Wright/Mason
Hver sin smak, for meg er PF best etter at syra (det meste av den iallefall) hadde tatt slutt ;D

mvh

O

om.s

Gjest
..om ikke annet er det verdt å ha "amused..." for gitararbeidet til Jeff Beck. Genialt!

Han gjør for den skiva det Marius Müller gjorde for "Løsrivelse"
Viva la gitar spill og tekster, forøvrig, helt enig.....

mvh

Brianh

Bransjeaktør
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
42
Torget vurderinger
1
"They had sex in Pennsylvania, a brasilian grew a tree and a doctor in Manhattan saved a dying man for free. It`s a miracle" (fra it`s a Miracle)

Hvem andre enn Waters kan skrive det så godt da ??

Bruce Springsteen ?? , Bono ?? ;D ;D ;D

Skiva er grisebra den...tvers igjennom

Mvh
Brian

A

Affa

Gjest
"They had sex in Pennsylvania, a brasilian grew a tree and a doctor in Manhattan saved a dying man for free. It`s a miracle" (fra it`s a Miracle)

Hvem andre enn Waters kan skrive det så godt da ??

Bruce Springsteen ?? , Bono ??  ;D ;D ;D

Skiva er grisebra den...tvers igjennom

Mvh
Brian
Dårlige eksempler.Springsteen lager fine melodier, men noen stor lyriker er han ikke og Bono har ikke gjort annet enn å synge surt til de fantasiløse gitarriffene til Edge i 25 år så ....

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
"til å grine av"
"bitte små barn som ser Sesam Stasjon for 147485 gang"
"pubertale og banale effektmakeriet"
"sinnsforvirrede"
"Plata er musikkens svar på de første stumfilmene"
"Audiofile tomsinger"
"R Waters: En parentes, et null i musikkhistorien"
He-he jeg gir meg enda over...

Jeg tror du poster på helt feil forum, alle vennene dine venter på deg her : http://www.rottentomatoes.com/ ;D

Gjennomsnittsalderen er nok noe lavere... men utrykksformen er rimelig identisk med din egen ;)

Brianh

Bransjeaktør
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
42
Torget vurderinger
1
Dårlige eksempler.Springsteen lager fine melodier, men noen stor lyriker er han ikke og Bono har ikke gjort annet enn å synge surt til de fantasiløse gitarriffene til Edge i 25 år så ....
Men hvem andre skriver såpass bra tekster som RW da?..jeg bare spør..

A

Affa

Gjest
Men hvem andre skriver såpass bra tekster som RW da?..jeg bare spør..
Etter min mening er de fleste rocketekster ganske flaue å høre på. Det at du er en stor låtskriver gjør deg ikke automatisk til en stor tenker.

Hvis du skal ha et navn: Lou Reed er ganske så god synes jeg

CS

Medlem
Ble medlem
24.04.2005
Antall liker
0
Hold dere unna special gold edition av denne cden da denne ble remixet av Sony uten q-sound. Resultatet er forferdelig!
Jeg har en versjon med gullskive. Det står vitterlig Qsound på den... Det står inni atr det er en direkte kopi av de opprinnelige mastertapene. Har ikke sjekket kvalitetsforskjell på originalen og denne skiva. Jeg skal skride til verket så snart anlegget er operativt igjen. (Det er sykt for øyeblikket...)

-C

J

jekri

Gjest
Synes dette er bedre jeg:

Expert textpert choking smokers,
Don’t you thing the joker laughs at you?
See how they smile like pigs in a sty,
See how they snied.
I’m crying.
;)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.730
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Fant nettopp Amused to death på Vinyl på nett... 1000kr :( Huff for noen priser!

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
653
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Viste ikke at det fantes en Gold Edition, men da den om ut, fantes det en master utgave i gull, DEN derimot er bra, men umulig å få tak idag, da den kun var i et bestemt opplag.

mvh
Jeg har master utgaven i gull. Å ja den er bra den. :)

yell

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.11.2003
Antall liker
0

Gleder meg til plata di.... ;)

"Det er ikke min seng, og ikke mitt tak, definitivt ikke min dag................osv. Møkkamann!!" DET er tekster det!
-Y

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
den snurrer på spillern just nuh (gullcd'n that is). Suverent, herlig, helt rått, fenomenalt!

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.730
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
den snurrer på spillern just nuh (gullcd'n that is). Suverent, herlig, helt rått, fenomenalt!
Er det MASTER SOUND utgaven du har? den med stort cover...

mvh

iSaint

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Antall liker
61
Sted
Belgia
Delte meninger ser det ut til.
Har selv "Sony/Columbia Mastersound 24 karat Gold"-utgaven. Kjøpte den gjennom Akers-Mic det året den kom (92?), mener jeg betalt 299,- (Er usikker både på prisen og året...).
Har "The Wall" i samme utførelse også... (Kostet 499,-) ;)

Fantastisk bra plater, på alle måter!!! (Min mening...)

AK

Topp Bunn