Americana....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Når det gjelder Lucinda Williams må jeg si jeg liker de første skivene hennes best. Gravelroads har øvd og polert bort den nærmest pinlig åpenbare sårheten fra spesielt de to første...ganske oppgitt, fylt av altfor mye livserfaring på kort tid, men likevel med ungdommelig livsgnist. Det selvtitulerte som bare blir kalt det hvite Lucinda-albumet
    ble reissued av Kock i 1998 med bedre lyd og ikke minst noen helt nydelige akustiske liveinnspillinger som bonus.
    Men er den på Tidal? NEI!

    (Frustrasjonsinnlegg.)
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Herlig natt med å gå gjennom tråden. Tidal til å spelle biter fra alle forslagene. Takker, bidragsytere!

    (HFS is good for you!)

    Sennheiser HD 800 matet av Metric Halo ULN 8. Ikke en nabo på døra, og god lyd i øra. Virker som en god match.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.681
    Antall liker
    58.595
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    Etter tips fra janfrt. (takk for det:))
    Flott artist musikalsk beslektet med Giillian Welch.

     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Lambchop ”Flotus” (For Love Often Turns Us Still/in short FLOTUS)



    mvh
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Som et forslag til rasjonalisering, forenkling og samling av tråder som omhandler det samme, nemlig hva vi spiller og hører på, hvorfor ikke poste alt i "Hva hører du på..." som er tråden som samler de fleste?

    De samme albumene om og om igjen presenteres i herværende tråd og er presentert tidligere. Det samme med "Hva lytter du til...?". Hva er poenget med flere tråder? Foreslår at alle poster i "Hva hører du på nå?"

    Vi er jo venner, men med forskjellig musikksmak. Det viktige er at vi inspirerer hverandre. Så post i "Hva hører du på NÅ ....".!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.681
    Antall liker
    58.595
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig med deg janfrt.
    Meningen var kanskje å snevre inn til americana-genren, men til tider har det vært så innsnevra at det nærmest har vært en Lyle Lovett tråd.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Lucinda Williams har annonsert konsert i Danmark 24.august og UK i september.
    Er det lov å hope norske arrangører har vett til å booke henne ?
    Pliiiis ??!
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471

    Ikke akkurat ny denne , men artig album.
    John Prine med Iris DeMent.

    Det der var verdt å bruke tid på, me like!! :)

    mvh
    Iris DeMent har den vakreste stemmen i nyere country. My Life (1994) er i mine ører det beste rene countryalbumet på 90-tallet. Bortimot alle albumene er bra, men jeg liker nok de tre første aller best.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Som et forslag til rasjonalisering, forenkling og samling av tråder som omhandler det samme, nemlig hva vi spiller og hører på, hvorfor ikke poste alt i "Hva hører du på..." som er tråden som samler de fleste?

    De samme albumene om og om igjen presenteres i herværende tråd og er presentert tidligere. Det samme med "Hva lytter du til...?". Hva er poenget med flere tråder? Foreslår at alle poster i "Hva hører du på nå?"

    Vi er jo venner, men med forskjellig musikksmak. Det viktige er at vi inspirerer hverandre. Så post i "Hva hører du på NÅ ....".!
    Helt uenig! Vil jeg ha Americana inspirasjon vil jeg slippe å scrolle gjennom allskens annet jeg finner mindre interessant og givende, mildt sagt!, Har plukket opp mange gode tips herfra.

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Helt enig med deg janfrt.
    Meningen var kanskje å snevre inn til americana-genren, men til tider har det vært så innsnevra at det nærmest har vært en Lyle Lovett tråd.

    Får man ikke like Lyle i sin egen tråd engang heller nå!? det er vel andre gangen du syter over mye Lyle her, synes nok du overdriver litt, men da er det vel bare å styre unna om det er plagsomt mener jeg, skulle jo nesten tro du hadde ett horn i siden til ham :p
    Tråden var tenkt å väre en stor paraply, som også inkluderer artister jeg fant/finner mindre interessante innen sjangeren, og det synes jeg den fortsatt er, Lyle er nok kommet for å bli, både i og utenfor tråden :cool:....

    41ZAPSBKVBL.jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    • Liker
    Reaksjoner: Sst

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Fint med egen americana-tråd, synes jeg.

    Rundt tiden da Lyle Lovett debuterte var det en del mer kommersielle, men mindre kredible, countrystjerner som laget en del bra. Jeg slår et lite slag for noen av disse med et par fine spillelister. Mellom en del gråstein, hadde disse gutta nok gull til en best of som matcher nesten hvem det skal være.
    Dette er jo egentlig svært artister, men de er vel ikke helt på radaren til den jevne americana-entusiast her hjemme, tror jeg.

    Noen egenkomponerte, korte spillelister i Tidal:
    George Strait - Best of the 80s

    John Anderson - Top 10 1980 - 1992
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Fint med egen americana-tråd, synes jeg.

    Rundt tiden da Lyle Lovett debuterte var det en del mer kommersielle, men mindre kredible, countrystjerner som laget en del bra. Jeg slår et lite slag for noen av disse med et par fine spillelister. Mellom en del gråstein, hadde disse gutta nok gull til en best of som matcher nesten hvem det skal være.
    Dette er jo egentlig svært artister, men de er vel ikke helt på radaren til den jevne americana-entusiast her hjemme, tror jeg.

    Noen egenkomponerte, korte spillelister i Tidal:
    George Strait - Best of the 80s

    John Anderson - Top 10 1980 - 1992

    Takker igjen for tipset, men får ikke hört gjennom siden jeg ikke har Tidal (el andre strömmetjenester), men skal merke meg navnene :)

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.681
    Antall liker
    58.595
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig med deg janfrt.
    Meningen var kanskje å snevre inn til americana-genren, men til tider har det vært så innsnevra at det nærmest har vært en Lyle Lovett tråd.

    Får man ikke like Lyle i sin egen tråd engang heller nå!? det er vel andre gangen du syter over mye Lyle her, synes nok du overdriver litt, men da er det vel bare å styre unna om det er plagsomt mener jeg, skulle jo nesten tro du hadde ett horn i siden til ham :p
    Tråden var tenkt å väre en stor paraply, som også inkluderer artister jeg fant/finner mindre interessante innen sjangeren, og det synes jeg den fortsatt er, Lyle er nok kommet for å bli, både i og utenfor tråden :cool:....

    Vis vedlegget 429662

    mvh
    Nei Musicus. Det er ikke slik ment.
    Tvert i mot er jeg beundrer av Lovett som artist og sangskriver.
    Det jeg mener er at Americana er en stor genre hvor fler artister fortjener oppmerksomhet.
    Jeg syter ikke, og du kan sjølsagt skrive hva du vil i en tråd du har startet, men jeg hadde håpet at det var litt takhøyde for andre som vil bidra også.
    Jeg tror kanskje at ideen om en egen Americana-tråd ikke er så dum likevel.
    At man spisser genren gjør det kanskje mer oversiktlig enn om bidragene forsvinner innimellom alt annet i de andre musikktrådene?
    Fortsett du Musicus.:)

    Denne er vel innafor?

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Som et forslag til rasjonalisering, forenkling og samling av tråder som omhandler det samme, nemlig hva vi spiller og hører på, hvorfor ikke poste alt i "Hva hører du på..." som er tråden som samler de fleste?

    De samme albumene om og om igjen presenteres i herværende tråd og er presentert tidligere. Det samme med "Hva lytter du til...?". Hva er poenget med flere tråder? Foreslår at alle poster i "Hva hører du på nå?"

    Vi er jo venner, men med forskjellig musikksmak. Det viktige er at vi inspirerer hverandre. Så post i "Hva hører du på NÅ ....".!
    Helt uenig! Vil jeg ha Americana inspirasjon vil jeg slippe å scrolle gjennom allskens annet jeg finner mindre interessant og givende, mildt sagt!, Har plukket opp mange gode tips herfra.

    mvh
    Vel, jeg regnet jo ikke akkurat med å få stående applaus for forslaget, men her er et par argumenter:

    1. Lete efter idéer i andre tråder (som Jazz og Metal) gjør jeg også, men det er musikk som er ganske fjernt fra Americana/Country.

    2. I "Hva hører du på NÅ..."-tråden vil jeg tippe (har selvfølgelig ikke noen tall), at ca. 60 - 70% er Americana/Country.

    3. At det ligger noe annet enn Americana/Country her og der i "Hva hører ..."-tråden bør vel bare være inspirerende?

    4. Klassifisering av musikksjangre er umulig; her glir det ene over i det andre.

    Min enkle idé var å samle musikkinteresserte (som liker omtrent den samme musikken) i én tråd.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Helt enig med deg janfrt.
    Meningen var kanskje å snevre inn til americana-genren, men til tider har det vært så innsnevra at det nærmest har vært en Lyle Lovett tråd.

    Får man ikke like Lyle i sin egen tråd engang heller nå!? det er vel andre gangen du syter over mye Lyle her, synes nok du overdriver litt, men da er det vel bare å styre unna om det er plagsomt mener jeg, skulle jo nesten tro du hadde ett horn i siden til ham :p
    Tråden var tenkt å väre en stor paraply, som også inkluderer artister jeg fant/finner mindre interessante innen sjangeren, og det synes jeg den fortsatt er, Lyle er nok kommet for å bli, både i og utenfor tråden :cool:....

    Vis vedlegget 429662

    mvh
    Nei Musicus. Det er ikke slik ment.
    Tvert i mot er jeg beundrer av Lovett som artist og sangskriver.
    Det jeg mener er at Americana er en stor genre hvor fler artister fortjener oppmerksomhet.
    Jeg syter ikke, og du kan sjølsagt skrive hva du vil i en tråd du har startet, men jeg hadde håpet at det var litt takhøyde for andre som vil bidra også.
    Jeg tror kanskje at ideen om en egen Americana-tråd ikke er så dum likevel.
    At man spisser genren gjør det kanskje mer oversiktlig enn om bidragene forsvinner innimellom alt annet i de andre musikktrådene?
    Fortsett du Musicus.:)

    Denne er vel innafor?

    Selvsagt er det rom for andres bidrag, egen tråd med bare egne bidrag er ikke mye å läre av, for egen del går det jo mye i sykler hva og hvem jeg lytter til innen sjangeren, Lyle, er nok kommet for å bli og plukkes frem med jevne mellomrom, skriv og del av hva du lyster, det var jo meningen å få plass til de fleste under Americana paraplyen, har f.eks plukket hjem noe du tidligere tipset om, så tipsene verdsettes :)
    Får ikke spillt av lydfiler på det nettverket jeg er på nu, skal ta det når jeg er hjemme igjen, det er sikkert innafor!

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Som et forslag til rasjonalisering, forenkling og samling av tråder som omhandler det samme, nemlig hva vi spiller og hører på, hvorfor ikke poste alt i "Hva hører du på..." som er tråden som samler de fleste?

    De samme albumene om og om igjen presenteres i herværende tråd og er presentert tidligere. Det samme med "Hva lytter du til...?". Hva er poenget med flere tråder? Foreslår at alle poster i "Hva hører du på nå?"

    Vi er jo venner, men med forskjellig musikksmak. Det viktige er at vi inspirerer hverandre. Så post i "Hva hører du på NÅ ....".!
    Helt uenig! Vil jeg ha Americana inspirasjon vil jeg slippe å scrolle gjennom allskens annet jeg finner mindre interessant og givende, mildt sagt!, Har plukket opp mange gode tips herfra.

    mvh
    Vel, jeg regnet jo ikke akkurat med å få stående applaus for forslaget, men her er et par argumenter:

    1. Lete efter idéer i andre tråder (som Jazz og Metal) gjør jeg også, men det er musikk som er ganske fjernt fra Americana/Country.

    2. I "Hva hører du på NÅ..."-tråden vil jeg tippe (har selvfølgelig ikke noen tall), at ca. 60 - 70% er Americana/Country.

    3. At det ligger noe annet enn Americana/Country her og der i "Hva hører ..."-tråden bør vel bare være inspirerende?

    4. Klassifisering av musikksjangre er umulig; her glir det ene over i det andre.

    Min enkle idé var å samle musikkinteresserte (som liker omtrent den samme musikken) i én tråd.

    Tanken er god den, for egen del, så titter man innom de to nevnte trådene du nevner og for min del blir det mye og meget skrammel og totalt uinteressant musikk, å bla gjennom 60-80% stöy for å finne de siste prosentene av det jeg leter etter, gidder jeg ikke helt enkelt, bedre da med egen tråd, der man går rett på, som også jazz tråden f.eks...
    At det er mer interessant for andre har jeg full respekt for, og at de finner sine greier der, helt topp det :)

    mvh
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Som et forslag til rasjonalisering, forenkling og samling av tråder som omhandler det samme, nemlig hva vi spiller og hører på, hvorfor ikke poste alt i "Hva hører du på..." som er tråden som samler de fleste?

    De samme albumene om og om igjen presenteres i herværende tråd og er presentert tidligere. Det samme med "Hva lytter du til...?". Hva er poenget med flere tråder? Foreslår at alle poster i "Hva hører du på nå?"

    Vi er jo venner, men med forskjellig musikksmak. Det viktige er at vi inspirerer hverandre. Så post i "Hva hører du på NÅ ....".!
    Helt uenig! Vil jeg ha Americana inspirasjon vil jeg slippe å scrolle gjennom allskens annet jeg finner mindre interessant og givende, mildt sagt!, Har plukket opp mange gode tips herfra.

    mvh
    Vel, jeg regnet jo ikke akkurat med å få stående applaus for forslaget, men her er et par argumenter:

    1. Lete efter idéer i andre tråder (som Jazz og Metal) gjør jeg også, men det er musikk som er ganske fjernt fra Americana/Country.

    2. I "Hva hører du på NÅ..."-tråden vil jeg tippe (har selvfølgelig ikke noen tall), at ca. 60 - 70% er Americana/Country.

    3. At det ligger noe annet enn Americana/Country her og der i "Hva hører ..."-tråden bør vel bare være inspirerende?

    4. Klassifisering av musikksjangre er umulig; her glir det ene over i det andre.

    Min enkle idé var å samle musikkinteresserte (som liker omtrent den samme musikken) i én tråd.

    Tanken er god den, for egen del, så titter man innom de to nevnte trådene du nevner og for min del blir det mye og meget skrammel og totalt uinteressant musikk, å bla gjennom 60-80% stöy for å finne de siste prosentene av det jeg leter etter, gidder jeg ikke helt enkelt, bedre da med egen tråd, der man går rett på, som også jazz tråden f.eks...
    At det er mer interessant for andre har jeg full respekt for, og at de finner sine greier der, helt topp det :)

    mvh
    Skrammel uinteressant? Nei nå har jeg hørt dét også! Det er jo få ting som er mindre vellykket enn når man kombinerer skrammel med americana/country :)




    All hail the mighty sadies!!!
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Vel, jeg regnet jo ikke akkurat med å få stående applaus for forslaget, men her er et par argumenter:

    1. Lete efter idéer i andre tråder (som Jazz og Metal) gjør jeg også, men det er musikk som er ganske fjernt fra Americana/Country.

    2. I "Hva hører du på NÅ..."-tråden vil jeg tippe (har selvfølgelig ikke noen tall), at ca. 60 - 70% er Americana/Country.

    3. At det ligger noe annet enn Americana/Country her og der i "Hva hører ..."-tråden bør vel bare være inspirerende?

    4. Klassifisering av musikksjangre er umulig; her glir det ene over i det andre.

    Min enkle idé var å samle musikkinteresserte (som liker omtrent den samme musikken) i én tråd.

    Tanken er god den, for egen del, så titter man innom de to nevnte trådene du nevner og for min del blir det mye og meget skrammel og totalt uinteressant musikk, å bla gjennom 60-80% stöy for å finne de siste prosentene av det jeg leter etter, gidder jeg ikke helt enkelt, bedre da med egen tråd, der man går rett på, som også jazz tråden f.eks...
    At det er mer interessant for andre har jeg full respekt for, og at de finner sine greier der, helt topp det :)

    mvh
    Skrammel uinteressant? Nei nå har jeg hørt dét også! Det er jo få ting som er mindre vellykket enn når man kombinerer skrammel med americana/country :)




    All hail the mighty sadies!!!
    Hehe, skal gi deg litt rett der, det var vel egentlig mye annet enn country/Americana jeg hadde i tankene og klasset som skrammel :cool:

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn