American VI: Aint No Grave

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.954
Torget vurderinger
4
Noen som har rukket å høre ?
Gravrøveri eller skattkiste ?

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.419
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
Det er jo Cash og Rubin; ergo er det en skatt ;)
Kanskje ikke det beste de har gjort sammen, men den holder absolutt mål.

Er kanskje ikke helt objektiv i og med at jeg mener at møtet mellom Cash og Rubin er noe av det beste som har hendt countrymusikken siden Hank kom til Nashville.

N

nb

Gjest
Dette er Cash, ergo er det gull.

Veldig positiv anmeldelse i Aftenposten i dag, de poengterer nettopp at dette ikke er spekulativt gravrøveri. Ikke noe fyllmasse på denne platen i følge den anmelderen i alle fall.

Peter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2002
Antall liker
1.480
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Har ikke hørt den, men den skal jeg ha!

Alle vet at "Cash is king" ;D

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.954
Torget vurderinger
4
Den er jo selvsagt bestilt, men jeg dog en smule skeptisk....den forrige kunne de i grunn spart seg. Ikke fordi den var dårlig...i de fleste andres katalog ville den vært et høydepunkt, men den var likevel ikke på høyde med de fire første. Jeg håper i grunn ikke at "alt" skal utgis.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Dette er ei veldig bra plate.. Det kjennes veldig bra ut etter et å ha skumma gjennom den et par ganger.. Dette er musikk til å dempe lyset, koble inn hjernen og nyte.. Han høres jævli gammel ut! (naturligvis) :) Noen ganger høres det ut som han skal ta repern når som helst, midt i sangen :)

Vakkert! Denne blir med på vinterferie! (men det er ikke bilmusikk akkurat... Langt fra) :)

Bl.a. Redemption Day virker foreløbig som en låt jeg godt kan tenke meg å ta med på en "best of johnny" cash cd.. og det er ikke den eneste virkelig bra låta her..

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.419
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
Nytt Johnny cash album

Kjøpte den på Platekompaniet i Bergen i går (23.02).

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Nytt Johnny cash album

Flott! -hva synes du?

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.419
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
Den holder absolutt mål.
Spesielt Ain't no grave og Redemtion day(Sheryl Crow) er meget bra. På noen av sangene kan du høre at han sliter litt med pusten, men det gjør at det blir mer ekte på en måte. Mannen var jo syk under innspillingen. Så langt liker jeg den bedre enn A Hundred Highways.

Det eneste store drawbacket er at den er for kort. kun 32.23

Hvis du liker de tidligere fruktene av samarbeidet mellom Cash og Rubin er det ingenting å lure på, bare kjøp og nyt.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Enig i at den er litt for kort, men kanskje det er bedre enn å fylle på med masse malplassert fyll (hvis det var alternanivet) .. som den er nå er nivået på låtene høyt, i mine ører, og det er ikke noe spesielt dårlige sanger på plata. Maaaaange gode plater i musikkhistorien er rundt halvtimen ;D Gleder meg til å komme hjem fra ferie å sjekke om lydkvaliteten på cd`en er bra.. for det klarer jeg ikke her her jeg er nå.. Hva synes du/dere?

A Boy Named Sue skrev:
Den holder absolutt mål.
Spesielt Ain't no grave og Redemtion day(Sheryl Crow) er meget bra. På noen av sangene kan du høre at han sliter litt med pusten, men det gjør at det blir mer ekte på en måte. Mannen var jo syk under innspillingen. Så langt liker jeg den bedre enn A Hundred Highways.

Hvis du liker de tidligere fruktene av samarbeidet mellom Cash og Rubin er det ingenting å lure på, bare kjøp og nyt.

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.419
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
Er enig i at fyllkalk ikke er ønskelig, men et par låtter til av samme kvalitet hadde vært topp. Men er det ikke flere igjen så får en vel bare være takknemlig for det men får.
Lyden er etter min ringe oppfatting like bra som det andre Rick Rubin har produsert.
Men dette kan sikkert andre med bedre utstyr si mer om.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
A Boy Named Sue skrev:
Den holder absolutt mål.

Det holder for meg!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
A Boy Named Sue skrev:
Den holder absolutt mål.

Det er en gammel Nashville-regel at en plate aldri skal være mer enn en halv time. Bare sjekk dine gamle C&W-utgivelser. Og det var en god regel. Som oftest har ikke klassiske C&W-plater noen svake låter (hvis du liker genren). De burde innføre den regelen igjen, men kanskje strukket den til 40 minutter. Dessverre har cd-mediet gitt oss en kultur der alle skal lage plater som er mellom 60 og 80 minutter. Jeg grøsser når jeg tenker på fremtiden når idioter med giga-ego gir ut digitale utgivelser på flere timer med hovedsaklig tørr fyllmasse. :-\

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.419
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
baluba skrev:
A Boy Named Sue skrev:
Den holder absolutt mål.

Det er en gammel Nashville-regel at en plate aldri skal være mer enn en halv time. Bare sjekk dine gamle C&W-utgivelser. Og det var en god regel. Som oftest har ikke klassiske C&W-plater noen svake låter (hvis du liker genren). De burde innføre den regelen igjen, men kanskje strukket den til 40 minutter. Dessverre har cd-mediet gitt oss en kultur der alle skal lage plater som er mellom 60 og 80 minutter. Jeg grøsser når jeg tenker på fremtiden når idioter med giga-ego gir ut digitale utgivelser på flere timer med hovedsaklig tørr fyllmasse. :-\
Nå var vel hverken Cash eller Rubin en del av Nashville-mafiaen etter det jeg vet. Og hvis du leste mitt svar til pstraums to innlegg over ser du at jeg på ingen måte ønsker fyllkalk(hvem f#%n gjør vel det?). Dat var bare et uttrykk for at jeg skulle ønske det var mer, mye mer, av den deilige musikken til Cash

"American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support"

Vedlegg

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Et fint album, et av de bedre i serien.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
He shure got a big finger, that Cash!

Jeg skjønte jo at du ikke er tilhenger av fyllmateriale, så vi er enige. Jeg ville bare fylle på med historiske opplysninger og et lite hjertesukk overfor dagens overlessede sølvplater.

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.419
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
Ser poenget ditt baluba. Det har kommet mye bra fra Nashville, men det som kom derfra på slutten av 70-tallet og langt inn på 80-tallet var stort sett crap. Minner om danseband og svensktopper, glatt og innholdsløst. Mener at C&W ofte blir undervurdert som sjanger.Veldig mye bra, men utrolig mye dårlig. Det som blir hardest promotert og får mest radio-tid over dammen tilhører stor sett siste kategori.

p.s setter stor pris på at du deler dine kunnskaper fra musikkbransjen med oss andre her på forumet. Har lagt merke til at du har fått en del pepper her på forumet, og at du har imøtegått dette på forbilledlig måte. Et eksempel til etterfølgelse.

pps. Den store fingeren var ikke til deg, tekst og bilde er hentet fra Unearthed-boksen.

Topp Bunn