Forsterkere Amp til MA GX300

MH434

Medlem
Ble medlem
30.09.2014
Innlegg
40
Antall liker
10
Hei folkens.
Har nylig gått i innkjøp av et par Monitor Audio GX300, de drives nå av en Denon receiver.
Så jeg er på jakt etter et godt to kanals system som er GX'ne verdig.
Har litt lyst til å prøve Bryston 4b sst2 og en matchende pre...
Så har dere experter noen tips?

Anders
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Ville prøvd noe som har en litt varm signatur.
Vi som har/ har hatt Monitor Audio (har selv hatt PL200 og GS60) har prøvd litt forskjellig, og gitt hverandre tilbakemeldinger.
Electrocompaniet AW 250, McIntosh og Parasound er vel noe av det som har fått gode tilbakemeldinger.
Hegel ville jeg unngått. Så elektronikk som vipper litt mot det varme er vel gjerne å foretrekke.
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Enig med Focalius over her.
Du skriver ikke noe om pris , men den Marantzen til 18,5k som ligger på torget her har jeg tro på.
 

MH434

Medlem
Ble medlem
30.09.2014
Innlegg
40
Antall liker
10
Takker for svar folkens!
I første omgang trur jeg at jeg får greie meg med et godt effekttrinn, så bytte ut denonen med pre+dac litt etterhvert.
Har lest endel godt om Marantz'n, men har mulighet til å prøve en NAD M3 om ikke lenge, så da får jeg en smakebit på hva et effekttrinn utgjør sammen med en receiver og GX'ne mine.
Har også kanskje en mulighet til å få lånt en parasound A21, kan være en god amp til GX'ne den også!

Ett annet spm til dere experter. Ser det ligger en Naim NAP300 på børsen, vil den gi noe gevinst iforhold til en Nad m3 og evt en para A21 når en kjører en receiver som pre? Noen som har hørt Naim på MA?

Anders
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Ekspert er ikke jeg hvert fall. Jeg hadde Parasound A51 på PL200. Kjørte bi-amp. Og det gav et voldsomt fundament i bassen og jeg var fornøyd med den.
En annen Monitor Audio bruker (vi var 4 stk som var veldig aktive i Monitor Audio tråden og som også sendte PM-er til hverandre) kjøpte A21 på min anbefaling. Men det ble han ikke helt fornøyd med, og prøvde AW250 og deretter andre ting.
AW250 var visst mye bedre enn A21, også en annen pris, men brukt er en fin ting.
Nad M3 ble i en test beskrevet som utrolig god i mellomtonen og faktisk stod det at den burde være perfekt match til Monitor Audio GS60.
De er forgjengeren av dine GX300 og litt annerledes, men.
Nad M3 er den forsterkeren jeg angrer på at jeg aldri har prøvd. Hadde kjøpt den hvis ikke Hifi Klubben sa feil på at den ikke hadde HT input og kjøpte den elendige (for meg) Hegel H200 i stedet.
 

MH434

Medlem
Ble medlem
30.09.2014
Innlegg
40
Antall liker
10
Ekspert er ikke jeg hvert fall. Jeg hadde Parasound A51 på PL200. Kjørte bi-amp. Og det gav et voldsomt fundament i bassen og jeg var fornøyd med den.
En annen Monitor Audio bruker (vi var 4 stk som var veldig aktive i Monitor Audio tråden og som også sendte PM-er til hverandre) kjøpte A21 på min anbefaling. Men det ble han ikke helt fornøyd med, og prøvde AW250 og deretter andre ting.
AW250 var visst mye bedre enn A21, også en annen pris, men brukt er en fin ting.
Nad M3 ble i en test beskrevet som utrolig god i mellomtonen og faktisk stod det at den burde være perfekt match til Monitor Audio GS60.
De er forgjengeren av dine GX300 og litt annerledes, men.
Nad M3 er den forsterkeren jeg angrer på at jeg aldri har prøvd. Hadde kjøpt den hvis ikke Hifi Klubben sa feil på at den ikke hadde HT input og kjøpte den elendige (for meg) Hegel H200 i stedet.
Ja jeg har litt tru på Nad'n, så skal få testa den så fort som mulig. Når det gjelder A21 så trur jeg kanskje det blir litt overflødig bass messig siden stua mi ikke akkurat gjengir lite bass! Så noe som strammer opp bassen er av interesse.

En kompis testa prasound C2 og A21 på Dali Helicon mk2, det var en helt elendig match og han kjører nå c2'n med Abrahamsen v4 blokker med stort hell.
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Hehe. Hører ut som en nerd her, men har en C2 også, og har da selvfølgelig prøvd det. Men synes ikke at det var noe dårlig. Men kanskje litt frempå/dynamisk i forhold til en del anna.
Med fundament i bassen mente jeg stram, dyp og fyldig. Og litt dempa i toppen.
Men jeg har litt troa på Nad M3 som du vil prøve. Og da må du gjerne komme med tilbakemeldinger.
Er det Torolan som skriver over sine du har kjøpt?
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Det er gamle mine ja :)
Jeg har også tro på M3'en.
Jeg prøvde min Hypex UCD 400 HG på en kompis sine Dali Mentor 8. Han hadde da en A21 , og vi var vel begge enige om at Hypexen faktisk var et like hakk bedre enn A21 - og det til 1/3 av prisen. Den var faktisk litt rundere i toppen enn A21 på høyt nivå , og bassen var enda et lite hakk strammere og bedre definert.
Det var ikke dag og natt , men jeg som faktisk hadde vurdert en A21 , fikk hvertfall "fred i sjelen". Og Dali og MA er ikke så helt ulike i stilen synes jeg.
Men når jeg fikk sjansen til å prøve en McIntosh , var det ingen vei tilbake :)

Så når man har en gyllen sjanse til å prøve denne M3'en , så hadde jeg nok hoppet på det tilbudet før jeg hadde gjort noe mer.
 

MH434

Medlem
Ble medlem
30.09.2014
Innlegg
40
Antall liker
10
Hehe. Hører ut som en nerd her, men har en C2 også, og har da selvfølgelig prøvd det. Men synes ikke at det var noe dårlig. Men kanskje litt frempå/dynamisk i forhold til en del anna.
Med fundament i bassen mente jeg stram, dyp og fyldig. Og litt dempa i toppen.
Men jeg har litt troa på Nad M3 som du vil prøve. Og da må du gjerne komme med tilbakemeldinger.
Er det Torolan som skriver over sine du har kjøpt?
Jeg fikk ikke hørt C2-A21 kombo'n på helicon, men i hans ører var det ikke noe god match, folk har jo forskjellige preferanser:)
Har faktisk trua på Nad'n, hvis ikke det funker så trur jeg at jeg følger Torolan sitt tips om å prøve Marantz.
Så trur jeg at jeg kommer til å ta med Denonen opp til han kamerat'n å prøve den på heliconene med det han har av effekttrinn, da får vi testa hvor god pre delen er i denonen opp mot C2'n.
 

MH434

Medlem
Ble medlem
30.09.2014
Innlegg
40
Antall liker
10
Det er gamle mine ja :)
Jeg har også tro på M3'en.
Jeg prøvde min Hypex UCD 400 HG på en kompis sine Dali Mentor 8. Han hadde da en A21 , og vi var vel begge enige om at Hypexen faktisk var et like hakk bedre enn A21 - og det til 1/3 av prisen. Den var faktisk litt rundere i toppen enn A21 på høyt nivå , og bassen var enda et lite hakk strammere og bedre definert.
Det var ikke dag og natt , men jeg som faktisk hadde vurdert en A21 , fikk hvertfall "fred i sjelen". Og Dali og MA er ikke så helt ulike i stilen synes jeg.
Men når jeg fikk sjansen til å prøve en McIntosh , var det ingen vei tilbake :)

Så når man har en gyllen sjanse til å prøve denne M3'en , så hadde jeg nok hoppet på det tilbudet før jeg hadde gjort noe mer.
Kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd med høyttalerne! De låter bra, visuelt pene å se på og ikke minst pent behandlet av Torolan! Ikke en skramme faktisk;)

Og takk for god service i etterkant også;)

Tiltross for at noen er skeptiske til Bryston sst2, så trur jeg at jeg vil prøve det også hvis jeg får lånt med meg hjem.
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Det er gamle mine ja :)
Jeg har også tro på M3'en.
Jeg prøvde min Hypex UCD 400 HG på en kompis sine Dali Mentor 8. Han hadde da en A21 , og vi var vel begge enige om at Hypexen faktisk var et like hakk bedre enn A21 - og det til 1/3 av prisen. Den var faktisk litt rundere i toppen enn A21 på høyt nivå , og bassen var enda et lite hakk strammere og bedre definert.
Det var ikke dag og natt , men jeg som faktisk hadde vurdert en A21 , fikk hvertfall "fred i sjelen". Og Dali og MA er ikke så helt ulike i stilen synes jeg.
Men når jeg fikk sjansen til å prøve en McIntosh , var det ingen vei tilbake :)

Så når man har en gyllen sjanse til å prøve denne M3'en , så hadde jeg nok hoppet på det tilbudet før jeg hadde gjort noe mer.
Kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd med høyttalerne! De låter bra, visuelt pene å se på og ikke minst pent behandlet av Torolan! Ikke en skramme faktisk;)

Og takk for god service i etterkant også;)

Tiltross for at noen er skeptiske til Bryston sst2, så trur jeg at jeg vil prøve det også hvis jeg får lånt med meg hjem.
Så hyggelig å høre at du er fornøyd da - både med lyden og hvordan dem ser ut:)
Jeg liker også veldig godt utseende og finish på MA - det betyr faktisk ganske mye når man skal ha det i en stue. Det blir også lettere og overtale "dragene" når ting ser litt ok ut :)
Det høres jo ut til at du har litt muligheter når det kommer til testing/låning , og det jo det aller beste.
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Det er gamle mine ja :)
Jeg har også tro på M3'en.
Jeg prøvde min Hypex UCD 400 HG på en kompis sine Dali Mentor 8. Han hadde da en A21 , og vi var vel begge enige om at Hypexen faktisk var et like hakk bedre enn A21 - og det til 1/3 av prisen. Den var faktisk litt rundere i toppen enn A21 på høyt nivå , og bassen var enda et lite hakk strammere og bedre definert.
Det var ikke dag og natt , men jeg som faktisk hadde vurdert en A21 , fikk hvertfall "fred i sjelen". Og Dali og MA er ikke så helt ulike i stilen synes jeg.
Men når jeg fikk sjansen til å prøve en McIntosh , var det ingen vei tilbake :)

Så når man har en gyllen sjanse til å prøve denne M3'en , så hadde jeg nok hoppet på det tilbudet før jeg hadde gjort noe mer.
Kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd med høyttalerne! De låter bra, visuelt pene å se på og ikke minst pent behandlet av Torolan! Ikke en skramme faktisk;)

Og takk for god service i etterkant også;)

Tiltross for at noen er skeptiske til Bryston sst2, så trur jeg at jeg vil prøve det også hvis jeg får lånt med meg hjem.
Nå har jeg ikke hørt SST2-utgavene, men forrige generasjon (4BSST) var nøytral og ikke spesielt overivrig i toppen eller lys i klangen. SST2 går jo for å være hakket bedre mht. forvrengning/oppløning. Sammen med god kilde bør det kunne fungere godt.
 

MH434

Medlem
Ble medlem
30.09.2014
Innlegg
40
Antall liker
10
Hei igjen,
Da har jeg fått testet litt med NAD M3, kan ikke si annet enn at det var ett stort løft! Bassen ble my strammere, toppen ble noe dempet som nå låter veldig bra i mine ører. Mellomtonen forandret seg lite, så for å gjøre den enda bedre trengs nok en bedre forforsterker.

Når det gjelder forforsterker så trur jeg at jeg har funnet løsningen mellom lydkvalitet og brukervennlighetn, NAD's nye Master M12!
M12 Digital Preamp DAC - NAD Electronics

Siden den er modulbasert kan jeg integrere en HDMI switch/modul i den som gjør at jeg får HD lyd og en enkel hverdag med å switche mellom div kilder.
DD HDM-1 HDMI Module - NAD Electronics
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Så du handla deg M3 ja. Grattis.
Veldig mye av lyden blir styrt av forforsterkeren. Så du burde prøve M3 som integrert før du handler deg mer dyrt utstyr. Med en god dac burde du bli fornøyd med M3 alene. Mye snacks på brukten.
M12 kommer til å koste 29.000 kr.
Hvilken Denon receiver har du?
 

MH434

Medlem
Ble medlem
30.09.2014
Innlegg
40
Antall liker
10
Så du handla deg M3 ja. Grattis.
Veldig mye av lyden blir styrt av forforsterkeren. Så du burde prøve M3 som integrert før du handler deg mer dyrt utstyr. Med en god dac burde du bli fornøyd med M3 alene. Mye snacks på brukten.
M12 kommer til å koste 29.000 kr.
Hvilken Denon receiver har du?
Har ikke handla enda, bare lånt;)
Når det gjelder M12 så blir det nok ganske sikkert en sånn! Pre, dac, streaming og HDMI ut-inn, alt i en boks!
Receivern er en Denon 4310Ci
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Hei igjen,
Da har jeg fått testet litt med NAD M3, kan ikke si annet enn at det var ett stort løft! Bassen ble my strammere, toppen ble noe dempet som nå låter veldig bra i mine ører. Mellomtonen forandret seg lite, så for å gjøre den enda bedre trengs nok en bedre forforsterker.

Når det gjelder forforsterker så trur jeg at jeg har funnet løsningen mellom lydkvalitet og brukervennlighetn, NAD's nye Master M12!
M12 Digital Preamp DAC - NAD Electronics

Siden den er modulbasert kan jeg integrere en HDMI switch/modul i den som gjør at jeg får HD lyd og en enkel hverdag med å switche mellom div kilder.
DD HDM-1 HDMI Module - NAD Electronics
Moro og høre - artig med testing ja :)
Tror den M3'en er bra ja , og den har vel HT-bypass også vel ?
 

MH434

Medlem
Ble medlem
30.09.2014
Innlegg
40
Antall liker
10
Hei igjen,
Da har jeg fått testet litt med NAD M3, kan ikke si annet enn at det var ett stort løft! Bassen ble my strammere, toppen ble noe dempet som nå låter veldig bra i mine ører. Mellomtonen forandret seg lite, så for å gjøre den enda bedre trengs nok en bedre forforsterker.

Når det gjelder forforsterker så trur jeg at jeg har funnet løsningen mellom lydkvalitet og brukervennlighetn, NAD's nye Master M12!
M12 Digital Preamp DAC - NAD Electronics

Siden den er modulbasert kan jeg integrere en HDMI switch/modul i den som gjør at jeg får HD lyd og en enkel hverdag med å switche mellom div kilder.
DD HDM-1 HDMI Module - NAD Electronics
Moro og høre - artig med testing ja :)
Tror den M3'en er bra ja , og den har vel HT-bypass også vel ?
Litt usikker om det er HT bypass på den, er ikke det noe som modifiseres/oppdateres på de tidligere M3 modellene?
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Noe jeg vet ville ha fungert svært bra er ModWright KWI-200. Var en ypperlig match til PL200. Anbefales og er nesten utømmelig for krefter!! KWI-200 har alt. Heller mot det varme, oppløsning og power!
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Hei igjen,
Da har jeg fått testet litt med NAD M3, kan ikke si annet enn at det var ett stort løft! Bassen ble my strammere, toppen ble noe dempet som nå låter veldig bra i mine ører. Mellomtonen forandret seg lite, så for å gjøre den enda bedre trengs nok en bedre forforsterker.

Når det gjelder forforsterker så trur jeg at jeg har funnet løsningen mellom lydkvalitet og brukervennlighetn, NAD's nye Master M12!
M12 Digital Preamp DAC - NAD Electronics

Siden den er modulbasert kan jeg integrere en HDMI switch/modul i den som gjør at jeg får HD lyd og en enkel hverdag med å switche mellom div kilder.
DD HDM-1 HDMI Module - NAD Electronics
Moro og høre - artig med testing ja :)
Tror den M3'en er bra ja , og den har vel HT-bypass også vel ?
Litt usikker om det er HT bypass på den, er ikke det noe som modifiseres/oppdateres på de tidligere M3 modellene?
Jeg vet ikke , har aldri vært borti dem egentlig. Bare trodde den hadde , men mulig jeg tar feil .
Det er jo en fordel hvis man skal ha den sammen med kringlyd. Men du skulle vel bare ha stereo ? I så fall har det jo ingen betydning.
 

MH434

Medlem
Ble medlem
30.09.2014
Innlegg
40
Antall liker
10
Hei igjen,
Da har jeg fått testet litt med NAD M3, kan ikke si annet enn at det var ett stort løft! Bassen ble my strammere, toppen ble noe dempet som nå låter veldig bra i mine ører. Mellomtonen forandret seg lite, så for å gjøre den enda bedre trengs nok en bedre forforsterker.

Når det gjelder forforsterker så trur jeg at jeg har funnet løsningen mellom lydkvalitet og brukervennlighetn, NAD's nye Master M12!
M12 Digital Preamp DAC - NAD Electronics

Siden den er modulbasert kan jeg integrere en HDMI switch/modul i den som gjør at jeg får HD lyd og en enkel hverdag med å switche mellom div kilder.
DD HDM-1 HDMI Module - NAD Electronics
Moro og høre - artig med testing ja :)
Tror den M3'en er bra ja , og den har vel HT-bypass også vel ?
Litt usikker om det er HT bypass på den, er ikke det noe som modifiseres/oppdateres på de tidligere M3 modellene?
Jeg vet ikke , har aldri vært borti dem egentlig. Bare trodde den hadde , men mulig jeg tar feil .
Det er jo en fordel hvis man skal ha den sammen med kringlyd. Men du skulle vel bare ha stereo ? I så fall har det jo ingen betydning.
Fant ut at M3'n må inn til forhandler for å få en firmware oppdatering for å få HT bypass.

Den nye M12'n skal vist ha samme DAC som i M51, så da trur jeg det blir en kjempematch med M3'n på GX'ne;)
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Litt usikker om det er HT bypass på den, er ikke det noe som modifiseres/oppdateres på de tidligere M3 modellene?
Jeg vet ikke , har aldri vært borti dem egentlig. Bare trodde den hadde , men mulig jeg tar feil .
Det er jo en fordel hvis man skal ha den sammen med kringlyd. Men du skulle vel bare ha stereo ? I så fall har det jo ingen betydning.
Fant ut at M3'n må inn til forhandler for å få en firmware oppdatering for å få HT bypass.

Den nye M12'n skal vist ha samme DAC som i M51, så da trur jeg det blir en kjempematch med M3'n på GX'ne;)
Ok. Ja det skulle bli bra da :)
Så det blir til at du går for M3'en da eller ?
 

MH434

Medlem
Ble medlem
30.09.2014
Innlegg
40
Antall liker
10
Litt usikker om det er HT bypass på den, er ikke det noe som modifiseres/oppdateres på de tidligere M3 modellene?
Jeg vet ikke , har aldri vært borti dem egentlig. Bare trodde den hadde , men mulig jeg tar feil .
Det er jo en fordel hvis man skal ha den sammen med kringlyd. Men du skulle vel bare ha stereo ? I så fall har det jo ingen betydning.
Fant ut at M3'n må inn til forhandler for å få en firmware oppdatering for å få HT bypass.

Den nye M12'n skal vist ha samme DAC som i M51, så da trur jeg det blir en kjempematch med M3'n på GX'ne;)
Ok. Ja det skulle bli bra da :)
Så det blir til at du går for M3'en da eller ?
Jeg låner M3'n til jeg har fått den sammen med M12, så hvis det ikke låter for skarpt blir det nok M3'n ja. Hvis jeg skulle ønske mer fyldig varm lyd, så er vel kanskje en brukt EC aw250 ett alternativ å prøve...

Var inne på HiFiklubben.no å bestilte demo av Nad M12, men er litt usikker om butikken tar den inn bare for at jeg vil ha demo, selv om jeg med stor sannsynlighet kjøper den..
 

MH434

Medlem
Ble medlem
30.09.2014
Innlegg
40
Antall liker
10
Da har jeg fått testet M12'n hjemme. Kan trygt si at det blir en sånn!:)
Men føler kanskje at M3'n blir litt laidback og rund i kantene i diskant/mellomtone, så tenker å prøve M22 som effekt også.
Har også kikket på Marantz MA-9S2 monoblokker også, men de har jeg en følelse at det ikke finnes mange av. Om noen veit om noe så si ifra!
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Moro og høre dine erfaringer m og at du nærmer deg målet :)
Har troa på disse Nad produktene , men det er vel ikke HT-bypass mulighet på denne M12 vel?
Det er en dealbreaker for min del.
 

MH434

Medlem
Ble medlem
30.09.2014
Innlegg
40
Antall liker
10
Moro og høre dine erfaringer m og at du nærmer deg målet :)
Har troa på disse Nad produktene , men det er vel ikke HT-bypass mulighet på denne M12 vel?
Det er en dealbreaker for min del.
Ja det har bare blitt bedre og bedre siden jeg starta på nytt med GX300, komponenter, plassering og tweaking gjør visst susen;)
Her hos meg låter det hele litt mer kraftig og laidback enn hos mange andre med tilnærma utstyr, så tror at jeg skal prøve en litt mer nøytral og oppløst effekt amp enn M3'n også, M22 blir vel neste test.
M12'n ser ikke ut til å ha HT bypass rett ut av esken, men kanskje en får den muligheten med en av modulene man kan sette i??
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Moro og høre dine erfaringer m og at du nærmer deg målet :)
Har troa på disse Nad produktene , men det er vel ikke HT-bypass mulighet på denne M12 vel?
Det er en dealbreaker for min del.
Ja det har bare blitt bedre og bedre siden jeg starta på nytt med GX300, komponenter, plassering og tweaking gjør visst susen;)
Her hos meg låter det hele litt mer kraftig og laidback enn hos mange andre med tilnærma utstyr, så tror at jeg skal prøve en litt mer nøytral og oppløst effekt amp enn M3'n også, M22 blir vel neste test.
M12'n ser ikke ut til å ha HT bypass rett ut av esken, men kanskje en får den muligheten med en av modulene man kan sette i??
Tweaking må til :)
Hvis det låter laidback med GX300 , så må M3 være veldig snill i toppen. For MA er jo langt fra kjent for å være laidback i spillestilen . Men jeg synes det spilte veldig bra med min Hypex ucd 400w , og når den nye Nad 'en er basert på de enda bedre Hypex Ncore modulene , så kan det bli veldig bra det :)
 

MH434

Medlem
Ble medlem
30.09.2014
Innlegg
40
Antall liker
10
Moro og høre dine erfaringer m og at du nærmer deg målet :)
Har troa på disse Nad produktene , men det er vel ikke HT-bypass mulighet på denne M12 vel?
Det er en dealbreaker for min del.
Ja det har bare blitt bedre og bedre siden jeg starta på nytt med GX300, komponenter, plassering og tweaking gjør visst susen;)
Her hos meg låter det hele litt mer kraftig og laidback enn hos mange andre med tilnærma utstyr, så tror at jeg skal prøve en litt mer nøytral og oppløst effekt amp enn M3'n også, M22 blir vel neste test.
M12'n ser ikke ut til å ha HT bypass rett ut av esken, men kanskje en får den muligheten med en av modulene man kan sette i??
Tweaking må til :)
Hvis det låter laidback med GX300 , så må M3 være veldig snill i toppen. For MA er jo langt fra kjent for å være laidback i spillestilen . Men jeg synes det spilte veldig bra med min Hypex ucd 400w , og når den nye Nad 'en er basert på de enda bedre Hypex Ncore modulene , så kan det bli veldig bra det :)
Laidback og laidback, alt er relativt. Det jeg merker er at i stua mi får jeg veldig feit og fyldig lyd på det meste jeg har hatt her, så føler at jeg kan løfte det enda ett hakk med en effekt som er litt luftigere enn M3'n.

Bassen har blitt helt rå med M12, følte før at det ble litt bromlete og manglet litt midbass, men nå slår midbassen og generelt stramma opp bassen over hele linja. Kjempefornøyd!
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Moro og høre at du er på rett vei - blir nok bra dette til slutt :)
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Moro og høre dine erfaringer m og at du nærmer deg målet :)
Har troa på disse Nad produktene , men det er vel ikke HT-bypass mulighet på denne M12 vel?
Det er en dealbreaker for min del.
Pisk meg gjerne hvis jeg tar feil og feilinformerer nå.
Men jeg letet som Torolan vet, etter ny pre i stedet for Parasound P5.
Jeg henvendte meg etter en rørpre her på HFS og det hadde ikke HT-input. Men han hadde brukt en av Line in inngangene til dette.
Også når jeg lånte med meg en Aesthetix rørpre (som har HT-input) spurte jeg selger (Audio Art) om dette. Da visste ikke han om den hadde sånt siden han ikke brukte hjemmekino. Men han svarte at dette kunne de fikse på 2 min på verkstedet.

Det samme gjelder Nad M3. Der kunne man også lett modifisere (før det ble mer standard på de) til HT-input.
Så poenget mitt er at jeg har fått inntrykk av at de fleste forsterkere lett kan takle dette, og ikke noen big deal å lage til.
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Da har jeg fått testet M12'n hjemme. Kan trygt si at det blir en sånn!:)
Men føler kanskje at M3'n blir litt laidback og rund i kantene i diskant/mellomtone, så tenker å prøve M22 som effekt også.
Har også kikket på Marantz MA-9S2 monoblokker også, men de har jeg en følelse at det ikke finnes mange av. Om noen veit om noe så si ifra!
At Nad M3 har rykte på seg for å være rund i kantene var en av grunnene til at den ble anbefalt. Monitor Audio er litt frempå i klangen og oppfattes som veldig energiske. Så da har jeg og en del andre likt å matche dette med litt varmtklingende komponenter tidligere i kjeden.
Vet ikke hvor høyt du spiller til vanlig, men personlig så har jeg tidligere ligget ganske høyt på nivå og for å unngå lyttetretthet likt å matche det med litt varme.

Spiller man musikk i 30 min av gangen så kan det godt låte morsomt og energisk, men sitter man noen ganger 2 timer og lytter på alt mellom himmel og jord, og med forskjellig innspilt kvalitet er det viktig å finne seg en god klang som varer-i mine ører.
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Nei det burde være en ganske enkel prosess skulle man tro. Så enkel , at jeg ikke skjønner hvorfor ikke alle produsenter lager denne muligheten med en gang :)
 

MH434

Medlem
Ble medlem
30.09.2014
Innlegg
40
Antall liker
10
Da har jeg fått testet M12'n hjemme. Kan trygt si at det blir en sånn!:)
Men føler kanskje at M3'n blir litt laidback og rund i kantene i diskant/mellomtone, så tenker å prøve M22 som effekt også.
Har også kikket på Marantz MA-9S2 monoblokker også, men de har jeg en følelse at det ikke finnes mange av. Om noen veit om noe så si ifra!
At Nad M3 har rykte på seg for å være rund i kantene var en av grunnene til at den ble anbefalt. Monitor Audio er litt frempå i klangen og oppfattes som veldig energiske. Så da har jeg og en del andre likt å matche dette med litt varmtklingende komponenter tidligere i kjeden.
Vet ikke hvor høyt du spiller til vanlig, men personlig så har jeg tidligere ligget ganske høyt på nivå og for å unngå lyttetretthet likt å matche det med litt varme.

Spiller man musikk i 30 min av gangen så kan det godt låte morsomt og energisk, men sitter man noen ganger 2 timer og lytter på alt mellom himmel og jord, og med forskjellig innspilt kvalitet er det viktig å finne seg en god klang som varer-i mine ører.
Er helt enig i det du skriver, M3'n er en veldig god match med MA. Det jeg føler er at det fortsatt er litt å gå på uten å gjøre lyden aggressiv og kald. Når jeg får testa M22 så blir det nok lettere å finne alternativer jeg kan se etter, men har en liten følelse av at M22 er det jeg er ute etter.
Fikk en Mail fra Danmark idag, en som vurderte å selge Marantz MA-9S2 monoblokker, men ville helst selge komplett pre/forsterker. De monoblokkene tror jeg kan være en knall match, men bare synd de er så store og brutalt tunge:)
 

MH434

Medlem
Ble medlem
30.09.2014
Innlegg
40
Antall liker
10
Moro og høre dine erfaringer m og at du nærmer deg målet :)
Har troa på disse Nad produktene , men det er vel ikke HT-bypass mulighet på denne M12 vel?
Det er en dealbreaker for min del.
Ved nærmere ettertanke har en vel mulighet for HT bypass igjennom analog inn. Så kan mann gå inn i menyen å sette volumkontrollern til fast. Mulig også den muligheten fungerer med hdmi.

"Edit"
Fant noe info her: http://www.computeraudiophile.com/f6-dac-digital-analog-conversion/nad-m12-released-21664/

Og
http://nadelectronics.com/download....1.pdf|M12 Digital Preamp DAC - English manual
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Ja det ser det jammen ut til :)
Det burde fungere greit det skulle man tro. Men dette ang hdmi skjønner jeg ikke helt hvordan skal fungere i surroundmodus men....
Og du er fortsatt like imponert over denne ?
 

MH434

Medlem
Ble medlem
30.09.2014
Innlegg
40
Antall liker
10
Ja det ser det jammen ut til :)
Det burde fungere greit det skulle man tro. Men dette ang hdmi skjønner jeg ikke helt hvordan skal fungere i surroundmodus men....
Og du er fortsatt like imponert over denne ?
Kjempeimponert over M12'n! Skal teste med hdmi modulen nå til helgen før jeg kliner til. Var litt lenger leveringstid på den modulen, men den kommer torsdag-fredag;)
Da skal jeg teste litt bluray også;)
 
Topp Bunn