En nærmere analyse a bildet viser ingen tegn til manipulasjon. Alle reflekser i membran, faseplugger, skruer etc., og overflater viser samsvar i forhold til belysningens vinkel og antatte avstand, samt at alle skygger fra diverse effekter på bordet viser at belysningen kommer fra samme sted. Belysningen er mest sansynlig ikke blits da dens omfang er av en størrelse som gir uklare overganger mellom skygge og ikke-skygge. Denne lyskilden er plassert bak fotografen. Fotografen må nærme høyttalerne, og det er nok ikke benyttet vidvinkel linse. Vidvinkel linser jeg har vært bort i skaper gjerne en kule-effekt av omgivelsene.
Ser vi på sofa-armlenet, er denne uvenlig bred, og det ser ut til at det er et samsvar mellom denne overdrevne bredden og den effekten vi ser som dratt ut i bildets hjørner.
Lysskinnet fra limet som fester talespoleformen til membranen på mellomtonene og basserne, viser en naturlig variasjon av mengder lim. Alle skruene har en naturlig refleksjon, med gjevn refleksjonsstyrke fra lyskilden selv om overflaten på f.eks. bassernes kurv, der gummiopphenget er festet, blir mørkere der man ikke får direkterefleksjoner (Altså oppe og nede på høyttaleren).
Lydfellskummet som omgir diskantene og mellomtonene har en ikke-repeterende struktur, og er nok et "ekthets-stempel". Membranene på mellomtonene er veldig matte i virkeligheten, og disse ser faktisk kunstige ut, men de er nok ekte de også.
De flate skruene som holder diskantens frontplate fast i magneten er plane. Disse viser en økende refleksjon på samme område som der refleksjonene fra kabinettet er størst, og er nok også ekte.
Spesiellt på høyre høyttaler ser vi at den dreide kobber-fasepluggen på de to basserne der kabinettet deler seg, reflekterer lyset med ganske nøyaktig motsatt vinkel. Dette punktet har samtidig mest refleksjon fra kabinettets overflate. Legg også merke til vinkelen på fasepluggenes gjenskinn. De peker alle mot det punktet på kabinettets overflate der refleksjonen er sterkest. Fasepluggene på mellomtonene er ikke dreiet, men mest sansynlig sølvlakkert plast. Er nok ekte dette også.
Basskabinettene er lakkert med rull, og det er benyttet maling med lite tynner. Flere steder er rullen repetert over allerede lakkerte flater, og dette gir merker i lakken som ikke rekker å gjevne seg ut før det tørker. Alle disse malingsfeilene er ikke-repeterende mønster. Nok ekte dette også.
Legg merke til de store eskene i bakgrunnen. Dette er esker til Seas Lotus serien. Lurer på hvor mange elementer det er i én sånn eske. Det er jo som dere ser, Lotus modellen som er brukt.
Dette er nok ekte.
Vidar