Amazon billigst på klassisk???

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.314
hei,

var tilfeldigvis innom amazon i England og ble "sjokka" av klassisk-prisene. Billigere enn mdt, zweitausendeins og play - stort sett så vidt jeg kunne se og med enkelte skikkelige knalltilbud innimellom.

Noen som har forsket på dette? Eller kanskje funnet noe enda billigere?

(gnien nå - utepils er dyrt!)

K

kbwh

Gjest
Sv: Amazon billigst på klassisk???

Jeg har ikke forsket stort, men jeg kjøpte SACD-utgaven av Mahlers 3. symfoni med Boulez på Amazon Marketplace for £16 før helgen. MDT skal ha £19. Begge prisene er uten avgifter.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.070
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1

Det varierer vel fra utgivelse til utgivelse. Det Amazon har er et flott utvalg i brukte ting, som er bedre enn noe jeg har funnet annet sted. "Used and new" når du finner noe du vil ha. Jeg har ennå ikke kjøpt brukt musikk derfra, men ganske mange brukte bøker; og de private som jeg hittil har kjøpt hos har levert punktlig, godt emballert, og ikke tatt blodpris, selv for "sjeldne" bøker.

Bernt K

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
11.948
Sted
Trondheim

Frakten blir vel ganske dyr fra Amazon? Så inklusive frakt blir kanskje ikke Amazon så mye billigere enn MDT likevel?

K

kbwh

Gjest

En del av tilbyderne på Amazon Marketplace har samme fraktkostnader som MDT. Må selvfølgelig inn i regnestykket. En annen sak er at verdiopplysningspolitikken fra noen av tilbyderne på AM er i vi nordmenns favør, slik som ved mitt siste kjøp. Da går det unna i tollen også.

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
41.476
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20

Jeg handler det meste av musikken min på Amazon (både klassisk og annet).
Lurt å sjekke ut Amazon.com (USA) nå som dollarkusen er så lav.
Har ellers god erfaring med tredje part selgere (f.eks Caiman,USA)- og har også handlet noe brukt uten problemer.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9

I utgangspunktet er Amazon råbillig, men jeg har vel betalt ca 1000 NOK til nå i år i gebyrer på "forenklet tollbehandling". :mad:

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
1

soundscape skrev:
Jeg handler det meste av musikken min på Amazon (både klassisk og annet).
Lurt å sjekke ut Amazon.com (USA) nå som dollarkusen er så lav.
Har ellers god erfaring med tredje part selgere (f.eks Caiman,USA)- og har også handlet noe brukt uten problemer.
Et problem med Caiman synes jeg er at de emballerer CD'ene sine dårlig. Ofte kommer de med en sprekk i coveret. I så måte foretrekker jeg å bestille fra Newbury Comics (tredje part selger) hvor også utvalget er godt og det aldri blir avertert varer de ikke sitter inne med (som har hendt hos Caiman).

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3

Jeg foretrekker å kjøpe fra USA nå for tiden. Generelt lavere priser, pluss lav dollarkurs, og med newbury comics tar ikke frakten stort lenger tid enn fra mdt. Caiman kommer jeg aldri mer til å kjøpe fra etter at de brukte tre uker på å sende ut en leveranse. En annen ting som kan forsøkes, hvis man er villig til å bruke paypal, er Ebay stores. Der gjorde jeg et kupp på QM sin Haydn op. 33. tror den kom på litt over en hundrelapp levert og det gikk lynkjapt.

Topp Bunn