Amused to death

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.134
Antall liker
2.655
zemtex: ikke stort cover nei
Førsteopplaget kom med stort cover. Andreopplaget kom lite cover.
Har en del av disse selv. Sonymusic opptrådte litt råttent i forbindelse med denne 24 ct. Gold Audiophile Serien. Ikke bare tråkket de på Mobile Fidelity og DCC og deres lille nisjevirksomhet, men de trakk tilbake lisenser på utgivelser som allerede var gitt til MFSL og DCC. Blant annet S&G "Bridge over troubled water" som var lisensiert til DCC. De skulle utgi dem selv. Hvordan kunne Sony Music bare bryte en avtale ? Jo, "vi har mange flere advokater enn dere", og "dere ønsker vel i fremtiden å få lisensiert utgivelser fra Sony Music ?"
 

andy78

Medlem
Ble medlem
20.08.2006
Innlegg
9
Antall liker
0
Har du prøvd "Three Wishes" ?  Bassen kommer og drar dig inn i høyttaleren....
Sitter noen ganger alene nede, etter kona har lagt sig, kommer jeg til å tenke på skrekkfilmer får jeg panikk.....
;D ;D ;DThree wishes er helt konge..ARene mine får parketten til å snu seg hver gang jeg spiller den låta..litt mye jobb men det er verdt det!! ;D ;D ;D
 

andy78

Medlem
Ble medlem
20.08.2006
Innlegg
9
Antall liker
0
Eller så er ikke "point taken" med musikken, The Wall, nesten hellig brøde å hevde slikt  ;)


mvh
Jeg har roger waters the wall special edition på DVD. den er helt sjef.
 

heepaholic

Medlem
Ble medlem
13.04.2006
Innlegg
15
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
Angående "Broken China" så har den noen lavfrekvente lyden i slutten av et kutt som nesten knekker B&W 803 `en min. Hele stua på 60m2 går i metning. Q-sound er kanskje enda tøffere med Stax øretelefoner ! :-X
Roger Waters - Amused To Death
Sting - Soul Cages
Richard Wright - Broken China
er 3 plater som jeg stadig putter i spilleren, og her følger en oversikt over resten av QSound-samlingen på markedet her:
http://www.flageborg.no/AVForum/QSound CD Recordings.pdf

De 3 platene jeg har lagt øret til er bare en utrolig 3D-opplevelse i musikk(lyder). Jeg vil ikke si at jeg: "har selv hatt strøkne oppsett, med perfekt symmetri og perspektiv", men du verden for en lyttemessig STOR opplevelse på ALLE de tre QSound-skivene som jeg har
i samlingen pr. i dag, og garantert skal flere kjøpes inn for flere sterke lytte-opplevelser
 
M

Mulelid

Gjest
Har CD'n selv og syns alle Roger waters er bra på sin måte, men det kjipe er jo Pink Floyd uten Roger.. The Alan Parsons Project er forresten verdt å sjekke ut lyden på. "A valid path" har en artig miks.. ;)
 
K

kiwi

Gjest
Krempe bra plate dette fra Waters, den blir spilt om og om igjen hos meg har ennå ikke blitt lei denne platen :)
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
etter oppkobling av blokkene er det nesten så bikkja biter meg i øreflippen.
Herlig!
Skal jeg høre hele plata? ja.
 

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Innlegg
238
Antall liker
1
Nei, det er ikke noen bra plate ... lydeffektene er slitsomme og kjedelige. Det har ingenting med musikk å gjøre. Det være seg man er nettopp interessert i effekter ...

Har hørt det den kun én gang i sin helhet. Den er alt for lang.

Skal de være noe av RW, er "The Pros and Cons of Hitchhiking" noe bedre. Men stor musikk? Nei, det lager han ikke ...
 

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Innlegg
837
Antall liker
2
"They had sex in Pennsylvania, a brasilian grew a tree and a doctor in Manhattan saved a dying man for free. It`s a miracle" (fra it`s a Miracle)

Hvem andre enn Waters kan skrive det så godt da ??

Bruce Springsteen ?? , Bono ??  ;D ;D ;D

Skiva er grisebra den...tvers igjennom

Mvh
Brian
Ja, helt enig, skiva er som du sier, grisebra... Tvers igjennom! :)

Blir aldri lei denne.
 

cannot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
90
Antall liker
0
kanskje ikke like god som RW , men syns att Nick Cave er en av de bedre låtskrivere. god natt.
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.804
Antall liker
1.646
Sted
Sjælland. Danmark.
:) :) :)
Det er en fin plade til hurtigt at afgøre om fasen er iorden på en højttaler. Er hundene i midten, er den gal. De skal være i højre side ude i haven.
Mvh.
Sven Palvig
:D
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.804
Antall liker
1.646
Sted
Sjælland. Danmark.
Feil og feil... X antall tester har vist meg at dette i stor utstrekning er relatert til delefilteret, faktisk. Enkle delefiltre gjør denne jobben klart best; mens en del veldig komplekse filtre montert i ellers fantastiske høyttalere fullstendig mister dette bildet. Noen kan sikkert underbygge disse observasjoner teknisk, og skal du ha de mest optimale høyttalere til dette trickset, prøv den rimelige Royd "The Minstrel", de gjør dette fullstendig naturstridig! Og delefilteret består av 2-3 komponenter... Men de klarer dog ikke bass og dynamikk i denne musikken, dessverre....
Er filter og høyttalere kapable er også en veloppløst og presis signalkjede selvsagt av betydning. Og selvsagt vil rom og plassering spille inn. Så jeg tror det blir feil å hevde at en generelt god høyttaler også gjør Q-sound bra. Mitt tips er å ta Q-sound effekten som en bonus; gode høyttalere er så mye mer.
:) :) :)
Jeg har nu et temmeligt kompliceret delefiltre med mange komponenter, og lyden er langt ud over højttalerne med hundene stående ude i haven f.eks. Men det er også en fasekorrekt højttaler. Fasen skal være i orden.
Mvh. Sven Palvig
 

Bromkamerat

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2005
Innlegg
130
Antall liker
2
Min erfaring med dette er også høyttalere. Hadde for en tid tilbake DynaBel Euforia og når jeg spilte denne plata hadde jeg fullstendig gåsehud fra knærne og opp. På enkelte kutt hørte jeg tydelig stemmer ved siden av meg og etter 2-3 gin/tonic ble dette så sterkt at jeg måtte bytte over Diana Krall.
Men nå, etter å ha fått mine nydelige B&W 802D er nesten hele effekten borte. Lyden er genial med en renhet og dynamikk som er ENORM men alle de morsomme detaljene rundt i rommet er borte. Eneste som er bedre en før er bikkja langt bak. Hesten går fra litt utenfor høyttaler og over til den andre og så ut. Ikkeno imponerende. Tordenværet kommer helt tydelig fra høyttalerne og ikke "over hodet"

Pussige greier .... ?
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Min erfaring med dette er også høyttalere. Hadde for en tid tilbake DynaBel Euforia og når jeg spilte denne plata hadde jeg fullstendig gåsehud fra knærne og opp. På enkelte kutt hørte jeg tydelig stemmer ved siden av meg og etter 2-3 gin/tonic ble dette så sterkt at jeg måtte bytte over Diana Krall.
Men nå, etter å ha fått mine nydelige B&W 802D er nesten hele effekten borte. Lyden er genial med en renhet og dynamikk som er ENORM men alle de morsomme detaljene rundt i rommet er borte. Eneste som er bedre en før er bikkja langt bak. Hesten går fra litt utenfor høyttaler og over til den andre og så ut. Ikkeno imponerende. Tordenværet kommer helt tydelig fra høyttalerne og ikke "over hodet"

Pussige greier .... ?
Hmmmm..
Regner med at du har jobbet med plassering av de nye høytalerne?
Hos meg skal det ikke mye flytting til før lydpanoramaet på denne cd`n forandrer seg drastisk.
 

Bromkamerat

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2005
Innlegg
130
Antall liker
2
Har prøvd litt frem og tilbake uten å legge for mye tid i "forskning". Det er heller ikke noe spesiell konefaktor å til stadighet flytte på disse kolossene. Høyttalerne låter utrolig bra der de står nå, har aldri hatt så god lyd i stua før. Det er bare litt irriterende at det ikke er samme q-sound nå som før.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.134
Antall liker
2.655
Amused to death er skikkelig HiFi-lyd.
Amused to death er HiFi-lyd på sitt beste.
Amused to death er fremragende god til å demonstrere HiFi-lyd med.

Noen som tok denne... ::) :D

(PS! Espen liker ikke HiFi-lyd. :) )
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.799
Antall liker
353
Torget vurderinger
3
Amused to death er skikkelig HiFi-lyd.
Amused to death er HiFi-lyd på sitt beste.
Amused to death er fremragende god til å demonstrere HiFi-lyd med.

Noen som tok denne... ::) :D

(PS! Espen liker ikke HiFi-lyd.  :) )
Bored to Death hadde vært en mer betegnende tittel IMO..........
 

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Innlegg
201
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
Syns Amused to death er ganske bra jeg. har den Master sound utgaven med stort cover.
 

fazergutt

Medlem
Ble medlem
07.10.2006
Innlegg
16
Antall liker
0
Tja, her var det jaggu mange meninger om ei enkelt skive.. Jeg har hatt denne selv i noen år, og jeg syns jo den er bra... Har også effekter rundt i "hele" rommet, og det er jo forsåvidt gøy, men også veldig frusterende m at det bare finnes "en" optimal lytteposisjon. Har hatt mange på besøk som har spurt om/ fått høre denne, med meg sittende i en stol utenfor sofan (hvor den mitterste puta, er "the space") så jeg har vel hørt den mange fler ganger hvor lyden "bare" kommer rett i fra høyttaler,enn slik den skal høres. Jeg synes det også er viktig og kunne dele sine musikalske opplevelser med andre (samtidig) Da kan jeg slenge på ei skive med Kari Bremnes... eller Rage against the Machine.. det kommer litt ann på stemnigen og den man har med seg i lytte rommet..
Mitt råd til andre; NYT DEN MUSIKKEN SOM DU LIKER BEST.. og drit i hva andre hører og mener...
 
Topp Bunn